Gå til innhold

Lengde på trådlister


Gjest Webmaster, Utv.

Anbefalte innlegg

Gjest Webmaster, Utv.

Hei,

Både trådlister og vinduer tilpasser seg nå relativt til lengden på innlegget.

Maksimal høyde på trådvinduet er nå 400 pixels (hvis du ikke vet hva det betyr, så er maksimal høyde det du ser hvis hvis det dukker opp en scrollbar der).

Vil gjerne ha tilbakemelding på om dette oppleves som passende høyde (tilsvarende det 'i'-linken gjorde), og om dere opplever automatisk størrelsesendring som mer brukervennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var absolutt bedre. Også veldig bra med at det nå står hvilket forum innleggene tilhører. MEN: skriften er fortsatt veldig liten - det er vanskelig å lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, da dukker scrollingstrollet opp med mer intensitet da, så vertikal løsning blir det nok enda mer rop etter kanskje. Time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg opplever trådlisten som mye bedre nå, men (sorry) jeg ser at feltet man skal svare i må "dras" opp. (men jeg vet jo at det ligger nede der). Det er mere plass i skjermbildet nedover som kan brukes? (er dum på å forklare, men håper du forstår)

En ting til, er det mulig at dere kan legge inn et innlegg hvor det står hva mere dere har tenkt å gjøre? Jeg savner masse dolere og jeg vet at skrift/bokstavstørrelsen er noe mange ønsker at skal bli større. Dette håper jeg dere kan fikse. Det hadde vært fint om dere oppdaterer oss hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Mange tråder er såpass lange at vi må scrolle for å se innlegget.

Når vi gjør dette ramler pop up vinduet med 25/50/100 nyeste ned, det synes jeg blir vel tungvindt!

Ellers så ønsker jeg meg mest av alt nå at leste innlegg på nyeste lista forblir markert som lest også etter oppdatering(F5).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må scrolle opp og ned for å lese lange innlegg... Dumt. :(

Hæ! Og nå må jeg scrolle for å finne "send innlegg"-knappen også! Scroller meg i hjæl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ferri

Smart påfunn, men jeg tror jeg foretrekker stabile vinduer her.

"skriv nytt innlegg" funker ikke helt enda, det er en scrollbar på'n selv.

Synes lengden kunne være sånn at en full (pakket) trådside får plass uten at scrollbaren kommer opp på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ferri

Smart påfunn, men jeg tror jeg foretrekker stabile vinduer her.

"skriv nytt innlegg" funker ikke helt enda, det er en scrollbar på'n selv.

Synes lengden kunne være sånn at en full (pakket) trådside får plass uten at scrollbaren kommer opp på siden.

Trenger dere scroll på innleggs/les siden da? Hvis dere bare lar innlegget fylle opp så mye tekst som den bare vil, så har vi bare 2 scroll barer vi må forholde oss til. Standar internet browser scrollbaren også scrollen som dukker opp når inlegg blir pakket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ferri

Trenger dere scroll på innleggs/les siden da? Hvis dere bare lar innlegget fylle opp så mye tekst som den bare vil, så har vi bare 2 scroll barer vi må forholde oss til. Standar internet browser scrollbaren også scrollen som dukker opp når inlegg blir pakket ut.

Da blir vel også lettere og få øye på reklame som er nederst på siden også, om dere skulle slenge noe inn der... lengde = hjelper dere..i think ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ferri

Da blir vel også lettere og få øye på reklame som er nederst på siden også, om dere skulle slenge noe inn der... lengde = hjelper dere..i think ;)

unnskyld at jeg skriver litt knotette og dårlig nå, er litt forbanna. (ikke på dere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nickk1365381076

Det er mere oversiktlig, men jeg må scrolle ned for å se svarene. Det er ikke noe bra.

SPØR FAGPERSON ligger nå inni svarboksen (over teksten som jeg skriver nå). Det må fikses.

Øk størrelesen på teksten i svarboksen. Den er ALT for liten nå.

Fargen på leste/uleste bør reverseres. Av en eller annen merkelig grunn så nekter hjernen min å alseptere at lyseblått er lest. Jeg vet ikke om alle har det sånn?

Kan vi få en prikk utenfor det første innlegget i en ny tråd sånn som før? Det gir en mye bedre oversikt.

