Gå til innhold

Mytene om hvilket kjønn....Stemmer dem?


Gjest elsemari

Anbefalte innlegg

Gjest elsemari

Har hørt at det er sånn at dersom du er gira på mest salt, søtt eller surt....eller om du får kvalmen på kveld eller dag.....eller om du legger mest på deg på hofter og bak eller kun på magen....ja, da blir det altså det ene eller det andre kjønnet.

Poenget er at jeg ikke husker de forskjellige mytene...var det sånn at hvis jeg er hekta på sjokolade, da sier mytene at jeg får gutt....ehm..eller var det jente? Og hva med en ring over magen?

Vil gjerne høre om disse mytene...OG om de har stemt på dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos noen stemmer de sikkert og hos andre ikke :-)

Jeg regnet meg fram til, rent statistisk at jeg skulle få jente, og det fikk jeg. Selv om alle andre var sikre på at det ble gutt. Så slik ut syns de.

Den enesten myten som jordmødre er enige i at stemmer er at flest barn blir født ved fullmåne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos noen stemmer de sikkert og hos andre ikke :-)

Jeg regnet meg fram til, rent statistisk at jeg skulle få jente, og det fikk jeg. Selv om alle andre var sikre på at det ble gutt. Så slik ut syns de.

Den enesten myten som jordmødre er enige i at stemmer er at flest barn blir født ved fullmåne.

Hvordan i all verden klarte du å regne deg frem "rent statistisk" til at du skulle få jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos noen stemmer de sikkert og hos andre ikke :-)

Jeg regnet meg fram til, rent statistisk at jeg skulle få jente, og det fikk jeg. Selv om alle andre var sikre på at det ble gutt. Så slik ut syns de.

Den enesten myten som jordmødre er enige i at stemmer er at flest barn blir født ved fullmåne.

Ang. det med fødsler og fullmåne, så spurte jeg jordmor om dette. Hun kunne fortelle at det var flest fødsler ved nymåne, ikke fullmåne.... Hmm, ikke godt å si ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse mytene er bare tull fra ende til annen.

Men de har jo 50% sjanse for å "slå til", så oddsene er jo gode! Og da er det jo ikke så rart at noen har erfart at det stemte. Mens andre har sett at det var stikk motsatt.

Så nei, sånne myter er bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde såkalt "guttemage" alle tre gangene. Dessuten la jeg ikke på meg så mye over baken etc (så ikke bakfra at jeg var gravid). Magen min lå også langt nede alle tre gangene. Alle disse tingene skal visst indikere guttekjønn og "alle" mente hver gang at det ville bli gutt. Jeg har iallefall tre jenter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje sees på som morsomt tidsfordriv, ikke noe annet.

Iflg. noen av disse punktene så venter jeg visst både gutt og jente, men akkurat DET er utelukket. Jente er også utelukket. Altså stemmer ikke disse tingene, like lite som det stemte i togli sitt tilfelle, og for ca 50% av andre gravide.

Men de som opplever at slike tegn stemmer blir jo hellig overbevist om at det helt sikkert er noe i disse såkalte tegnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mer kvalm med guttungen i magen enn jenta. Men var kvalm til samme tidspunkt, altså på ettermiddag/kveld. Og var fysen på den samme maten - noe som henger sammen med hva som er ok å spise når man er kvalm.

La på meg litt mer med jenta, men var tynnere i utgangspunktet.

Magen så relativt lik ut, fødselsstripe både over og under navle begge ganger, men den kom tidlig med gutten og de siste ukene med jenta.

Mer vann i kroppen med jenta enn gutten.

Så, egentlig var det ikke så store forskjeller på disse områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to nesten like svangerskap. Ikke spesielt kraftige symptomer noen av gangene, samme vektøkning og mageform, ingen kvalme eller matkick.

Jeg var kanskje _litt_ trøttere første gangen, og andre gangen hadde jeg noen småblødninger i starten. Ellers var svangerskapene så like at vi trodde de ville gi samme resultat også.

Men det viste seg å være jente første gangen og gutt andre gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vetsje, men har du sjekket nettsiden barnimagen.no? der står jo det en hau.. kanskje du finner oen myte svar:)

En myte betyr nettopp at det ikke finnes noe sikkert svar.. Ikke engang på "barnimagen" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vekten87

En myte betyr nettopp at det ikke finnes noe sikkert svar.. Ikke engang på "barnimagen" :-)

hehe snat det:) men kunne være en pekepinn da? du ville jo ha andre side meninger og der er det jo det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg husker:

Jentetegn: legger på seg overalt, hekta på søtt, høy puls på barnet, mye kvalm, store pupper, jentebarnet tar skjønnheten fra moren, lite kraftige spark...

Guttetegn: Legger bare på seg på magen og synes ikke bakfra at man er gravid, hekta på surt, lite kvalm, lav puls på babyen (under 140), små pupper, brun strek fra navelen og ned, guttebabyen lar morens skjønnhet stråle, mye og kraftige spark...

I tillegg kan du sjekke kinesisk kalender som visstnok stemmer med bortimot 99 % sikkerhet.

Jeg har to ganger kun hatt gutte-tegn. Og den kinesiske kalenderen har "sagt" at det ble gutter. Har fått to jenter. Ergo: det stemmer ikke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som stemte på meg var den kinesiske fødselskalenderen + det med hjertelyden til barnet.

Når hjerteslagene jevnt over lå under 140 ble det gutt, og når de lå jevnt over 140 ble det jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Det eneste som stemte på meg var den kinesiske fødselskalenderen + det med hjertelyden til barnet.

Når hjerteslagene jevnt over lå under 140 ble det gutt, og når de lå jevnt over 140 ble det jente.

Heller ikke det stemte på meg. Gutten var rimelig stressa... ;-)

Eneste forskjell var at jeg var mye dårligere og trøttere med jenta, men det skyldtes vel helst årstid og arbeidssituasjon. Har ikke mye tro på slike myter, men man blir jo aldri lei av å spekulere når man venter - spennende... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som stemte på meg var den kinesiske fødselskalenderen + det med hjertelyden til barnet.

Når hjerteslagene jevnt over lå under 140 ble det gutt, og når de lå jevnt over 140 ble det jente.

Og når de ligger på eksakt 140? hihi

Neida, jeg vet jeg venter gutt jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke det stemte på meg. Gutten var rimelig stressa... ;-)

Eneste forskjell var at jeg var mye dårligere og trøttere med jenta, men det skyldtes vel helst årstid og arbeidssituasjon. Har ikke mye tro på slike myter, men man blir jo aldri lei av å spekulere når man venter - spennende... :-)

Ja, det er kjempespennende å spekulere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...