Gå til innhold

Aa faa andres svar


Gjest Spoersmaal

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at det ikke er så populært for de brukerne som skriver mye anonymt.

Hvis jeg for eksempel beskrev anonymt hvordan jeg planla å spore opp deg for å ha het og vill sex, så hadde det ikke vært noe særlig om kona di fikk opp min "svar til meg" liste, slik at hun kunne se at nicket "hemmelig beundrerinne" var identisk med Ulvinnen.

For deg, som aldri skriver anonymt, så spiller det selvsagt ingen rolle at folk får svar til deg samlet.

Men for dem som stadig bytter nick, så er det ikke så morsomt at andre kan oppdage alle nickene deres i en nånn liste.

Jeg har aldri fått opp flere enn ett svar de gangene jeg har fått dette. Jeg får med andre ord ikke opp "hemmelig beundrer" og Ulvinnen samtidig.

Om jeg gjorde det, så er det ikke sikkert at disse har noe med hverandre å gjøre heller.

Jeg for min del har aldri skrevet anonymt her, så jeg slipper noen angst for dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caloni Makaroni

    12

  • mrxx

    11

  • morsan

    8

  • Babette

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg liker heller ikke mange nickbytter.

Men jeg har hatt en følelse av at mange av de kjente har blitt borte i det siste, ikke bare byttet nick.

Jeg husker ikke nå hvem jeg etterlyste, det er flere nick jeg savner.

Når man begynner å tenke seg om, er det flere som har blitt borte, ja. Til dømes Skorpionfisken. Men det var ikke henne jeg mente, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen over "svar til meg" er jo akkurat det, nemlig alle svar jeg har fått ved å bruke min mailadresse som pålogging. Du kan lese svaret, og så gå inn i tråden og se hvem svaret er til, og så ser du at det er til Caloni, og dermed vet du at det er Caloni sin liste du har fått.

Men om jeg har skrevet om pinlige ting under et anonymt nick, så vil det også være på samme liste. Og ettersom resten av svarene er til Caloni, så ser du at "anonym nå i dag" også må være Caloni, om du går inn på tråden.

Klønete forklart fra meg også ;) Men poenget er at man ved hjelp av "svar til meg"-listen kan finne ut alle innlegg som et brukernavn har skrevet over en viss tid, inkludert de som man skriver med anonymt nick (men samme pålogging).

De gangene jeg har fått opp "svar til meg" som ikke er til meg, så har det vært bare enkelt innlegg, altså ikke hele listen. Derfor vet jeg fortsatt ikke hvem dette er.

Jeg klarer ikke å koble hvem sitt innlegg dette er. Men nå har ikke jeg gjort noe forsøk på det heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmelig nick

Har ikke sjekket om det gjelder kun de som er innlogget, men jeg antar det.

Men det jeg ikke skjønner er hva som er så farlig med dette. Det svaret du får opp som "svar til meg" kan du jo lese der hvor det er postet. Med andre ord du får da ikke opp noe som er hemmelig eller noe.

Noen har kanskje fast nick og i tillegg hemmelig nick om de skriver på andre forum (som for eksempel overgrep eller impotens). Da er det viktig at man kan være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har kanskje fast nick og i tillegg hemmelig nick om de skriver på andre forum (som for eksempel overgrep eller impotens). Da er det viktig at man kan være anonym.

Det skjønner jeg jo, men jeg kan ikke finne ut hvem som har skrevet hva om jeg får opp et svar til meg som ikke tilhører meg. Jeg får jo ikke opp hele listen til vedkommende, i alle fall ikke det jeg har opplevd, bare enkelt-innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg har aldri fått opp flere enn ett svar de gangene jeg har fått dette. Jeg får med andre ord ikke opp "hemmelig beundrer" og Ulvinnen samtidig.

Om jeg gjorde det, så er det ikke sikkert at disse har noe med hverandre å gjøre heller.

Jeg for min del har aldri skrevet anonymt her, så jeg slipper noen angst for dette:-)

Hvis du bare får opp et enkelt svar som ikke er ditt, så er jeg enig i at det ikke er noe problem.

Selv har jeg aldri fått opp andres svar. Dessuten er det ytterst sjeldent at jeg skriver anonymt, så for meg personlig er det heller ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Når man begynner å tenke seg om, er det flere som har blitt borte, ja. Til dømes Skorpionfisken. Men det var ikke henne jeg mente, altså.

Og du kan jo ikke godt skrive nicket til den jeg skrev at jeg savnet, for da vil alle (meg inkludert) begynne å lure på hvilket nick personen nå har...

