Gå til innhold

Boligprisene bare stiger.. når stopper det?


Spirello

Anbefalte innlegg

Blir så frustrert! Vi leier leilighet til kr. 10 000,- i mnd. + strøm + tv. Så er mer enn nok for å si det mildt.. Vi har lyst på egen leilighet, men samboern bytta nylig jobb - så må vente til prøvetiden hans er over, og han blir fast ansatt.

Var inne på finn i sta og sjekket priser der vi ønsker å bo, og samme type leiligheter jeg så på for ca. 6 mnd. siden koster nå i gjennomsnitt 400 000,- MER! :(

Renta går jo opp.. Burde ikke prisene slutte å stige snart? Er det noe sjans for at prisene går ned snart? (Dette har jeg lite greie på).

Vil gjerne kjøpe, men har ikke råd til å kjøpe for 2 mill vi.. Men alt som selges for under 2 mill er lite og leiligheter som ser slitte og jævlige ut - så blir 2 mill for dem og når man må koste på nytt bad osv. Er det sjans i havet for at vi noengang kan få kjøpt oss et sted og bo, eller må vi fortsette å betale ned låne til de vi leiler av for evig tid? *oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Spirello

    5

  • kaffepiken

    5

  • jubalong70

    4

  • siddisen

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nettopp kjøpt

Om dere har fast inntekt begge to, skulle vel ikke 2 mill. være noe problem?

Vet ikke hvor dere bor, men vi kjøpte nylig en leilighet i Oslo til litt over 1,6. Veldig lik denne:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=10346128&reference=8/103/461/28_-1371479369.jpg&adheading=ROMS%C5S+4-ROMS+MED+BALKONG%2C+GARASJE%2C+INGEN+GJENBOERE&sid=15abcvFVNP052957&pos=5&tot=76&adTypeId=1

Ikke den vi hadde valgt om vi fikk velge fra øverste hylle, men det kan vi ikke foreløbig. Og den ble riktig så fin når vi fikk malt alle vegger i helt lyse farger.

Lykke til med leilighetskjøp uansett. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løp og kjøp

2 millioner i Oslo er ikke mye og med to inntekter burde det gå bra.

Dere har allerede ventet for lenge. Jo raskere dere kommer dere inn på markerdet, jo bedre. Det vil alltid lønne seg på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i samme båt

Vi har heller ikke råd til å kjøpe, men jeg tror nok prisene snart går ned slik de har gjort i f.eks. Danmark.

Jeg vil ikke kjøpe nå og slite med regningene; da får vi heller leie en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har fast inntekt begge to, skulle vel ikke 2 mill. være noe problem?

Vet ikke hvor dere bor, men vi kjøpte nylig en leilighet i Oslo til litt over 1,6. Veldig lik denne:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=10346128&reference=8/103/461/28_-1371479369.jpg&adheading=ROMS%C5S+4-ROMS+MED+BALKONG%2C+GARASJE%2C+INGEN+GJENBOERE&sid=15abcvFVNP052957&pos=5&tot=76&adTypeId=1

Ikke den vi hadde valgt om vi fikk velge fra øverste hylle, men det kan vi ikke foreløbig. Og den ble riktig så fin når vi fikk malt alle vegger i helt lyse farger.

Lykke til med leilighetskjøp uansett. :-)

Jeg har sett noen av de leilighetene på Romsås, og de er kjempefine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nettopp kjøpt

Jeg har sett noen av de leilighetene på Romsås, og de er kjempefine!

Ja, de er det. :-)

Denne f.eks:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=10343211&reference=1/103/432/11_601416443.jpg&adheading=ROMS%C5S+-+Gjennomg%E5ende%2C+lys+og+pen+3+roms+i+2+etasje+med+vestvendt+balkong.+Garasje.+Forkj%F8psrett+avklart.&sid=15abcvFVNP017363&pos=7&tot=76&adTypeId=1

Kjempefin, til den prisen. Og når man skal kjøpe sitt eget hjem for aller første gang, kan man ikke være så altfor kresen. Da finner man aldri noe som er godt nok, til lav nok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er det. :-)

Denne f.eks:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=10343211&reference=1/103/432/11_601416443.jpg&adheading=ROMS%C5S+-+Gjennomg%E5ende%2C+lys+og+pen+3+roms+i+2+etasje+med+vestvendt+balkong.+Garasje.+Forkj%F8psrett+avklart.&sid=15abcvFVNP017363&pos=7&tot=76&adTypeId=1

Kjempefin, til den prisen. Og når man skal kjøpe sitt eget hjem for aller første gang, kan man ikke være så altfor kresen. Da finner man aldri noe som er godt nok, til lav nok pris.

Kjempefin leilighet, og jeg er helt enig med deg. Man kan ikke være for kresen når man skal inn i boligmarkedet.

Mitt inntrykk er at det er få som ønsker å bo på øst og nord for Oslo - alle vil bo sentrumsnært, vestover eller sørover.

Egentlig litt synd, for det er både koselig og fint i øst- og nord-Oslo også. Og det er myyyyye billigere å kjøpe bolig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Selv om en ikke er garantert at prisene fortsetter å stige som de har gjort, tror jeg det skal veldig mye til at de faller. Derfor liten grunn til å vente med å kjøpe.

