Gå til innhold

Aa faa andres svar


Gjest Spoersmaal

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Det går dessverre ikke. Ikke har jeg anonym E-postadresse og ikke vet jeg hvordan man bruker msn. Har det heller ikke installert, tror jeg.

Synd...

Men skulle du en gang ombestemme deg og få lyst til å lære å bruke msn, er det bare å si i fra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caloni Makaroni

    12

  • mrxx

    11

  • morsan

    8

  • Babette

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen

Se svar på første melding i tråden. Problemet er tilsynelatende sammensatt, men alle nevnte observasjoner skyldes at det egentlig ikke er noe system på det

Det som skjer er at databaseserveren kaster ut en liste med svar. Antageligvis de som nylig er postet - eller lest.

Hvis en bruker har skrevet mange meldinger og det er mange som svarer på disse på et gitt tidspunkt, vil det antageligvis være flere svar til denne personen grunnet caching i databasen.

Takk for oppklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk opp hele lista, det var i alle fall flere innlegg der som var til Makaronien og ingen av de andre var heller til meg, så jeg antok at alle var til henne.

Men man kan jo aoldri være helt sikker. Kanskje var de _fleste_ svarene til Makaronien, men ikke alle.

Man kan ikke ta for gitt at eventuelle svar som du ser på en slik liste og som er gitt til et anonymt nick er ensbetydende med at det er Makaronien som står bak det anonyme nicket;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spoersmaal

Hei,

Du fikk vel svar, men for å utdype litt bedre:

Din svarliste kommer ikke opp for andre brukere.

Noen ganger kan andre brukere risikere å få en liste som inneholder andre brukeres svar. Dette er dog ikke en liste over svar til en enkelt bruker, men svar til vilkårlige brukere.

Enkelte ganger kommer flere svar til samme bruker opp i denne listen, noe som får det til å se ut som om man leser en annen brukers svar. Dette har tilsynelatende bl.a. med tidspunktet meldingene er skrevet på. Det betyr ikke at alle nick'ene som er brukt i meldingene som er besvart er samme person.

Grunnen til dette er at systemet ikke fanger opp at man er logget inn og returnerer en liste med vilkårlige svar istedet for en liste over svar til deg.

Takk for oppklarende svar. Mange her har paastaatt aa faa andre brukeres svarlister. Betryggende at dette ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan jo aoldri være helt sikker. Kanskje var de _fleste_ svarene til Makaronien, men ikke alle.

Man kan ikke ta for gitt at eventuelle svar som du ser på en slik liste og som er gitt til et anonymt nick er ensbetydende med at det er Makaronien som står bak det anonyme nicket;-)

Du har rett i det, men dersom man gidder sitte og gå gjennom samtlige svar på lista for å sjekke hvem de er sine så er man vel i overkant nysgjerrig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det som tilsynelatende ser ut som andres innlegg, er bare en liste med vilkårlige innlegg. Noen ganger vil det komme opp flere innlegg fra en person, noen ganger ikke. At flere innlegg er fra en person, betyr ikke at resten er det.

Dette skjer når systemet ikke oppfatter at noen er logget på, og dermed fungerer på en måte som "siste 100", alt etter hva databaseserveren finner det for godt å sortere på.

Vi har uheldigvis ikke klart å komme i kontakt med noen som kan fortelle oss absolutt hele hendelsesforløpet før det skjer, evt. hvilke linker de bruker, om det er bokmerker eller annet.

Vi er svært interresert i å komme i kontakt med noen som har opplevd dette og som kan fortelle oss nøyaktig hendelsesforløp. Det er svært viktig at dere tar kontakt direkte og ikke legger ut en slik forklaring i forum, i tilfelle det allikevel skulle vise seg å være et sikkerhetsproblem. Send mail til [email protected]. Legges det ut her vil det være en potensiell oppskrift som andre kan misbruke.

Vi har ingen grunn til å tro at det er et sikkerhetsproblem per i dag, siden dette er sjekket nøye gjentatte ganger. Vi vet at det oppleves som ubehagelig av de som rammes, men vil forsøke å finne ut mer med en gang vi har noe mer å jobbe med.

"Det som tilsynelatende ser ut som andres innlegg, er bare en liste med vilkårlige innlegg. Noen ganger vil det komme opp flere innlegg fra en person, noen ganger ikke. At flere innlegg er fra en person, betyr ikke at resten er det."

Dette stemmer ikke!! Jeg opplever dette ofte og vet at jeg flere ganger har fått hele svarlista til en og samme person (har sjekket det ut fordi jeg vet dere ikke tror det er slik..)

Er det noen mulighet for meg å kopiere svar-lista e.l. for så å sende den til dere neste gang jeg opplever dette? Jeg har ikke spesielt lyst til å "rote" i andres svar-til-meg flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se svar på første melding i tråden. Problemet er tilsynelatende sammensatt, men alle nevnte observasjoner skyldes at det egentlig ikke er noe system på det

Det som skjer er at databaseserveren kaster ut en liste med svar. Antageligvis de som nylig er postet - eller lest.

Hvis en bruker har skrevet mange meldinger og det er mange som svarer på disse på et gitt tidspunkt, vil det antageligvis være flere svar til denne personen grunnet caching i databasen.