Jeg har tenkt på at du er en person som jeg kunne tenkt meg å ha på msnlista mi. Ikke bare fordi jeg akkurat nå er litt nysgjerrig, men fordi du er en person det er morsomt å skrive mot og med.

Kunne du tenke deg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg jo, men jeg kan ikke finne ut hvem som har skrevet hva om jeg får opp et svar til meg som ikke tilhører meg. Jeg får jo ikke opp hele listen til vedkommende, i alle fall ikke det jeg har opplevd, bare enkelt-innlegg

Det er vel ikke noe problem. Det står jo på lista hvem som har skrevet svaret så om du går inn i tråden så finner du jo ut hvem det var et svar til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare får opp et enkelt svar som ikke er ditt, så er jeg enig i at det ikke er noe problem.

Selv har jeg aldri fått opp andres svar. Dessuten er det ytterst sjeldent at jeg skriver anonymt, så for meg personlig er det heller ikke noe problem.

Jeg har som sagt aldri fått opp hele listen til den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem. Det står jo på lista hvem som har skrevet svaret så om du går inn i tråden så finner du jo ut hvem det var et svar til.

Joda, men det er ikke det som er poenget, det enkelte tror er at vi som har opplevd dette får opp hele listen til den vi får opp under "svar til meg" og dermed kan finne ut hvem som har skrevet et anonymt innlegg.

Det har ikke jeg gjort, jeg har bare fått opp enkelt innlegg, blandet inn i mine "svar til meg", derfor er det umulig å spore det til hvem som har skrevet innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det er ikke det som er poenget, det enkelte tror er at vi som har opplevd dette får opp hele listen til den vi får opp under "svar til meg" og dermed kan finne ut hvem som har skrevet et anonymt innlegg.

Det har ikke jeg gjort, jeg har bare fått opp enkelt innlegg, blandet inn i mine "svar til meg", derfor er det umulig å spore det til hvem som har skrevet innlegget.

Jeg fikk opp hele lista, det var i alle fall flere innlegg der som var til Makaronien og ingen av de andre var heller til meg, så jeg antok at alle var til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk opp hele lista, det var i alle fall flere innlegg der som var til Makaronien og ingen av de andre var heller til meg, så jeg antok at alle var til henne.

Ok, det har ikke jeg opplevd, jeg fikk bare enkelt-innlegg.

Hele lista er verre, da vil man jo se de anonyme innleggene også.

Nå har jeg aldri skrevet anonymt her inne, så for meg er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

De gangene jeg har fått opp "svar til meg" som ikke er til meg, så har det vært bare enkelt innlegg, altså ikke hele listen. Derfor vet jeg fortsatt ikke hvem dette er.

Jeg klarer ikke å koble hvem sitt innlegg dette er. Men nå har ikke jeg gjort noe forsøk på det heller da.

Ah, men da forstår jeg hva du mener :)

Jeg får derimot inntrykk av at de andre som opplever det samme, får opp hele listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis du får svarene til en bestemt person, får du både de hun bruker vanlig nick i og de andre. Ergo skjønner du at det er jeg som er "orker ikke mer".

For jeg tror ikke du får svarene til forskjellige personer.

Joda, jeg har opplevd å få en svar-til-meg liste som var en sammenblanding av flere kjente og ukjente nick.

Det første jeg tenkete var at det var samme person med mange forskjellige nick, men fant fort ut (pga. min egen fartstid her, og at jeg kjente til de fleste nick`ene) at det var fysisk umulig.

Eneste alle hadde til felles, var at de var aktive på forumet på det tidspunktet. Dette har skjedd et par ganger.

Men ellers er det bare hele lister fra et og samme nick (som oftest togli)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Nå begynner problematikken å bli så sammensatt at jeg er glad jeg ikke er tekniker på dol.

For å oppsummere, så hender det at brukere får:

* Hele "svar til meg" listen til andre

* Et sammensurium av andres svar

*Bare et enkelt svar til en annen bruker

Men det var på tide at det kom frem at det er et sammensatt problem, så de som prøver å rette feilen kan vite hva de skal se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

Hei,

Det som tilsynelatende ser ut som andres innlegg, er bare en liste med vilkårlige innlegg. Noen ganger vil det komme opp flere innlegg fra en person, noen ganger ikke. At flere innlegg er fra en person, betyr ikke at resten er det.

Dette skjer når systemet ikke oppfatter at noen er logget på, og dermed fungerer på en måte som "siste 100", alt etter hva databaseserveren finner det for godt å sortere på.

