Gå til innhold

Aa faa andres svar


Gjest Spoersmaal

Anbefalte innlegg

Gjest Spoersmaal

Gjelder dette kun innloggede brukere? Altsaa naar jeg er logget av kan ikke min svarliste komme opp hos noen? Hvor lenge har dette problemet med å få andres svarliste eksistert på DOL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caloni Makaroni

    12

  • mrxx

    11

  • morsan

    8

  • Babette

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjelder kun innlogget brukere ja.

Det er svært sjeldent at dette skjer. Jeg har hatt det kun er par ganger, men har skjønt at andre har opplevd det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder kun innlogget brukere ja.

Det er svært sjeldent at dette skjer. Jeg har hatt det kun er par ganger, men har skjønt at andre har opplevd det flere ganger.

Hva er dette? At man får opp andres "svar til meg"-liste? Da røpes jo f.eks. identiteten hvis man har skrevet under et "anonym i dag"-type nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette? At man får opp andres "svar til meg"-liste? Da røpes jo f.eks. identiteten hvis man har skrevet under et "anonym i dag"-type nick.

Neida, ikke noe som røpes, du får bare opp svaret til en annen, som er tilgjengelig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spoersmaal

Hva er dette? At man får opp andres "svar til meg"-liste? Da røpes jo f.eks. identiteten hvis man har skrevet under et "anonym i dag"-type nick.

Kanskje det tryggeste er aa lage en til brukerkonto, og bruke denne naar man har anonyme spoersmaal? Da kan ingen koble ditt faste nick til dine anonyme innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Neida, ikke noe som røpes, du får bare opp svaret til en annen, som er tilgjengelig for alle.

Om man har skrevet et anonymt innlegg, og fått svar på det, så vil jo svarene stå i den listen. Og da ser man f.eks. at alle svarene er til Caloni Makaroni, unntatt noen av dem, som er til "anonym nå i dag", og da skjønner man jo at jeg tok det nicket bare for en tråd. Men folk flest klarer vel å klikke over på noe annet veldig fort, og ikke snoker i listene til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Gjelder kun innlogget brukere ja.

Det er svært sjeldent at dette skjer. Jeg har hatt det kun er par ganger, men har skjønt at andre har opplevd det flere ganger.

Hvordan vet du at det kun gjelder innloggede brukere?

Sjekket du at den du fikk "svar til meg" listen til var aktiv akkurat da? Og vet du om andre som ofte får andres lister (som togli) har sjekket det samme?

Jeg har aldri sett at noen har nevnt akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette? At man får opp andres "svar til meg"-liste? Da røpes jo f.eks. identiteten hvis man har skrevet under et "anonym i dag"-type nick.

Men man har ikke tid til å sjekke dette. Der er som å åpne andres brev. Man blir svett og klikker seg ut med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette? At man får opp andres "svar til meg"-liste? Da røpes jo f.eks. identiteten hvis man har skrevet under et "anonym i dag"-type nick.

Ja, men det er jo ingen som vet at noen vet, og man må jo bare vise diskresjon.

Det er jo også ofte man "avslører" et anonymt nick uten å vise det. Det samme med folk som har skiftet nick. Jeg har flere ganger brent av lyst til å si hei, men tier klokelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og togli får hverandres lister jevnlig, og har gjort det det siste året.

Er ikke 100% sikker, men det kan virke som at det skjer når vi er pålogget begge to. Akkurat det har vi ikke fått sjekka ut enda.

Kan også virke som det kommer av at vi deler samme server.

Men vi vet ingenting helt sikkert. Det får bli opp til Dol og webmaster å ordne opp i dette problemet! (hvis de får det til! De har visst om det en stund!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ja, men det er jo ingen som vet at noen vet, og man må jo bare vise diskresjon.

Det er jo også ofte man "avslører" et anonymt nick uten å vise det. Det samme med folk som har skiftet nick. Jeg har flere ganger brent av lyst til å si hei, men tier klokelig.

Nå kan du endelig få lov til å si: "Hei lurulf" til meg, du trenger ikke brenne inne med det lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan du endelig få lov til å si: "Hei lurulf" til meg, du trenger ikke brenne inne med det lenger!

Hehe. Men pst: Du sa for en stund siden at du savnet en person. Hun er altså her. Jeg blir så forvirret av disse nickskiftene, men folk har sikkert gode grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man har skrevet et anonymt innlegg, og fått svar på det, så vil jo svarene stå i den listen. Og da ser man f.eks. at alle svarene er til Caloni Makaroni, unntatt noen av dem, som er til "anonym nå i dag", og da skjønner man jo at jeg tok det nicket bare for en tråd. Men folk flest klarer vel å klikke over på noe annet veldig fort, og ikke snoker i listene til folk.

Dette skjønte jeg ikke helt.

Hvis jeg får opp ett svar som "svar til meg", så sier ikke det svaret meg noe annet enn hva jeg kan lese ved å gå inn i det forumet og emnet hvor det ligger. Med andre ord, det sier meg ikke noe mer.

Dette ble litt klønete forklart.