Jeg er ingen forandringsmotstander, jeg svimte ikke av da dol ble rødt, men IMHO så var den vertikale delingen en bedre løsning enn dette. Hadde du brukt like mye plass på en vertikaldelt løsning, så ville dolingene straks komme ut av buskene.

Legg en LOGG INN over LOGG UT.

Hyggelig at dere tar i mot råd. Jeg ser at det går fremover, så det er fremdeles håp.

Til slutt, kan du maile meg den gamle mailadressen som jeg brukte til å registrere meg for 8 år siden, sånn at jeg kan bruke "nick" igjen? Jeg føler meg helt identitetsløs som det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mere oversiktlig, men jeg må scrolle ned for å se svarene. Det er ikke noe bra.

SPØR FAGPERSON ligger nå inni svarboksen (over teksten som jeg skriver nå). Det må fikses.

Øk størrelesen på teksten i svarboksen. Den er ALT for liten nå.

Fargen på leste/uleste bør reverseres. Av en eller annen merkelig grunn så nekter hjernen min å alseptere at lyseblått er lest. Jeg vet ikke om alle har det sånn?

Kan vi få en prikk utenfor det første innlegget i en ny tråd sånn som før? Det gir en mye bedre oversikt.

Jeg er ingen forandringsmotstander, jeg svimte ikke av da dol ble rødt, men IMHO så var den vertikale delingen en bedre løsning enn dette. Hadde du brukt like mye plass på en vertikaldelt løsning, så ville dolingene straks komme ut av buskene.

Legg en LOGG INN over LOGG UT.

Hyggelig at dere tar i mot råd. Jeg ser at det går fremover, så det er fremdeles håp.

Til slutt, kan du maile meg den gamle mailadressen som jeg brukte til å registrere meg for 8 år siden, sånn at jeg kan bruke "nick" igjen? Jeg føler meg helt identitetsløs som det er nå.

Angående leste og uleste fargene som du nevner, så har jeg også et innlegg om det. Min hjerne har også problemer med at det nå er motsatt av hva det var før, og det tar lang tid å venne seg til. Vi venner nok vår hjerne på det etterhvert, men jeg skulle likt å vite hvorfor i all verden de måtte bytte om. Hva slags hensikt har det. De må jo ha tenkt ut dette med bakgrunn i noe. Hadde de fortalt hvorfor så hadde det blitt lettere og godta. Jeg mener også at fargene skal være slik at de leste blir tonet ned i forhold til de uleste. Det er min hjernes logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

Skjermen på laptropen jeg bruker mest har en oppløsning på 1440x900, og med denne lengden på trådlista må jeg skrolle sida nesten helt ned for i det hele tatt å se innlegget. Jeg får ett vertikalt skrollefelt på trådlista og ett på nettleservinduet. Dette er da langt annet enn optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Redaktør/daglig leder

Hei! Jeg opplever trådlisten som mye bedre nå, men (sorry) jeg ser at feltet man skal svare i må "dras" opp. (men jeg vet jo at det ligger nede der). Det er mere plass i skjermbildet nedover som kan brukes? (er dum på å forklare, men håper du forstår)

En ting til, er det mulig at dere kan legge inn et innlegg hvor det står hva mere dere har tenkt å gjøre? Jeg savner masse dolere og jeg vet at skrift/bokstavstørrelsen er noe mange ønsker at skal bli større. Dette håper jeg dere kan fikse. Det hadde vært fint om dere oppdaterer oss hele tiden. :)

Vanskelig å si noe bestemt om akkurat hva vi skal gjøre med forumet annet enn å forbedre det slik at de fleste blir fornøyd. Vi tok en risiko da vi la det ut halvferdig, og har fått pepper så det holder for det.

Det vi gjør er altså å høre deres reaksjoner og forbedre i de retninger dere foreslår. Men én ting gjør vi ikke, og det er å gå tilbake til det gamle forumet. Dette forumet vil imidlertid ende opp som like bra til slutt, takket være de tilbakemeldingene vi får fra dere. Kanskje lager vi til slutt også en mulighet for brukeren til å velge forumoppsett selv, men det kan jeg ikke love.

Bakgrunnsfarge, fontstørrelse, markering av leste innlegg, indentering av innlegg, punktmarkering av innlegg etc. vil vi justere på til det blir bra. Det samme vil vi gjøre med all funksjonalitet. Vi MÅ få til et bra forum. Det er en svært viktig del av Doktor Online og skal fortsatt være det. Og dere er nå med på å lage det, selv om det sikkert er både irriterende og frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si noe bestemt om akkurat hva vi skal gjøre med forumet annet enn å forbedre det slik at de fleste blir fornøyd. Vi tok en risiko da vi la det ut halvferdig, og har fått pepper så det holder for det.

