Gå til innhold

Min fødsel (for interesserte)


Gjest trultemor26

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Velouria

    2

  • org

    2

  • jubalong70

    2

  • dolores83

    2

Mest aktive i denne tråden

Gratulerer så mye!

Litt skummelt å våge å gå inn på fødselshistorier når man er gravid selv, men dette var jo en god fødsel! Håper det går like greit med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Ååååååh!!!

Gratulerer så mye! Flott jobba, og helt sikkert et fantastisk nydelig resultat.

Et fantastisk nydeilg resultat har du helt rett i at det er. Han er perfekt. Gled deg, det er bare såååååå koselig med en nyfødt baby!! Jeg koser meg sååå fælt! Mye mer enn da førstemann var baby, er liksom mye tryggere på meg selv nå. Med snuppa var alt mye mer stress, nå er det bare kos. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Gratulerer så mye!

Litt skummelt å våge å gå inn på fødselshistorier når man er gravid selv, men dette var jo en god fødsel! Håper det går like greit med meg :)

Ja, dette var jo tvert imot noen skrekkhistorie. Men jeg angrer kanskje litt på ordvalget mitt da.. med tanke på at det er gravide som leser her.. "smerter fra helvete" kunne jeg jo ha skrevet på en litt mer medmenneskelig måte.. ;)

Lykke til til deg. Når er det du har termin igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var jo tvert imot noen skrekkhistorie. Men jeg angrer kanskje litt på ordvalget mitt da.. med tanke på at det er gravide som leser her.. "smerter fra helvete" kunne jeg jo ha skrevet på en litt mer medmenneskelig måte.. ;)

Lykke til til deg. Når er det du har termin igjen?

Neida, jeg er forberedt på at det er intense smerter (selv om jeg også gruer litt for det selvsagt).

Men som flere andre har sagt, bl.a. en god venninne som hadde en sykt lang fødsel... - så er dette tross alt smerter med en mening, og som er over når barnet er ute, imotsetning til smerter man kan ha ifbm. sykdom/skade.

Er nok mer evt. mangel på kontroll som er mer skummel, med tanke på at man kan bli tvunget til å ligge på rygg selv om man ønsker noe annet, at barnet må tas med vakum eller tang, at fødselen stopper opp og alle slike ting som gjør at ting blir ekstra dramatisk og at man som sagt mister kontrollen på en annen måte. Ikke at jeg tror at man føler man har kontroll hvert minutt av en "grei" fødsel heller, men det å bli umyndiggjort og at ting bare skjer over hodet på en, DET er vel det jeg sånn sett ser på som mest skremmende. Eller ennå alvorligere komplikasjoner, men det kan man nesten ikke gå rundt å tenke på, det er så sjeldent at det virkelig blir så alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok sjansen på å lese innlegget ditt, jeg, selv om jeg er førstegangsgravid og får helt hetta ved tanke på fødselen;)

Utrolig fint fortalt, tusen takk for at du ville dele opplevelsen med oss andre her på dol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et fantastisk nydeilg resultat har du helt rett i at det er. Han er perfekt. Gled deg, det er bare såååååå koselig med en nyfødt baby!! Jeg koser meg sååå fælt! Mye mer enn da førstemann var baby, er liksom mye tryggere på meg selv nå. Med snuppa var alt mye mer stress, nå er det bare kos. :)

Jeg stresset aldri med førstemann, men er helt sikker på at det kommer til å bli en ganske annen opplevelse neste gang fordi jeg har vært innom det før. Var endel usikker i starten da, men allikevel rolig tror jeg...

Gleder meg enormt til fødsel. Har hørt så veldig mye positivt om fødsel nr.2 fra alle kanter at jeg ikke på noen måte kan tro at det blir en dårlig opplevelse. Og tenk å få en helt ny baby igjen.

*hormonell*

Jaja. Lenge igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Tok sjansen på å lese innlegget ditt, jeg, selv om jeg er førstegangsgravid og får helt hetta ved tanke på fødselen;)

Utrolig fint fortalt, tusen takk for at du ville dele opplevelsen med oss andre her på dol:)

Bare hyggelig :)

Lykke til til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye igjen!!

*sukk* Nå fikk du meg nesten til å glede meg til lillesøster skal ut i mai :o)

Eller - jeg gleder meg jo veldig til hun kommer selvsagt, men akkurat fødselen er ikke det jeg ser mest frem til.

Men jeg krysser fingrene for at min fødsel nr 2 blir en bra opplevelse også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Gratulerer så mye igjen!!

*sukk* Nå fikk du meg nesten til å glede meg til lillesøster skal ut i mai :o)

Eller - jeg gleder meg jo veldig til hun kommer selvsagt, men akkurat fødselen er ikke det jeg ser mest frem til.

Men jeg krysser fingrene for at min fødsel nr 2 blir en bra opplevelse også!

Det blir den helt sikkert! Gled deg! Det er bare såååå koselig med en nyfødt baby i hus igjen!! Jeg koser meg såå fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trultemor26

Jeg stresset aldri med førstemann, men er helt sikker på at det kommer til å bli en ganske annen opplevelse neste gang fordi jeg har vært innom det før. Var endel usikker i starten da, men allikevel rolig tror jeg...

Gleder meg enormt til fødsel. Har hørt så veldig mye positivt om fødsel nr.2 fra alle kanter at jeg ikke på noen måte kan tro at det blir en dårlig opplevelse. Og tenk å få en helt ny baby igjen.