Dere får heller senke forventningene til hva dere får, og se på det som midlertidig, antakelig vil dere kunne kjøpe noe større og/eller bedre om et par år.

Selv hadde jeg flaks og kom tidlig inn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hater bueganger

Ja, de er det. :-)

Denne f.eks:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=10343211&reference=1/103/432/11_601416443.jpg&adheading=ROMS%C5S+-+Gjennomg%E5ende%2C+lys+og+pen+3+roms+i+2+etasje+med+vestvendt+balkong.+Garasje.+Forkj%F8psrett+avklart.&sid=15abcvFVNP017363&pos=7&tot=76&adTypeId=1

Kjempefin, til den prisen. Og når man skal kjøpe sitt eget hjem for aller første gang, kan man ikke være så altfor kresen. Da finner man aldri noe som er godt nok, til lav nok pris.

Helt grei, bortsett fra buegangen.

Det er det styggeste jeg vet, ja i tilleg til bryspanel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nettopp kjøpt

Helt grei, bortsett fra buegangen.

Det er det styggeste jeg vet, ja i tilleg til bryspanel da.

Joda. Men om valget står mellom bueganger, og å betale 10000 i mnd. i leie, hadde jeg ikke vært i tvil om hva jeg hadde valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hater bueganger

Joda. Men om valget står mellom bueganger, og å betale 10000 i mnd. i leie, hadde jeg ikke vært i tvil om hva jeg hadde valgt.

Sant det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Helt grei, bortsett fra buegangen.

Det er det styggeste jeg vet, ja i tilleg til bryspanel da.

Både bueganger og brystpanel kan være en forholdsvis smal sak å fjerne, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leie er penger rett ut av vinduet, men det er renter også (man er ikke garantert fortsatt prisstigning).

Nei, men tross alt blir investering i fast eiendom regnet som trygg investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nei, men tross alt blir investering i fast eiendom regnet som trygg investering.

Ja, men det er en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som førstegangskjøper kan man rett og slett ikke være kresne. Det lønner seg å komme seg inn på boligmarkedet i en rimelig leilighet og så klatre oppover etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 millioner i Oslo er ikke mye og med to inntekter burde det gå bra.

Dere har allerede ventet for lenge. Jo raskere dere kommer dere inn på markerdet, jo bedre. Det vil alltid lønne seg på sikt.

Er vanskelig å løpe og kjøpe når man ikke får lån før han får fast jobb. Og i forhold til det å være "kresen", det er vi ikke. Men vi er tre stk. og forhåpentlig blir vi fire om et-to år - så en toroms er uaktuelt. Nekter å bo som maur. Det er helt på trynet hvordan boligpolitikken er i Norge, helt på trynet. Unge har ikke råd til å kjøpe seg et ordentlig sted å bo, men små hybler til altfor høye priser. Vi har to lønninger, men ingen av oss tjener mye, middels begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har fast inntekt begge to, skulle vel ikke 2 mill. være noe problem?

Vet ikke hvor dere bor, men vi kjøpte nylig en leilighet i Oslo til litt over 1,6. Veldig lik denne:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=10346128&reference=8/103/461/28_-1371479369.jpg&adheading=ROMS%C5S+4-ROMS+MED+BALKONG%2C+GARASJE%2C+INGEN+GJENBOERE&sid=15abcvFVNP052957&pos=5&tot=76&adTypeId=1

Ikke den vi hadde valgt om vi fikk velge fra øverste hylle, men det kan vi ikke foreløbig. Og den ble riktig så fin når vi fikk malt alle vegger i helt lyse farger.

Lykke til med leilighetskjøp uansett. :-)

Noe sånt hadde vært perfekt, akkurat sånn leilighet vi er ute etter i str.

Vi har hatt problemer med å få lån siden gubben ikke er fast ansatt riktig ennå. Dessuten har han hatt litt gjeld. (er nå under 40 000).

Tror dere hadde flaks med leiligheten dere kjøpte, for de jeg har sett på av samme typen så ligger de på 2 mill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er det. :-)

Denne f.eks:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=10343211&reference=1/103/432/11_601416443.jpg&adheading=ROMS%C5S+-+Gjennomg%E5ende%2C+lys+og+pen+3+roms+i+2+etasje+med+vestvendt+balkong.+Garasje.+Forkj%F8psrett+avklart.&sid=15abcvFVNP017363&pos=7&tot=76&adTypeId=1

Kjempefin, til den prisen. Og når man skal kjøpe sitt eget hjem for aller første gang, kan man ikke være så altfor kresen. Da finner man aldri noe som er godt nok, til lav nok pris.

Mener du at man ikke er kresen hvis man kjøper denne? Synes den var strøken jeg! Når folk sier "ikke kresen" ser jeg for meg gammelt bad uten fliser, stygt kjøkken som MÅ pusses opp, høl i veggen osv.

Har ingen planer om å kjøpe nytt, men det er alluikevel veldig vanskelig. Jeg tjener midt på treet, han og. Men føler vi møter veggen bare etter en kort samtale med banken. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...