Gå til innhold

Har pappa rett på fri _med_ lønn for å....


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Arbeidsmiljøloven §12-1

"Arbeidstaker som er gravid har rett til fri fra arbeidet med lønn i forbindelse med svangerskapskontroll dersom slike undersøkelser ikke med rimelighet kan finne sted utenfor arbeidstiden."

Dårlig gjort om de gjør forskjell på mann og kvinne i likestillingens ånd i disse dager. Syns nå jeg.

Han kan jo kverulere på at både mann og dame er gravid, i og med at gravid betyr "skal ha barn". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsmiljøloven §12-1

"Arbeidstaker som er gravid har rett til fri fra arbeidet med lønn i forbindelse med svangerskapskontroll dersom slike undersøkelser ikke med rimelighet kan finne sted utenfor arbeidstiden."

Dårlig gjort om de gjør forskjell på mann og kvinne i likestillingens ånd i disse dager. Syns nå jeg.

Han kan jo kverulere på at både mann og dame er gravid, i og med at gravid betyr "skal ha barn". ;)

Nå er det ikke pappaen som skal undersøkes, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsmiljøloven §12-1

"Arbeidstaker som er gravid har rett til fri fra arbeidet med lønn i forbindelse med svangerskapskontroll dersom slike undersøkelser ikke med rimelighet kan finne sted utenfor arbeidstiden."

Dårlig gjort om de gjør forskjell på mann og kvinne i likestillingens ånd i disse dager. Syns nå jeg.

Han kan jo kverulere på at både mann og dame er gravid, i og med at gravid betyr "skal ha barn". ;)

Den pappaen er ikke en sånn type som synes det er så innmari viktig å være med på UL skjønner du ;-)

Hadde han vært min mann, kunne han bare prøvd seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Arbeidsmiljøloven §12-1

"Arbeidstaker som er gravid har rett til fri fra arbeidet med lønn i forbindelse med svangerskapskontroll dersom slike undersøkelser ikke med rimelighet kan finne sted utenfor arbeidstiden."

Dårlig gjort om de gjør forskjell på mann og kvinne i likestillingens ånd i disse dager. Syns nå jeg.

Han kan jo kverulere på at både mann og dame er gravid, i og med at gravid betyr "skal ha barn". ;)

Håper du fleiper og at du ikke mener at far bør ha samme rett som mor til fri fra jobb til undersøkelser under graviditeten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fleiper og at du ikke mener at far bør ha samme rett som mor til fri fra jobb til undersøkelser under graviditeten...

Ikke alle undersøkelsene, men at han bør ha fri med lønn til å være med på UL mener jeg så ABSOLUTT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...