*hormonell*

Jaja. Lenge igjen. ;)

Ja, man er liksom litt mer dreven. Mindre overraskelser og mer kos. :)

Lykke til til deg! Og bra du gleder deg til fødsel. Jeg gjorde også det, gruet meg ikke en dag. Helt inntil jeg satte foten inn på fødeavdelingen og riene begynte å tilta. DA gruet jeg meg. Men da var det ikke lange tida før det var overstått da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tusen takk for at du tok deg tid til å skrive dette lange og flotte innlegget!

Gleder meg veldig til fødsel, termin om 4 uker (idag). Betryggende å høre at utdrivningsfasen gikk bedre nå når du var annengangs. Hos meg varte den i nesten 1 time, og jeg håper det går kjappere denne gangen. FOR DET SVEI, GITT!

kos deg masse med nurket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Åh, tusen takk for at du tok deg tid til å skrive dette lange og flotte innlegget!

Gleder meg veldig til fødsel, termin om 4 uker (idag). Betryggende å høre at utdrivningsfasen gikk bedre nå når du var annengangs. Hos meg varte den i nesten 1 time, og jeg håper det går kjappere denne gangen. FOR DET SVEI, GITT!

kos deg masse med nurket!

Ja, uffameg, husker den sviinga med førstemann. "Det svir sånn!!" ropte jeg. Jeg var helt overbevist om at jeg skulle bli helt ødelagt nedentil og at jeg aldri skulle klare å få ut ungen. Men det gikk jo bra det.

Andre gangen gikk det altså MYE lettere. Tror ikke jeg kan huske at det svei noe denne gangen. Han sklei jo ut på 2 trykk, og jeg var forberedt på å ligge der _lenge_.

Lykke til!! 4 uker er lenge når du sitter der og ruger, men det kommer til å gå fort allikevel. Jeg var så heldig at knerten kom 9 dager før termin, det var innmari deilig å slippe å gå hele tiden ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Neida, jeg er forberedt på at det er intense smerter (selv om jeg også gruer litt for det selvsagt).

Men som flere andre har sagt, bl.a. en god venninne som hadde en sykt lang fødsel... - så er dette tross alt smerter med en mening, og som er over når barnet er ute, imotsetning til smerter man kan ha ifbm. sykdom/skade.

Er nok mer evt. mangel på kontroll som er mer skummel, med tanke på at man kan bli tvunget til å ligge på rygg selv om man ønsker noe annet, at barnet må tas med vakum eller tang, at fødselen stopper opp og alle slike ting som gjør at ting blir ekstra dramatisk og at man som sagt mister kontrollen på en annen måte. Ikke at jeg tror at man føler man har kontroll hvert minutt av en "grei" fødsel heller, men det å bli umyndiggjort og at ting bare skjer over hodet på en, DET er vel det jeg sånn sett ser på som mest skremmende. Eller ennå alvorligere komplikasjoner, men det kan man nesten ikke gå rundt å tenke på, det er så sjeldent at det virkelig blir så alvorlig.

Ja, mangel på kontroll er vel det værste. Og det at det skjer uforutsette ting som kan virke skummelt. Det var aldri dramatisk under min første fødsel, jeg var aldri redd, men det var jo en veldig belastning at det stadig vekk var ett eller annet uforutsett da, og da jordmor skrek "snu deg rundt NÅ!" pga fosterlyden sank, vel.. _det_ var jo litt skummelt. Og som jeg glemte å skrive i hovedinnlegget mitt så var snuppa helt blåhvit da hun kom ut, og brukte litt tid på å begynne å skrike. Hun måtte også suges fra nese og svelg, og dem styra litt med henne før jeg fikk henne opp på brystet. Så alt i alt hadde jeg en litt negativ følelse for hele fødselen, og som jeg skrev, jeg grøss når jeg så en gravid i lang tid etterpå. Derfor var det så deilig at denne siste fødselen gikk så greit.

En fødsel er vel en av de få tingene en kvinne ikke kan ha kontroll over, og det er innmari frustrerende. Det å ikke ha kontroll over når ting skjer og hvordan det skjer. Ting bare skjer med sin egen kropp uten at man selv kan styre det. Tror man bare må være forberedt på at ting kan skje og at ting ikke helt går sånn som man hadde tenkt. Gå inn med åpent sinn! Det er mitt beste råd. ;)

Lykke til til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig beskrivelse! Og du skal se det ikke er så lenge før du venter nr. 3!!!

JEg følte nemlig akkurat slik etter jeg fikk nr. 2. Jeg måtte bare oppleve det en gang til. Og det gjorde jeg :)

Godt å høre at alt gikk bra og at alle har det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

For en nydelig beskrivelse! Og du skal se det ikke er så lenge før du venter nr. 3!!!

JEg følte nemlig akkurat slik etter jeg fikk nr. 2. Jeg måtte bare oppleve det en gang til. Og det gjorde jeg :)

Godt å høre at alt gikk bra og at alle har det godt.

Det blir nok en stund før en evt nr 3 kommer gitt. 3 tette blir nok litt for mye selv for denna jenta. Men en attpåklatt om noen år skal man ikke se bort i fra nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en stund før en evt nr 3 kommer gitt. 3 tette blir nok litt for mye selv for denna jenta. Men en attpåklatt om noen år skal man ikke se bort i fra nei ;)

Det var slik vi gjorde det også. Jeg var fullstendig overbevist om at jeg ikke var ferdig med å få barn etter nr. 2. Men jeg visste også at jeg måtte få tilbake litt overskudd. Derfor er det 4 år og 8 mnd mellom de to siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...