Jeg kommer jo ikke inn på noe hemmelig sider eller noe. Svaret jeg får opp ligger jo åpent for alle på dol. Om jeg leser det svaret jeg får opp som svar til meg eller leser det der det er posten på dol, spiller da ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det kun gjelder innloggede brukere?

Sjekket du at den du fikk "svar til meg" listen til var aktiv akkurat da? Og vet du om andre som ofte får andres lister (som togli) har sjekket det samme?

Jeg har aldri sett at noen har nevnt akkurat det.

Har ikke sjekket om det gjelder kun de som er innlogget, men jeg antar det.

Men det jeg ikke skjønner er hva som er så farlig med dette. Det svaret du får opp som "svar til meg" kan du jo lese der hvor det er postet. Med andre ord du får da ikke opp noe som er hemmelig eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønte jeg ikke helt.

Hvis jeg får opp ett svar som "svar til meg", så sier ikke det svaret meg noe annet enn hva jeg kan lese ved å gå inn i det forumet og emnet hvor det ligger. Med andre ord, det sier meg ikke noe mer.

Dette ble litt klønete forklart.

Jeg kommer jo ikke inn på noe hemmelig sider eller noe. Svaret jeg får opp ligger jo åpent for alle på dol. Om jeg leser det svaret jeg får opp som svar til meg eller leser det der det er posten på dol, spiller da ingen rolle.

Men hvis du får svarene til en bestemt person, får du både de hun bruker vanlig nick i og de andre. Ergo skjønner du at det er jeg som er "orker ikke mer".

For jeg tror ikke du får svarene til forskjellige personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Har ikke sjekket om det gjelder kun de som er innlogget, men jeg antar det.

Men det jeg ikke skjønner er hva som er så farlig med dette. Det svaret du får opp som "svar til meg" kan du jo lese der hvor det er postet. Med andre ord du får da ikke opp noe som er hemmelig eller noe.

Jeg skjønner at det ikke er så populært for de brukerne som skriver mye anonymt.

Hvis jeg for eksempel beskrev anonymt hvordan jeg planla å spore opp deg for å ha het og vill sex, så hadde det ikke vært noe særlig om kona di fikk opp min "svar til meg" liste, slik at hun kunne se at nicket "hemmelig beundrerinne" var identisk med Ulvinnen.

For deg, som aldri skriver anonymt, så spiller det selvsagt ingen rolle at folk får svar til deg samlet.

Men for dem som stadig bytter nick, så er det ikke så morsomt at andre kan oppdage alle nickene deres i en nånn liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Dette skjønte jeg ikke helt.

Hvis jeg får opp ett svar som "svar til meg", så sier ikke det svaret meg noe annet enn hva jeg kan lese ved å gå inn i det forumet og emnet hvor det ligger. Med andre ord, det sier meg ikke noe mer.

Dette ble litt klønete forklart.

Jeg kommer jo ikke inn på noe hemmelig sider eller noe. Svaret jeg får opp ligger jo åpent for alle på dol. Om jeg leser det svaret jeg får opp som svar til meg eller leser det der det er posten på dol, spiller da ingen rolle.

Listen over "svar til meg" er jo akkurat det, nemlig alle svar jeg har fått ved å bruke min mailadresse som pålogging. Du kan lese svaret, og så gå inn i tråden og se hvem svaret er til, og så ser du at det er til Caloni, og dermed vet du at det er Caloni sin liste du har fått.

Men om jeg har skrevet om pinlige ting under et anonymt nick, så vil det også være på samme liste. Og ettersom resten av svarene er til Caloni, så ser du at "anonym nå i dag" også må være Caloni, om du går inn på tråden.

Klønete forklart fra meg også ;) Men poenget er at man ved hjelp av "svar til meg"-listen kan finne ut alle innlegg som et brukernavn har skrevet over en viss tid, inkludert de som man skriver med anonymt nick (men samme pålogging).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Listen over "svar til meg" er jo akkurat det, nemlig alle svar jeg har fått ved å bruke min mailadresse som pålogging. Du kan lese svaret, og så gå inn i tråden og se hvem svaret er til, og så ser du at det er til Caloni, og dermed vet du at det er Caloni sin liste du har fått.

Men om jeg har skrevet om pinlige ting under et anonymt nick, så vil det også være på samme liste. Og ettersom resten av svarene er til Caloni, så ser du at "anonym nå i dag" også må være Caloni, om du går inn på tråden.

Klønete forklart fra meg også ;) Men poenget er at man ved hjelp av "svar til meg"-listen kan finne ut alle innlegg som et brukernavn har skrevet over en viss tid, inkludert de som man skriver med anonymt nick (men samme pålogging).

Ja, og så kan det bli misforståelser utav det også, om man ikke er klar over det:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Hehe. Men pst: Du sa for en stund siden at du savnet en person. Hun er altså her. Jeg blir så forvirret av disse nickskiftene, men folk har sikkert gode grunner.

Jeg liker heller ikke mange nickbytter.

Men jeg har hatt en følelse av at mange av de kjente har blitt borte i det siste, ikke bare byttet nick.

Jeg husker ikke nå hvem jeg etterlyste, det er flere nick jeg savner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...