Mange av svarene er skrevet på helt ulike tidspunkter og dager, og er svar til samme bruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder kun innlogget brukere ja.

Det er svært sjeldent at dette skjer. Jeg har hatt det kun er par ganger, men har skjønt at andre har opplevd det flere ganger.

Har du også opplevd dette?

Det har heldigvis aldri skjedd med meg, og jeg håper igrunnen at andre ikke har fått opp en hel Svar-til-meg-liste for meg heller...ikke at jeg skriver anonymt så ofte, men de få gangene jeg gjør det er det ganske essensielt at jeg forblir anonym.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du også opplevd dette?

Det har heldigvis aldri skjedd med meg, og jeg håper igrunnen at andre ikke har fått opp en hel Svar-til-meg-liste for meg heller...ikke at jeg skriver anonymt så ofte, men de få gangene jeg gjør det er det ganske essensielt at jeg forblir anonym.

:-)

Jeg har opplevd et par ganger bare, og lenge siden nå.

Men hos meg så var det kun enkeltsvar, altså ikke hele listen til en annen. Så jeg hadde ingen mulighet til å finne ut hvem den andre er.

Det er nok ikke så ofte at dette skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

"Det som tilsynelatende ser ut som andres innlegg, er bare en liste med vilkårlige innlegg. Noen ganger vil det komme opp flere innlegg fra en person, noen ganger ikke. At flere innlegg er fra en person, betyr ikke at resten er det."

Dette stemmer ikke!! Jeg opplever dette ofte og vet at jeg flere ganger har fått hele svarlista til en og samme person (har sjekket det ut fordi jeg vet dere ikke tror det er slik..)

Er det noen mulighet for meg å kopiere svar-lista e.l. for så å sende den til dere neste gang jeg opplever dette? Jeg har ikke spesielt lyst til å "rote" i andres svar-til-meg flere ganger...

Hei togli:-)

Vi vil gjerne at du sender oss mest mulig detaljert informasjon om hva som skjer når det skjer.

Send det på mail til [email protected] så vil det bli videresendt til han som har ansvaret for dette.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

"Det som tilsynelatende ser ut som andres innlegg, er bare en liste med vilkårlige innlegg. Noen ganger vil det komme opp flere innlegg fra en person, noen ganger ikke. At flere innlegg er fra en person, betyr ikke at resten er det."

Dette stemmer ikke!! Jeg opplever dette ofte og vet at jeg flere ganger har fått hele svarlista til en og samme person (har sjekket det ut fordi jeg vet dere ikke tror det er slik..)

Er det noen mulighet for meg å kopiere svar-lista e.l. for så å sende den til dere neste gang jeg opplever dette? Jeg har ikke spesielt lyst til å "rote" i andres svar-til-meg flere ganger...

Ta et screenshot med shift+printscreen, lim inn i paint eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Mange av svarene er skrevet på helt ulike tidspunkter og dager, og er svar til samme bruker...

Tror du er den som har rapportert om dette problemet flest ganger. Fint om du fortsetter å maile oss og ikke gir opp selv om problemet ikke har latt seg løse foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei togli:-)

Vi vil gjerne at du sender oss mest mulig detaljert informasjon om hva som skjer når det skjer.

Send det på mail til [email protected] så vil det bli videresendt til han som har ansvaret for dette.

På forhånd takk!

Okei, jeg skal maile hver gang jeg opplever det heretter - og prøve å se om jeg finner et mønster i det... Nå er det nok ca en uke siden sist det skjedde, så får bare vente og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta et screenshot med shift+printscreen, lim inn i paint eller lignende.

Forresten...hvilken tast(?) er "printscreen" på? Står en tast med "PrtSc" på. Er det den?

*grønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et screenshot med shift+printscreen, lim inn i paint eller lignende.

Jeg merka nå av alle mine "svar-til-meg", kopierte på vanlig måte og limte inn i et word-dokument. Dette dokumentet kan jeg sende webbis pr.mail, men h*n kan jo da ikke åpne innleggene. Kan dette allikevel være godt nok for webbis?

Peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er den som har rapportert om dette problemet flest ganger. Fint om du fortsetter å maile oss og ikke gir opp selv om problemet ikke har latt seg løse foreløpig.

Okei, jeg gir ikke opp :-)

Forresten, kjempebra å få tilbakemeldinger. Har mailet mange ganger uten å få svar, så jeg var redd dere var drittlei av masinga mi ;-)

*bretter opp ermene og leker detektiv videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et screenshot med shift+printscreen, lim inn i paint eller lignende.

Nå har jeg fått en helt ny persons "svar-til-meg". Tatt kopi av siden og sendt webmaster pr mail...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Jeg merka nå av alle mine "svar-til-meg", kopierte på vanlig måte og limte inn i et word-dokument. Dette dokumentet kan jeg sende webbis pr.mail, men h*n kan jo da ikke åpne innleggene. Kan dette allikevel være godt nok for webbis?

Peiling?

Tja. Han ser jo nick og nøyaktig tidspunkt, så det blir litt ekstrajobb. Men det virker jo som de er keene på å fikse det, så da gjør de det kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...