Gå til innhold

Kjære DOL-sjefer, webbiser og andre. Kan vi få et svar?


Peachy

Anbefalte innlegg

Da er det jo rart at størstedelen av brukerne her inne sier at måten forumet er bygd opp på er grunnen til at de er på dol framfor andre forum, og at de vil slutte å bruke dol hvis de endrer på det.

Hvilke alternativer til dol finnes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • santander

    35

  • Peachy

    29

  • ShitDiddelyDo

    17

  • streker paa veggen..!

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda

Gammel vane vond å vende. Du har vendt deg til et dårlig system og lært det å kjenne. For nye brukere er det derimot svært uoversiktlig, uintelligent og ulogisk.

Slik http://vg.transact.no/Group.asp ser et godt forum ut.

Nei, der synes jeg det er vanskelig å finne fram. Synes det er rotete og innviklet.

Men det er klart, man venner seg til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg synes innholdet og "trådoppsettet" (om jeg forstår rett hva det er) er bra, men at webdesignen suger.

Siden er lite oversiktlig, og feltene for trådoversiktene og innleggene (der du leser nå) er altfor små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke alternativer til dol finnes det?

Kommer jo an på hva man er interessert i, det.

Her er det jo alt fra Åpent forum, til barneforum, sexforum, vektmestringsforum, allmenlegeforum etc.

Finnes mange alternativer til dette på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Har gjort det alt. Hadde forumet her vært brukervennlig hadde du sett det med en gang.

Jeg har brukt VG regelmessig i flere år. Samme med Aftenposten og forum med lignende oppsett.

Jeg sniker meg unna enhver debatt med mer enn noen få innlegg, nettopp fordi det blir forferdelig lite oversiktlig.

Her går det fint an å trykke seg inn på en debatt, få full oversikt over samtlige som har svart i tråden på venstresiden, og klikke seg inn på innlegg av folk man vet skriver fornuftig - og på den måten slippe 100 møkkasvar, slik tilfellet ofte er på f.eks. musikkforumet til VG.

Dol er det desidert mest oversiktlige forumet jeg har vært borti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der synes jeg det er vanskelig å finne fram. Synes det er rotete og innviklet.

Men det er klart, man venner seg til det meste.

Når du kommer hit første gang, er det faktisk ikke innlysende at det er et diskusjonsforum engang. Håpløse greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes innholdet og "trådoppsettet" (om jeg forstår rett hva det er) er bra, men at webdesignen suger.

Siden er lite oversiktlig, og feltene for trådoversiktene og innleggene (der du leser nå) er altfor små.

Disse skulle de jo endre på så de ble større. Men jeg syntes formuleringen om at de skulle lage et mer "logisk" trådoppsett var skummel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva man er interessert i, det.

Her er det jo alt fra Åpent forum, til barneforum, sexforum, vektmestringsforum, allmenlegeforum etc.

Finnes mange alternativer til dette på nettet.

Vil tro det ikke finnes så mange store alternativer til helseforum. For det er vel dét dol er, et helseforum først og fremst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Disse skulle de jo endre på så de ble større. Men jeg syntes formuleringen om at de skulle lage et mer "logisk" trådoppsett var skummel.

Skjønner ikke hva som menes med det, men har ikke lest mye om det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer hit første gang, er det faktisk ikke innlysende at det er et diskusjonsforum engang. Håpløse greier.

Men likevel har du greid å komme deg hit. Hvorfor fortsetter du å bruke dol hvis du synes det er så upraktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva som menes med det, men har ikke lest mye om det heller.

Nei, det er derfor jeg gjerne vil at de svarer på hva de mener med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt VG regelmessig i flere år. Samme med Aftenposten og forum med lignende oppsett.

Jeg sniker meg unna enhver debatt med mer enn noen få innlegg, nettopp fordi det blir forferdelig lite oversiktlig.

Her går det fint an å trykke seg inn på en debatt, få full oversikt over samtlige som har svart i tråden på venstresiden, og klikke seg inn på innlegg av folk man vet skriver fornuftig - og på den måten slippe 100 møkkasvar, slik tilfellet ofte er på f.eks. musikkforumet til VG.

Dol er det desidert mest oversiktlige forumet jeg har vært borti..

"Her går det fint an å trykke seg inn på en debatt, få full oversikt over samtlige som har svart i tråden på venstresiden, og klikke seg inn på innlegg av folk man vet skriver fornuftig - og på den måten slippe 100 møkkasvar, slik tilfellet ofte er på f.eks. musikkforumet til VG."

