Gå til innhold

Tidsbegrenset uføretrygt.


Gjest I wonder and i wonder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Happiness

Kan ikke forstå at man kan det det første året i hvertfall, siden man er 100% arbeidsudyktig for å få godkjent uføretrygden.

Hvis man kan gå på skole, delvis eller helt, burde man vel heller vært på et attføringsopplegg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I wonder and i wonder

Nei, det kan man ikke.

Og om man er frisk nok til å gå på skole, hva skal man da med uføretrygd?

Dette er ikke en vanlig skole og det er snakk om tre dager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I wonder and i wonder

Kan ikke forstå at man kan det det første året i hvertfall, siden man er 100% arbeidsudyktig for å få godkjent uføretrygden.

Hvis man kan gå på skole, delvis eller helt, burde man vel heller vært på et attføringsopplegg kanskje?

Får se hva trygdekontoret sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Dette er ikke en vanlig skole og det er snakk om tre dager i uken.

Hvor lenge har du vært uføretrygdet da? Er det første året? Og er det 100 %?

Hvis det er det er tre dager i uken mye. Så mye at du ved neste korsvei ikke har så godt grunnlag til å få forlenget uføretrygden vil jeg tro.

Det er jo bra at du er i form til studier, men da skulle du søke om attføring mener jeg. Et lite kurs på kveldstid kunne sikkert passert, men tre dagrer er faktisk mye.

Du trenger ikke forbli uføretrygdet lenger enn du vil, uansett lengden på vedtaket. Er du i form til studier burde du ha rett til attføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest I wonder and i wonder

Hvor lenge har du vært uføretrygdet da? Er det første året? Og er det 100 %?

Hvis det er det er tre dager i uken mye. Så mye at du ved neste korsvei ikke har så godt grunnlag til å få forlenget uføretrygden vil jeg tro.

Det er jo bra at du er i form til studier, men da skulle du søke om attføring mener jeg. Et lite kurs på kveldstid kunne sikkert passert, men tre dagrer er faktisk mye.

Du trenger ikke forbli uføretrygdet lenger enn du vil, uansett lengden på vedtaket. Er du i form til studier burde du ha rett til attføring.

Har hatt uføretrygd snart to år.

Skolen er en skole som er tilrettelagt for folk med psykiske problemer,vet ikke om jeg klarer det men har lyst å prøve.

Bare tenkte at man kan jo jobbe til en viss grad når man er uføretrygdet og da kan man vel gå på skole og?

Man tjener jo ikke penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaMolina

Har hatt uføretrygd snart to år.

Skolen er en skole som er tilrettelagt for folk med psykiske problemer,vet ikke om jeg klarer det men har lyst å prøve.

Bare tenkte at man kan jo jobbe til en viss grad når man er uføretrygdet og da kan man vel gå på skole og?

Man tjener jo ikke penger på det.

Jeg aner ikke svaret på spørsmålet dit men håper det er ja. Alt for mye blir lagt opp til her i landet til at enten er du syk eller så er du frisk. Mange er noe midt imellom dermed faller de ut av arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I wonder and i wonder

Jeg aner ikke svaret på spørsmålet dit men håper det er ja. Alt for mye blir lagt opp til her i landet til at enten er du syk eller så er du frisk. Mange er noe midt imellom dermed faller de ut av arbeidslivet.

Håper også svaret er ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Har hatt uføretrygd snart to år.

Skolen er en skole som er tilrettelagt for folk med psykiske problemer,vet ikke om jeg klarer det men har lyst å prøve.

Bare tenkte at man kan jo jobbe til en viss grad når man er uføretrygdet og da kan man vel gå på skole og?

Man tjener jo ikke penger på det.

jeg tror du kan gå skole ja :-) det er jeg ganske sikker på, vet om folk som har gjort det.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nienna

Jeg har tidsbegrenset uføretrygd og går på skole, men hos meg er skolen en del av behandlingsopplegget.

Jeg synes du skal ta en telefon til trygdekontoret og høre :)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Har hatt uføretrygd snart to år.

Skolen er en skole som er tilrettelagt for folk med psykiske problemer,vet ikke om jeg klarer det men har lyst å prøve.

Bare tenkte at man kan jo jobbe til en viss grad når man er uføretrygdet og da kan man vel gå på skole og?

Man tjener jo ikke penger på det.

Hvis det gir kompetanse, bør det nok likevel kanskje gå under attføring. Koster det noe, skal du jo også da få det dekt.

Men ikke la dette stoppe deg. Snakk med dem, og gjør det du kan for deg selv:o)

Hvis det ikke gir kompetanse, kan skje du e rklar for noe som kunne gjort det. Hvis du trenger mer kompetanse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I wonder and i wonder

Jeg har tidsbegrenset uføretrygd og går på skole, men hos meg er skolen en del av behandlingsopplegget.

Jeg synes du skal ta en telefon til trygdekontoret og høre :)

Hilsen

Så topp da,ja jeg skal snakke med trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest I wonder and i wonder

Hvis det gir kompetanse, bør det nok likevel kanskje gå under attføring. Koster det noe, skal du jo også da få det dekt.

Men ikke la dette stoppe deg. Snakk med dem, og gjør det du kan for deg selv:o)

Hvis det ikke gir kompetanse, kan skje du e rklar for noe som kunne gjort det. Hvis du trenger mer kompetanse da.

Vil prøve å ta artium jeg,skal snakke med trygdekontoret om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I wonder and i wonder

jeg tror du kan gå skole ja :-) det er jeg ganske sikker på, vet om folk som har gjort det.

Lykke til

Takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Vil prøve å ta artium jeg,skal snakke med trygdekontoret om det.

Ja, det ville jeg gjort, så har du rett til dekking av bøker og annet hvis det godkjennes.

Lykke til. Bra at du føler deg klar for noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I wonder and i wonder

Ja, det ville jeg gjort, så har du rett til dekking av bøker og annet hvis det godkjennes.

Lykke til. Bra at du føler deg klar for noe slikt.

Takk for det.

Vet ikke om jeg er klar for det men vil så gjerne prøve,da har jeg prøvd liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man får tidsbegrenset uføretrygd så skal man også få en form for oppfølging og en plan for å komme tilbake til arbeid. Så be om en samtale med de som har med slike saker å gjøre så kan du få avklart dette skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I wonder and i wonder

Når man får tidsbegrenset uføretrygd så skal man også få en form for oppfølging og en plan for å komme tilbake til arbeid. Så be om en samtale med de som har med slike saker å gjøre så kan du få avklart dette skikkelig.

Skal ha et slikt møte med trygdekontoret snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjort det selv

Jada, det kan du. Har gjort det selv, tok fag på deltid. Trygdekontoret syntes det var helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...