Gå til innhold

Bursdagsgave til gutt 18 år


jubalong70

Anbefalte innlegg

Poster dette her og på tenåringsforum.

Jeg skal sende en liten bursdagsgave til en gutt som blir 18 år. Jeg kjenner knapt denne gutten, men har lyst til å finne på noe som forhåpentligvis faller i smak.

Er det noen som har noen gode ideer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Hvis jeg overhodet ikke kjente ham ville jeg antakelig satset på en CD (spurt meg for i butikken) eller en bok - med byttekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg overhodet ikke kjente ham ville jeg antakelig satset på en CD (spurt meg for i butikken) eller en bok - med byttekort.

Jeg må sende denne gaven til en annen kant av landet, men en bok kjøpe i en kjede kan jo være en god ide.

Noen formening om hva 18 år gamle gutter liker å lese???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg må sende denne gaven til en annen kant av landet, men en bok kjøpe i en kjede kan jo være en god ide.

Noen formening om hva 18 år gamle gutter liker å lese???

Min erfaring (som lærer for den aldersgruppen) er at det er forsvinnende få gutter i attenårsalderen som virkelig liker å lese. Dermed blir slike gaver mest "oppdragende", og det er kanskje ikke helt det du er ute etter? Med mindre du vet at han liker bøker, altså.

Jeg ville heller gått for gavekort på CD/DVD, gavekort på H&M (mye fint der for gutter også) eller kanskje et mastercard-gavekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg må sende denne gaven til en annen kant av landet, men en bok kjøpe i en kjede kan jo være en god ide.

Noen formening om hva 18 år gamle gutter liker å lese???

Spør i Bokhandelen.

Det gjorde jeg for litt siden da jeg var ute etter en bok til en 15-åring. Endte med en bok jeg knapt hadde hørt om, som visstnok 15-åringer skulle like. Det var knallsuksess! 15-åringen, som visstnok sjelden leste bøker, slukte denne tykke boken på en uke, og også foreldrene var storfornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Min erfaring (som lærer for den aldersgruppen) er at det er forsvinnende få gutter i attenårsalderen som virkelig liker å lese. Dermed blir slike gaver mest "oppdragende", og det er kanskje ikke helt det du er ute etter? Med mindre du vet at han liker bøker, altså.

Jeg ville heller gått for gavekort på CD/DVD, gavekort på H&M (mye fint der for gutter også) eller kanskje et mastercard-gavekort.

Les mitt andre svar til Jubalong litt lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Les mitt andre svar til Jubalong litt lenger opp.

Ja, jeg har lest det - og det er flott når det funker. Men det er et ganske stort sjansespill, og jeg har opplevd det motsatte flere ganger. Så hvis man vil være på den sikre siden, er ikke bok tingen. Men om man treffer er det selvsagt kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring (som lærer for den aldersgruppen) er at det er forsvinnende få gutter i attenårsalderen som virkelig liker å lese. Dermed blir slike gaver mest "oppdragende", og det er kanskje ikke helt det du er ute etter? Med mindre du vet at han liker bøker, altså.

Jeg ville heller gått for gavekort på CD/DVD, gavekort på H&M (mye fint der for gutter også) eller kanskje et mastercard-gavekort.

Jeg tror han liker å lese, men 100% sikker er jeg ikke. Gavekort på CD/DVD blir vanskelig siden jeg bor på et sted uten noen kjente kjeder...

H&M gavekort kan jo være en ide. Faren er en skikkelig snobb, men sønnen behøver kanskje ikke være det???

Mastercardgavekort - hvordan ordner man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør i Bokhandelen.

Det gjorde jeg for litt siden da jeg var ute etter en bok til en 15-åring. Endte med en bok jeg knapt hadde hørt om, som visstnok 15-åringer skulle like. Det var knallsuksess! 15-åringen, som visstnok sjelden leste bøker, slukte denne tykke boken på en uke, og også foreldrene var storfornøyd :-)

God ide! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg tror han liker å lese, men 100% sikker er jeg ikke. Gavekort på CD/DVD blir vanskelig siden jeg bor på et sted uten noen kjente kjeder...

H&M gavekort kan jo være en ide. Faren er en skikkelig snobb, men sønnen behøver kanskje ikke være det???

Mastercardgavekort - hvordan ordner man det?

www.mastercardgavekort.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et par-tre billetter i kinogavekort? Du finner jo slike norgesbilletter nå som kan brukes over hele landet. Veldig hyggelig å få og absolutt aktuelt i den aldersgruppen. :)

Smykker? Litt sånne røffe herre-smykker? En kul t-skjorte? Cd?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med et par-tre billetter i kinogavekort? Du finner jo slike norgesbilletter nå som kan brukes over hele landet. Veldig hyggelig å få og absolutt aktuelt i den aldersgruppen. :)

Smykker? Litt sånne røffe herre-smykker? En kul t-skjorte? Cd?

:)

Kinobilletter er ingen dårlig ide!!! Klær og CD synes jeg blir vanskelig, siden jeg ikke aner hva slags smak han har.

Tusen takk for ideen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenåringene jeg er tante til, blir veldig glade for slike MasterCard som Mrs. Wallace anbefaler.

Fant ut at leveringstiden blir for lang, men skal huske det til neste år. Kjempegod ide!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte flammelakkert kredittkortholder hos Mique til tenåringsgutten min nylig. Stor suksess.

Har gutter i den alderen så mange kredittkort da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.... bankkort ihvertfall. Og så er det litt kult.

Jeg vil tro at kuulhetsfaktoren er den viktigste, ja :) Og den skal man jo ikke kimse av i den alderen :)

Ideen er mottat og notert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...