Alt det går an på VGD. Bare å velge trådet-funksjonen.

På dol kan man forresten heller ikke trykke på navnene til debattantene. Jeg kan ikke trykke på ditt navn og få opp dine siste innlegg.

Har selv vært masse på musikkforumet på vgd, og synes det er meget bra til tross for mye drittslenging og persondebatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men likevel har du greid å komme deg hit. Hvorfor fortsetter du å bruke dol hvis du synes det er så upraktisk?

Kompetansen er ikke den samme på andre fora. Dessuten hører jeg rykter om at de snart skal forbedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Gammel vane vond å vende. Du har vendt deg til et dårlig system og lært det å kjenne. For nye brukere er det derimot svært uoversiktlig, uintelligent og ulogisk.

Slik http://vg.transact.no/Group.asp ser et godt forum ut.

Nå har jeg tittet litt på forumet til VG.

Greit, når man velger "treådet", så ser man hvem som svarer hvem.

Men når du har åpnet et svar og lest det, så var det tungvint å finne igjen hvor jeg var. Ikke så det ut til at det ble markert hvilke innlegg jeg hadde lest heller.

Så førsteinntrykket mitt var at det var dårligere enn på dol. Men jeg må legge til at jeg bare har brukt noen minutter nå på VG, og flere år på doktoronline :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel vane vond å vende. Du har vendt deg til et dårlig system og lært det å kjenne. For nye brukere er det derimot svært uoversiktlig, uintelligent og ulogisk.

Slik http://vg.transact.no/Group.asp ser et godt forum ut.

Nei nei nei! Blir dol sånn så dropper i alle fall jeg ut. Det er jo ikke oversiktilig for fem flate øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei! Blir dol sånn så dropper i alle fall jeg ut. Det er jo ikke oversiktilig for fem flate øre.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det ikke finnes så mange store alternativer til helseforum. For det er vel dét dol er, et helseforum først og fremst?

Jeg har prøvd meg på helsenett.no, men droppet fort ut nettopp på grunn av oppsettet, rotete og upraktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg skrev et svar, men det kom under feil tråd, så her er svaret:

Santander kaller forumet et "søpleforum slik det framgår i dag"

Jeg synes forumet er bra, og er en ikke fornøyd, kan en la være å bruke forumet, å kalle det et søpleforum, synes jeg er en drøy påstand, hvis en liker seg i forumet. Derfor oppfordringen.

Hilsen

Det er jo hyggelig at du er så fornøyd med dol.

Selv mener jeg at dol har flere kritikkverdige forhold, og da er det ikke webdesignet som er det største problemet.

Det mest verdifulle med dol er brukerne som er her. Dessverre så er det mange brukere som har blitt borte den siste tiden. Og det må lederne av dol ta tak i.

Den største svakheten til dol, er opplevelsen av at brukerne ikke tas på alvor.

Webmasterne svarer for sent på forumet, og ofte i en arrogant tone. Det er en mangel på serviceinstilling her som ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Her går det fint an å trykke seg inn på en debatt, få full oversikt over samtlige som har svart i tråden på venstresiden, og klikke seg inn på innlegg av folk man vet skriver fornuftig - og på den måten slippe 100 møkkasvar, slik tilfellet ofte er på f.eks. musikkforumet til VG."

Alt det går an på VGD. Bare å velge trådet-funksjonen.

På dol kan man forresten heller ikke trykke på navnene til debattantene. Jeg kan ikke trykke på ditt navn og få opp dine siste innlegg.

Har selv vært masse på musikkforumet på vgd, og synes det er meget bra til tross for mye drittslenging og persondebatter.

"På dol kan man forresten heller ikke trykke på navnene til debattantene."

Men det hadde ikke vært noe i veien for å ordne den muligheten uten å gjøre om hele oppsettet. De bør også gå for registeringsmetoden VG bruker, da det vil luke ut en del troll - selv om jeg ser mange er uenige med meg hva mobilregistering angår.

VG har alt dol har og mere til, i hvert fall for meg som liker både film, musikk og fotball, men grunnen til at jeg likevel velger dette forumet framfor VG, som jeg i langt mindre grad er innom, er nettopp oppsettet, og jeg får inntrykk av at det gjelder veldig mange andre her inne.

Tror DOL dobbeltskyter seg selv i leggen hvis de går for noe tilnærma VG-oppsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...