Det vi gjør er altså å høre deres reaksjoner og forbedre i de retninger dere foreslår. Men én ting gjør vi ikke, og det er å gå tilbake til det gamle forumet. Dette forumet vil imidlertid ende opp som like bra til slutt, takket være de tilbakemeldingene vi får fra dere. Kanskje lager vi til slutt også en mulighet for brukeren til å velge forumoppsett selv, men det kan jeg ikke love.

Bakgrunnsfarge, fontstørrelse, markering av leste innlegg, indentering av innlegg, punktmarkering av innlegg etc. vil vi justere på til det blir bra. Det samme vil vi gjøre med all funksjonalitet. Vi MÅ få til et bra forum. Det er en svært viktig del av Doktor Online og skal fortsatt være det. Og dere er nå med på å lage det, selv om det sikkert er både irriterende og frustrerende.

Fint at dere nå forteller litt om hva dere tenker, det skulle dere ha gjort fra første sekund, så hadde dere sluppet så mye pepper. Kan dere også fortelle hensikten bak at dere har byttet om på fargene på lest og ulest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykojenta

Vet ikke om det har noe her å gjøre, men jeg prøver likevel...

Hvis du ser på denne tråden(innlegget)http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3575552

så kommer "spør fagperson" inni skrifta..sånn at det rett og slett blir umulig å lese hva forfatteren skriver.

Er det meg(pc-en) det er noe galt med? Kan det fikses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Redaktør/daglig leder

Fint at dere nå forteller litt om hva dere tenker, det skulle dere ha gjort fra første sekund, så hadde dere sluppet så mye pepper. Kan dere også fortelle hensikten bak at dere har byttet om på fargene på lest og ulest?

Vel, det har vi da gjort både før og etter omleggingen. Men vi kunne sikkert informert enda mer. At vi har byttet om fargen på lest og ulest innlegg er ukjent for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har noe her å gjøre, men jeg prøver likevel...

Hvis du ser på denne tråden(innlegget)http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3575552

så kommer "spør fagperson" inni skrifta..sånn at det rett og slett blir umulig å lese hva forfatteren skriver.

Er det meg(pc-en) det er noe galt med? Kan det fikses?

Hehe, slik er det her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si noe bestemt om akkurat hva vi skal gjøre med forumet annet enn å forbedre det slik at de fleste blir fornøyd. Vi tok en risiko da vi la det ut halvferdig, og har fått pepper så det holder for det.

Det vi gjør er altså å høre deres reaksjoner og forbedre i de retninger dere foreslår. Men én ting gjør vi ikke, og det er å gå tilbake til det gamle forumet. Dette forumet vil imidlertid ende opp som like bra til slutt, takket være de tilbakemeldingene vi får fra dere. Kanskje lager vi til slutt også en mulighet for brukeren til å velge forumoppsett selv, men det kan jeg ikke love.

Bakgrunnsfarge, fontstørrelse, markering av leste innlegg, indentering av innlegg, punktmarkering av innlegg etc. vil vi justere på til det blir bra. Det samme vil vi gjøre med all funksjonalitet. Vi MÅ få til et bra forum. Det er en svært viktig del av Doktor Online og skal fortsatt være det. Og dere er nå med på å lage det, selv om det sikkert er både irriterende og frustrerende.

"Men én ting gjør vi ikke, og det er å gå tilbake til det gamle forumet. "

Det er her jeg ramler av - hvorfor så inni granskauen bastante på at her skal det være horisontal deling, og stadig insistere på at dette er mer logisk og brukervennlig - når noe sånt som 95% av tilbakemeldingene på dette er negative??

Jeg kan ikke forstå det. Mulig jeg er treg, men da er det i så fall mange av oss. Jeg blir litt sliten av dere og de sporadiske oppdateringene til oss brukerne, dere er så takknemlige for tilbakemedlinger og justerer forum etter våre gode forslag - men det de fleste er enige om, nemlig vertikalt oppsett, nei det er ikke aktuelt.

HÆ? Om noen gidder å forklare meg dette blir jeg glad. Dere har jo ikke svart på mail heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...