Gå til innhold

Ser dere film med barna ? (Brødrene Dal)


Lillemus

Anbefalte innlegg

Ser dere film sammen med ungene deres? Altså slik at både små og store koser seg, ikke sånn at de store kun er med fordi ungene vil ha dem der.

Jeg lånte med meg "Brødrene Dal og professor Drøvels hemmelighet" forleden og den falt i smak kan man tyrgt si! Både jeg, 6,5-åringen og 8,5-åringen var helt oppslukte! Serien var nesten like morsom som jeg husker den fra første gangen den gikk på tv. :o) Nå har vi begynt på "Brødrene Dal og spektralsteinene" og ungene er like facinerte av denne også. Skikkelig artig!

Og sannelig hadde de ikke overtalt pappan til å kjøpe "Brødrene Dal og mysteriet med Karl XIIs gamasjer" til meg i bursdagsgave! :o) Godt funnet på synes jeg! Men det spørs om vi må se "Brødrene Dal og legenden om Atlant-Is" først....

Og så kan vi kanskje gå løs på Tramteateret med "Serum, Serum" og "Automatspøkelsene" etterhvert? *Gleder seg* En venninne og jeg har også planer om å se den første Harry Potter-filmen med eldstegutta som fyller 9 i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi setter gjerne på en film som alle har lyst til å se på fredags- eller lørdagskvelden. Lager litt god mat også koser vi oss alle sammen (vel minsten er i seng da).

Nå er vi straks ferdige med å lese den første Harry Potter-boka for dem, så nå blir det snart så de får lov til å se filmen også. Og den skal de definitivt se sammen med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyst til å se Brødrene Dal-filmene med ungene mine, men dessverre ble de livredde og ville ikke se mer. (de er 7 og 9 år gamle - merkelig!) Vi syns det er koselig å gå på kino sammen da. Blir ikke til at vi ser så mye film på TV hjemme. Men når idol går, pleier vi å benke oss foran TV-en alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Barna våre er jo små ennå, og de ser ikke mye film. Stort sett synes jeg det holder at de ser Barne-TV.

Enkelte ganger får de se filmer i helgene, jeg ser gjerne begynnelsen sammen med dem, så må jeg innrømme at jeg gjerne benytter anledningen til å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine er ville etter Serum, Serum!

Vi fant 1, 2 og 3 på biblioteket, men 4'ern har de visst ikke. Synd!

Den fjerde er vel "Hemmelighetene i B-by" og det er noe helt annet enn gjengen fra Serum Serum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, eldstemann og jeg har våre filmkvelder. I det siste har vi sett de to første Harry Potter filmene - vi har lest de fire første bøkerne - så vi vet hvordan de ender - nyttig, når det er som skumlest :-)

Da er det popkorn og brus (Helst i beger med sugerør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt _alle_ filmene med Br. Dahl, og det er storkosing for både små og store når vi ser dette.

Selv minnes jeg egen barndom, dette var jo favoritten :0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Storebror har vært helt hekta på Brødrene Dal, og vi har nå alle på dvd. :) Han og jeg har kost oss omtrent like mye. ;) Etterpå kjøpte jeg hele serien om "Det var engang et menneske", og den er vi snart ferdige med. 6 dvd'er i ei pakke for 199,- på nettet.

Det er koselig å se film når Lillesøster er i seng! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror har vært helt hekta på Brødrene Dal, og vi har nå alle på dvd. :) Han og jeg har kost oss omtrent like mye. ;) Etterpå kjøpte jeg hele serien om "Det var engang et menneske", og den er vi snart ferdige med. 6 dvd'er i ei pakke for 199,- på nettet.

Det er koselig å se film når Lillesøster er i seng! :)

Vi har også "Det var en gang et menneske"; men Snuppa ble ikke så begeistret for den, Poden så 2 skiver tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også "Det var en gang et menneske"; men Snuppa ble ikke så begeistret for den, Poden så 2 skiver tror jeg.

Vet du hvor vi kan få tak i "Det var en gang et menneske" og "Brødrene Dal"-serien? Fikk skikkelig lyst til å se dem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor vi kan få tak i "Det var en gang et menneske" og "Brødrene Dal"-serien? Fikk skikkelig lyst til å se dem igjen!

Vi har dem på biblioteket. Prøv cdon.no, jeg kjøpte "Det var en gang et menneske" der i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dem på biblioteket. Prøv cdon.no, jeg kjøpte "Det var en gang et menneske" der i alle fall.

Takk, skal sjekke der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Vet du hvor vi kan få tak i "Det var en gang et menneske" og "Brødrene Dal"-serien? Fikk skikkelig lyst til å se dem igjen!

Det er tilbud på Brødrene Dal på Platekompaniet. :) Og Det var en gang et menneske bestilte jeg for 199,- på www.playex.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tilbud på Brødrene Dal på Platekompaniet. :) Og Det var en gang et menneske bestilte jeg for 199,- på www.playex.no

Takk for tips, 199,- var jo billig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror har vært helt hekta på Brødrene Dal, og vi har nå alle på dvd. :) Han og jeg har kost oss omtrent like mye. ;) Etterpå kjøpte jeg hele serien om "Det var engang et menneske", og den er vi snart ferdige med. 6 dvd'er i ei pakke for 199,- på nettet.

Det er koselig å se film når Lillesøster er i seng! :)

Jeg kjøpte "Det var en gang et menneske" til jul. Litt spent, for teknologien på tegnefilmer er jo en helt annen idag.

Men guttungen elsker den, og jeg aner ikke hvor mange ganger han har sett den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte "Det var en gang et menneske" til jul. Litt spent, for teknologien på tegnefilmer er jo en helt annen idag.

Men guttungen elsker den, og jeg aner ikke hvor mange ganger han har sett den.

"Det var en gang et menneske" har holdt seg utrolig godt, til tross for at den er omtrent 30 år gammel! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg kjøpte "Det var en gang et menneske" til jul. Litt spent, for teknologien på tegnefilmer er jo en helt annen idag.

Men guttungen elsker den, og jeg aner ikke hvor mange ganger han har sett den.

Samme her. Lyden og bildekvaliteten er noe sjaber, men Storebror digger den serien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte "Det var en gang et menneske" til jul. Litt spent, for teknologien på tegnefilmer er jo en helt annen idag.

Men guttungen elsker den, og jeg aner ikke hvor mange ganger han har sett den.

Er han gammel?

Jeg prøvde denne på min da han var 7 år, men den slo ikke an.

Mor gleder seg nemlig til å sette seg ned og se den sammen med poden :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han gammel?

Jeg prøvde denne på min da han var 7 år, men den slo ikke an.

Mor gleder seg nemlig til å sette seg ned og se den sammen med poden :0)

Han er 11. Og veldig glad i all slags faktaprogrammer; dette er jo på en måte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...