Gå til innhold

Anoreksi?


Gjest Jente på 15

Anbefalte innlegg

sammfunnskritiker

Så morsomt å møte en 15 åring, med samme spm som jeg hadde som 15åring. Jeg tror ikke dette er anoreksi, men helt klart en problemstilling du burde få dikutere sammen med noen du er trgg på og som du har tilitt til. Jeg syns det er positivt at du spør om dette er anoreksi, men avslutter innlegget ditt med begrepet spisevansker. Ta kontakt med Helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    5

  • laban

    3

  • org

    2

  • jubalong70

    1

Mest aktive i denne tråden

ja hun er ledig på mandag!

Ta en tur på mandag du. Det er ikke rart at du blir både kvalm og deprimert. Kroppen din skal ha mat for å fungere, og slik du driver på nå, ødelegges både den fysiske og psykiske formen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Fint!

Snakkes i morgen :-)

Hei=)

Var hos legen istad. Han fikk litt sjokk da han så meg, men veit ikke hvorfor. Han sender meg videre til noen andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

Var hos legen istad. Han fikk litt sjokk da han så meg, men veit ikke hvorfor. Han sender meg videre til noen andre

Hei du! Hvordan er det med deg?

Ble det noe av sydenturen din?

Tenker på deg, vet du! Du skrev ikke så mye om legebesøket, håper du forstår at du virkelig trenger hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Hei du! Hvordan er det med deg?

Ble det noe av sydenturen din?

Tenker på deg, vet du! Du skrev ikke så mye om legebesøket, håper du forstår at du virkelig trenger hjelp!!!

Hej.

Var hos legen idag. Skal gå til en lege og snakke litt. har også tatt blodprøver. Drar til syden i morra;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej.

Var hos legen idag. Skal gå til en lege og snakke litt. har også tatt blodprøver. Drar til syden i morra;D

Fint du blir fulgt opp! Ha en god tur til syden da! og vær snill og spise 4 små måltider om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Husker du meg?

Javisst husker jeg deg!!!!! Har tenkt masse på deg! Prøvde å etterlyse deg på Meldinger, men du så nok ikke det innlegget.

Hvordan har du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Javisst husker jeg deg!!!!! Har tenkt masse på deg! Prøvde å etterlyse deg på Meldinger, men du så nok ikke det innlegget.

Hvordan har du det?

Jeg har det dårlig. Så koselig at du husker meg!:) Har du tilfeldig msn ell no? lettere å snakke der:P Men nå er jeg hvertfall 164 og veier 48 kg og gått ned 10 kg siden januar ved å spise lite. Magesekken har blitt så liiten og jeg klarer ikke spise mer enn 1-2 ganger om dagen som består av ca 2 brødskiver. Mamma snakker ikke mer med meg og jeg er deprimert og prøvd å ta selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det dårlig. Så koselig at du husker meg!:) Har du tilfeldig msn ell no? lettere å snakke der:P Men nå er jeg hvertfall 164 og veier 48 kg og gått ned 10 kg siden januar ved å spise lite. Magesekken har blitt så liiten og jeg klarer ikke spise mer enn 1-2 ganger om dagen som består av ca 2 brødskiver. Mamma snakker ikke mer med meg og jeg er deprimert og prøvd å ta selvmord.

Hei!

Nei, har aldri fått begynt på msn... Holder meg bare her på dol. Nå har jeg lest gjennom tråden din fra i vinter. Sist vi snakket, hadde du og din mor vært hos legen, og du skulle bli videresendt til noen andre? Hvordan gikk det?

Slik du behandler deg selv nå, er det nok ikke lenge før du må legges inn på sykehus. Har du snakket med noen som kan dette med spisevegring? Du trenger hjelp - skjønner du det? Vil du ha hjelp eller vil du ødelgge deg selv?

Hvordan går det på skolen? Begynte du i dag? Siste år på ungdomsskolen? Det er kjempeviktig at du har krefter til hverdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Hei!

Nei, har aldri fått begynt på msn... Holder meg bare her på dol. Nå har jeg lest gjennom tråden din fra i vinter. Sist vi snakket, hadde du og din mor vært hos legen, og du skulle bli videresendt til noen andre? Hvordan gikk det?

Slik du behandler deg selv nå, er det nok ikke lenge før du må legges inn på sykehus. Har du snakket med noen som kan dette med spisevegring? Du trenger hjelp - skjønner du det? Vil du ha hjelp eller vil du ødelgge deg selv?

Hvordan går det på skolen? Begynte du i dag? Siste år på ungdomsskolen? Det er kjempeviktig at du har krefter til hverdagen!

Jeg går 1 året på vgs. Jeg orker egentlig ikke mer, og føler det ikke er noe vits i å leve. Jeg har ingen å snakke med..! Mamma virker som hun hater meg hu snakker ikke med meg mer og har gitt meg opp.. Så tenker på å slanke meg til døden egentlig..ikke ta det her så alvorlig da. Trenger ikke bekymre deg no, for jeg føler jeg skal styre det selv, siden det er mitt liv. Føles ut som om jeg er helt alene, og at ingen bryr seg, så jeg gidder ikke leve mer. Håper jeg dør snart. Men ikke begymre deg bare..jeg gidder ikke ta imot mer hjelp, føler jeg har fått nok nå..ingenting hjelper uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går 1 året på vgs. Jeg orker egentlig ikke mer, og føler det ikke er noe vits i å leve. Jeg har ingen å snakke med..! Mamma virker som hun hater meg hu snakker ikke med meg mer og har gitt meg opp.. Så tenker på å slanke meg til døden egentlig..ikke ta det her så alvorlig da. Trenger ikke bekymre deg no, for jeg føler jeg skal styre det selv, siden det er mitt liv. Føles ut som om jeg er helt alene, og at ingen bryr seg, så jeg gidder ikke leve mer. Håper jeg dør snart. Men ikke begymre deg bare..jeg gidder ikke ta imot mer hjelp, føler jeg har fått nok nå..ingenting hjelper uansett..