Vi har uheldigvis ikke klart å komme i kontakt med noen som kan fortelle oss absolutt hele hendelsesforløpet før det skjer, evt. hvilke linker de bruker, om det er bokmerker eller annet.

Vi er svært interresert i å komme i kontakt med noen som har opplevd dette og som kan fortelle oss nøyaktig hendelsesforløp. Det er svært viktig at dere tar kontakt direkte og ikke legger ut en slik forklaring i forum, i tilfelle det allikevel skulle vise seg å være et sikkerhetsproblem. Send mail til [email protected]. Legges det ut her vil det være en potensiell oppskrift som andre kan misbruke.

Vi har ingen grunn til å tro at det er et sikkerhetsproblem per i dag, siden dette er sjekket nøye gjentatte ganger. Vi vet at det oppleves som ubehagelig av de som rammes, men vil forsøke å finne ut mer med en gang vi har noe mer å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spoersmaal

Hei,

Det som tilsynelatende ser ut som andres innlegg, er bare en liste med vilkårlige innlegg. Noen ganger vil det komme opp flere innlegg fra en person, noen ganger ikke. At flere innlegg er fra en person, betyr ikke at resten er det.

Dette skjer når systemet ikke oppfatter at noen er logget på, og dermed fungerer på en måte som "siste 100", alt etter hva databaseserveren finner det for godt å sortere på.

Vi har uheldigvis ikke klart å komme i kontakt med noen som kan fortelle oss absolutt hele hendelsesforløpet før det skjer, evt. hvilke linker de bruker, om det er bokmerker eller annet.

Vi er svært interresert i å komme i kontakt med noen som har opplevd dette og som kan fortelle oss nøyaktig hendelsesforløp. Det er svært viktig at dere tar kontakt direkte og ikke legger ut en slik forklaring i forum, i tilfelle det allikevel skulle vise seg å være et sikkerhetsproblem. Send mail til [email protected]. Legges det ut her vil det være en potensiell oppskrift som andre kan misbruke.

Vi har ingen grunn til å tro at det er et sikkerhetsproblem per i dag, siden dette er sjekket nøye gjentatte ganger. Vi vet at det oppleves som ubehagelig av de som rammes, men vil forsøke å finne ut mer med en gang vi har noe mer å jobbe med.

Takk for svar, selv om du ikke egentlig svarte paa det jeg spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan jo ikke godt skrive nicket til den jeg skrev at jeg savnet, for da vil alle (meg inkludert) begynne å lure på hvilket nick personen nå har...

Jeg har tenkt på at du er en person som jeg kunne tenkt meg å ha på msnlista mi. Ikke bare fordi jeg akkurat nå er litt nysgjerrig, men fordi du er en person det er morsomt å skrive mot og med.

Kunne du tenke deg det?

Det går dessverre ikke. Ikke har jeg anonym E-postadresse og ikke vet jeg hvordan man bruker msn. Har det heller ikke installert, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

Takk for svar, selv om du ikke egentlig svarte paa det jeg spurte om.

Hei,

Du fikk vel svar, men for å utdype litt bedre:

Din svarliste kommer ikke opp for andre brukere.

Noen ganger kan andre brukere risikere å få en liste som inneholder andre brukeres svar. Dette er dog ikke en liste over svar til en enkelt bruker, men svar til vilkårlige brukere.

Enkelte ganger kommer flere svar til samme bruker opp i denne listen, noe som får det til å se ut som om man leser en annen brukers svar. Dette har tilsynelatende bl.a. med tidspunktet meldingene er skrevet på. Det betyr ikke at alle nick'ene som er brukt i meldingene som er besvart er samme person.

Grunnen til dette er at systemet ikke fanger opp at man er logget inn og returnerer en liste med vilkårlige svar istedet for en liste over svar til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

Nå begynner problematikken å bli så sammensatt at jeg er glad jeg ikke er tekniker på dol.

For å oppsummere, så hender det at brukere får:

* Hele "svar til meg" listen til andre

* Et sammensurium av andres svar

*Bare et enkelt svar til en annen bruker

Men det var på tide at det kom frem at det er et sammensatt problem, så de som prøver å rette feilen kan vite hva de skal se etter.

Se svar på første melding i tråden. Problemet er tilsynelatende sammensatt, men alle nevnte observasjoner skyldes at det egentlig ikke er noe system på det

Det som skjer er at databaseserveren kaster ut en liste med svar. Antageligvis de som nylig er postet - eller lest.

Hvis en bruker har skrevet mange meldinger og det er mange som svarer på disse på et gitt tidspunkt, vil det antageligvis være flere svar til denne personen grunnet caching i databasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...