Gå til innhold

Har pappa rett på fri _med_ lønn for å....


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Ikke alle undersøkelsene, men at han bør ha fri med lønn til å være med på UL mener jeg så ABSOLUTT!

Ok.

Om det er ønskelig at far er med, synes jeg det er naturlig at han/paret finansierer det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du fleiper og at du ikke mener at far bør ha samme rett som mor til fri fra jobb til undersøkelser under graviditeten...

Min mening er at pappaen bør få fri med lønn til en slik viktig undersøkelse. Hva om man finner noe galt med barnet? Skal mor da være der alene og komme seg hjem på egen hånd etter å ha fått en grusom beskjed?

De fleste fedre tar seg nok fri uansett, med eller uten lønn, men det er synd på de som faktisk føler at de ikke har råd til å ta seg fri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Om det er ønskelig at far er med, synes jeg det er naturlig at han/paret finansierer det selv.

OM det er ønskelig at pappaen er med?

Nei, da lever vi nok i forskjellige verdener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

OM det er ønskelig at pappaen er med?

Nei, da lever vi nok i forskjellige verdener.

Kjenner til flere par som ikke en gang vurderte å ha far med. Ikke alle som kan ta fri midt på dagen heller.

Mannen min var heldigvis med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Min mening er at pappaen bør få fri med lønn til en slik viktig undersøkelse. Hva om man finner noe galt med barnet? Skal mor da være der alene og komme seg hjem på egen hånd etter å ha fått en grusom beskjed?

De fleste fedre tar seg nok fri uansett, med eller uten lønn, men det er synd på de som faktisk føler at de ikke har råd til å ta seg fri...

Enig i at far gjerne bør være med, men synes ikke det er en selvfølge at det blir dekket av arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at far gjerne bør være med, men synes ikke det er en selvfølge at det blir dekket av arbeidsgiver.

Skjønner at det ikke er en selvfølge, men synes vel egentlig det burde være like muligheter for alle her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min tar ut en feriedag den dagen. Spurte ikke om noe annet, og uansett er det koselig å gå en tur sammen til byen etterpå og handle et plagg hvis UL viser at alt er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Skjønner at det ikke er en selvfølge, men synes vel egentlig det burde være like muligheter for alle her...

Det blir nok aldri like muligheter for alle når det gjelder delaktighet i det å få barn - kvinnen kan aldri sende mannen i sitt sted til ultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok aldri like muligheter for alle når det gjelder delaktighet i det å få barn - kvinnen kan aldri sende mannen i sitt sted til ultralyden.

Det skjønner jeg, men da kan man jo nesten si at mannen ikke burde få fri for å være med på fødselen heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg, men da kan man jo nesten si at mannen ikke burde få fri for å være med på fødselen heller ;-)

Men har han egentlig rett til fri med lønn for fødselen?

Jeg vet om en som mistet jobben fordi han dro fra plattformen han jobbet på utenom tur fordi kona skulle føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har han egentlig rett til fri med lønn for fødselen?

Jeg vet om en som mistet jobben fordi han dro fra plattformen han jobbet på utenom tur fordi kona skulle føde.

Det håper jeg da virkelig?...

Hmm, merkelig hvis ikke iallefall. Kanskje det avhenger av arbeidsgiver det også? Har iallefall aldri hørt den problemstillingen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg da virkelig?...

Hmm, merkelig hvis ikke iallefall. Kanskje det avhenger av arbeidsgiver det også? Har iallefall aldri hørt den problemstillingen før.

Jeg kan ikke huske å ha sett noen lovhjemmel for det noe sted.

Men heldigvis er de færreste arbeidsgivere så vrange at de nekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke huske å ha sett noen lovhjemmel for det noe sted.

Men heldigvis er de færreste arbeidsgivere så vrange at de nekter.

Det hadde i så fall kvalifisert til førstesideoppslag i VG ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg, men da kan man jo nesten si at mannen ikke burde få fri for å være med på fødselen heller ;-)

Det har man ikke krav på i Danmark. Og pappapermisjonen (14 dager som er ment å skulle være rett etter fødselen) skal avtales lenge på forhånd. Faren risikerer med andre ord at han ikke får permisjon før ungen er to uker gammel så mor må være alene den første tiden, eller at barnet enda ikke er født når han går ut i permisjoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har han egentlig rett til fri med lønn for fødselen?

Jeg vet om en som mistet jobben fordi han dro fra plattformen han jobbet på utenom tur fordi kona skulle føde.

*grøsser* Håper ikke sjefen til mannen min er så vrang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har man ikke krav på i Danmark. Og pappapermisjonen (14 dager som er ment å skulle være rett etter fødselen) skal avtales lenge på forhånd. Faren risikerer med andre ord at han ikke får permisjon før ungen er to uker gammel så mor må være alene den første tiden, eller at barnet enda ikke er født når han går ut i permisjoen.

Vi har det helt klart veldig bra i Norge! Mye vil ha mer... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det helt klart veldig bra i Norge! Mye vil ha mer... ;-)

Enig. Jeg er så lei av nordmenn som klager på skatten, for lite velferd osv... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...