Gå til innhold

Når kan jeg la ungene være hjemme alene?


Gjest ubaat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    22

  • hidi, the scorpion

    15

  • Peachy

    13

  • morsan

    11

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke så lett å holde orden på seg selv og alle nickene alltid...

Vet, hadde bare vært morsomt å se om h*n hadde et svar på det selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest til webm.

Det er ikke så lett å holde orden på seg selv og alle nickene alltid...

Det er litt kjipt på dol nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh, så den dømmekraften man hadde når man var 14 skal man ha resten av livet?

Det må da være lov å bruke de erfaringene man har gjort på den måten som er best mulig for barnet.

Ikke sant?!

Jeg tenkte mang en gang som barn/tenåring at slik&sånn skulle ikke jeg gjøre mot _mine_ barn, nei...;-) Men den gangen så jeg det bare fra barnets perspektiv - nå har jeg erfaring som voksen også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp i hvert fall å være med på hytta da jeg var 14 år. Og dattera mi var alene hjemme i tre uker da hun var 15 så det skulle vel gå bra i hvert fall hvis han er av den rolige sorten.

Men unger er veldig forskjellige da og jeg kjenner ikke din :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant?!

Jeg tenkte mang en gang som barn/tenåring at slik&sånn skulle ikke jeg gjøre mot _mine_ barn, nei...;-) Men den gangen så jeg det bare fra barnets perspektiv - nå har jeg erfaring som voksen også:-)

Nettopp!

Men samtidig så tror jeg det er en god egenskap å huske hvordan man tenkte da man var barnet i sånne situasjoner. Da er det lettere å forstå det når man står på andre siden, slik at man kan få til en god dialog.

Tror jeg da, hva vet vel egentlig jeg, jeg er knapt ute av tenåra sjøl =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp!

Men samtidig så tror jeg det er en god egenskap å huske hvordan man tenkte da man var barnet i sånne situasjoner. Da er det lettere å forstå det når man står på andre siden, slik at man kan få til en god dialog.

Tror jeg da, hva vet vel egentlig jeg, jeg er knapt ute av tenåra sjøl =p

Åja, absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å holde orden på seg selv og alle nickene alltid...

Men - kjære vene.

Det har vel hendt flere av oss at vi har skrevet et anonymt innlegg og i neste øyeblikk outet oss selv.

Innlegget var vel helt greit, det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Vet, hadde bare vært morsomt å se om h*n hadde et svar på det selv =)

Det er greit å rope troll i ny og ne. Denne skapningen står for halvparten av nye tråder her inne for tida, og han/hun er lett å kjenne igjen.

Hadde det enda være interessante problemstillinger så greit nok, men når halvparten er på nivået "hvor ofte bæsjer jenter?", blir det for dumt.

Men det er greit å vise litt omsorg for skapningen. Det er et eller annet feil med personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Det er litt kjipt på dol nå.

Hvis flere ville være villige til å bruke fast nick, så hadde situasjonen blitt mer oversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Nettopp!

Men samtidig så tror jeg det er en god egenskap å huske hvordan man tenkte da man var barnet i sånne situasjoner. Da er det lettere å forstå det når man står på andre siden, slik at man kan få til en god dialog.

Tror jeg da, hva vet vel egentlig jeg, jeg er knapt ute av tenåra sjøl =p

Det er veldig viktig å huske på hvordan man selv reagete som tenåring.

Ingen grunn til å gjøre barnet sitt dødsflau uten grunn.

Jeg er så heldig at mine barn fortsatt syns at jeg er "den beste mammaen i alle universer". Spesielt den eldste forteller ofte hvor mye bedre mor jeg er enn klassekameratenes. Og det skyldes mye at jeg husker hva min egen mor gjorde galt, og unngår å gjøre samme blemmer.