Hvor bor du? Jeg kan prøve å finne ut noe om noen kan hjelpe deg i nærheten av hjemstedet ditt.

Du vil ikke dø, vil du vel? Du vil egentlig leve, ha en fin ungdomstid med venner, du vil ha det ok på skolen, få en kjærest, og leve livet? Sånn innerst inne?

Men så har ting floket seg til for deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 15

Hvor bor du? Jeg kan prøve å finne ut noe om noen kan hjelpe deg i nærheten av hjemstedet ditt.

Du vil ikke dø, vil du vel? Du vil egentlig leve, ha en fin ungdomstid med venner, du vil ha det ok på skolen, få en kjærest, og leve livet? Sånn innerst inne?

Men så har ting floket seg til for deg....

ja jeg vil leve. Jeg bor i Nittedal i Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor bor du? Jeg kan prøve å finne ut noe om noen kan hjelpe deg i nærheten av hjemstedet ditt.

Du vil ikke dø, vil du vel? Du vil egentlig leve, ha en fin ungdomstid med venner, du vil ha det ok på skolen, få en kjærest, og leve livet? Sånn innerst inne?

Men så har ting floket seg til for deg....

Tror det er bedre å oppfordre jente 15 til å snakke med legen sin og de som er rundt henne, enn å forsøke å finne andre hjelpere. Hun vil kunne få god hjelp i sitt lokalmiljø dersom hun er ærlig i forhold til de som kan hjelpe, men det tar tid å komme seg ut av slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bedre å oppfordre jente 15 til å snakke med legen sin og de som er rundt henne, enn å forsøke å finne andre hjelpere. Hun vil kunne få god hjelp i sitt lokalmiljø dersom hun er ærlig i forhold til de som kan hjelpe, men det tar tid å komme seg ut av slike ting.

Jeg kjenner at jeg bryr meg om denne vilt fremmede jenta som så sårt trenger hjelp. Men jeg aner ikke hvordan jeg kan hjelpe.

I vinter oppfordret jeg henne sterkt til å snakke med fastlege, mor og helsesøster, men det har tydeligvis ikke slått til.

Vil gjerne hjelpe henne, men vet ikke hvordan. Tenkte jeg skulle søke på nettet etter en eller anne instans hun kunne prate med som vikrelig KAN dette med spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg bryr meg om denne vilt fremmede jenta som så sårt trenger hjelp. Men jeg aner ikke hvordan jeg kan hjelpe.

I vinter oppfordret jeg henne sterkt til å snakke med fastlege, mor og helsesøster, men det har tydeligvis ikke slått til.

Vil gjerne hjelpe henne, men vet ikke hvordan. Tenkte jeg skulle søke på nettet etter en eller anne instans hun kunne prate med som vikrelig KAN dette med spiseforstyrrelser.

Jeg tror du roter til ved å evt. blande deg inn direkte. Støtt henne i å snakke med legen sin og evt. foreldrene.

Hun vet at hun kan få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du roter til ved å evt. blande deg inn direkte. Støtt henne i å snakke med legen sin og evt. foreldrene.

Hun vet at hun kan få hjelp.

Men hun har holdt seg helt borte fra DOL i 6 mnd (såvidt jeg vet da) - og så tar hun plutselig kontakt med MEG igjen nå, og forteller at situasjonen er mye verre enn tidligere.

Er det ikke noe jeg kangjøre for henne? Unntatt å reptere meg selv fra februar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har holdt seg helt borte fra DOL i 6 mnd (såvidt jeg vet da) - og så tar hun plutselig kontakt med MEG igjen nå, og forteller at situasjonen er mye verre enn tidligere.

Er det ikke noe jeg kangjøre for henne? Unntatt å reptere meg selv fra februar?

Det du kan gjøre er å holde fast ved at hun må kontakte de som kan hjelpe henne i nærmiljøet. Det er det som er viktig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å holde fast ved at hun må kontakte de som kan hjelpe henne i nærmiljøet. Det er det som er viktig,

Jeg skjønner, og jeg er vel egentlig enig. Hun er jo faktisk et barn ennå, dog et stort barn. Hadde vel vært annerledes hvis hun var voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vil leve. Jeg bor i Nittedal i Akershus.

Det var godt å høre! Du vil leve, du vil leve et godt liv!

Hør nå her: Du har begynt på ny skole. Kanskje mange nye elever, i alle fall nye lærere. Kanksje skremmende - men se heller på det som en god mulighet til å få en ny retning på det livet du har nå!

I morgen - da undersøker du når helsesøster har timer på skolen din. Gjør det! Og så snakker du med henne, og gir henne en fair sjanse til å komme innpå deg og gi deg råd!

OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...