Som et lite eksempel: Jeg lar datteren min selv bestemme hvilke klær vi skal kjøpe til henne. Ingen grunn til å prakke på henne klær hun ikke liker. Det skulle være en selvfølge, ikke sant? Men visstnok er det ikke sånn hos min datters venninner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Men - kjære vene.

Det har vel hendt flere av oss at vi har skrevet et anonymt innlegg og i neste øyeblikk outet oss selv.

Innlegget var vel helt greit, det?

Som mange har fått med seg, så har vi dessverre en eller flere brukere som har enormt mange brukeridentiteter og enda flere nick. Dette er jo noe de løsningene som doktoronline av personvernhensyn har valgt, gjør mulig. Det har vært ansett som viktig at folk både skal kunne stille svært private spørsmål og samtidig diskutere "hva som helst" uten at andre skal kunne koble opplysninger de gir i ulike typer innlegg.

Det har allikevel vært en bærende ide at doktoronline skal være et nettsted hvor genuine brukere diskuterer genuine problemstillinger. Etter redaksjonens oppfatning virker det negativt at vi har noen få brukere som lager en mengde fiktive problemstillinger som andre brukere engasjerer seg i for å hjelpe.

Vi har ingen mulighet til å avdekke hva som foregår fullt ut, og muligens vil de siste måneders aktivitet føre til at det ved neste større omlegging av sidene velges andre registreringsordninger enn det som er tilfellet i dag.

Inntil videre vil vi oppfordre våre seriøse brukere til i størst mulig utstrekning bruke fast nick og samtidig avstå fra å spekulere for mye i forhold til nye nick (da dette jo kan være nye seriøse brukere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mange har fått med seg, så har vi dessverre en eller flere brukere som har enormt mange brukeridentiteter og enda flere nick. Dette er jo noe de løsningene som doktoronline av personvernhensyn har valgt, gjør mulig. Det har vært ansett som viktig at folk både skal kunne stille svært private spørsmål og samtidig diskutere "hva som helst" uten at andre skal kunne koble opplysninger de gir i ulike typer innlegg.

Det har allikevel vært en bærende ide at doktoronline skal være et nettsted hvor genuine brukere diskuterer genuine problemstillinger. Etter redaksjonens oppfatning virker det negativt at vi har noen få brukere som lager en mengde fiktive problemstillinger som andre brukere engasjerer seg i for å hjelpe.

Vi har ingen mulighet til å avdekke hva som foregår fullt ut, og muligens vil de siste måneders aktivitet føre til at det ved neste større omlegging av sidene velges andre registreringsordninger enn det som er tilfellet i dag.

Inntil videre vil vi oppfordre våre seriøse brukere til i størst mulig utstrekning bruke fast nick og samtidig avstå fra å spekulere for mye i forhold til nye nick (da dette jo kan være nye seriøse brukere).

Hva med en løsning hvor man må registrere seg med f.eks. telefonnummer, men har mulighet til å bruke tilfeldige nick i tillegg til vanlige. Da må dere jo ha mulighet til å utestenge slike forumtroll, så sant de ikke har utallige telefonnummer å registrere seg på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Hva med en løsning hvor man må registrere seg med f.eks. telefonnummer, men har mulighet til å bruke tilfeldige nick i tillegg til vanlige. Da må dere jo ha mulighet til å utestenge slike forumtroll, så sant de ikke har utallige telefonnummer å registrere seg på. :)

Det er en av de løsningene som vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en løsning hvor man må registrere seg med f.eks. telefonnummer, men har mulighet til å bruke tilfeldige nick i tillegg til vanlige. Da må dere jo ha mulighet til å utestenge slike forumtroll, så sant de ikke har utallige telefonnummer å registrere seg på. :)

Den var lur, Peach!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av de løsningene som vurderes.

Ok. Håper bare ikke dere kommer opp med en jallaløsning slik at brukerne ikke vil være her lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ok. Håper bare ikke dere kommer opp med en jallaløsning slik at brukerne ikke vil være her lenger.

Jallaløsning...! Som vil være?

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...