Gå til innhold

Filmer av "eldre" dato til 10-11 åring


Gjest Happiness

Anbefalte innlegg

Gjest Happiness

Gamle gode filmer som jeg kan se med gutten min.

Forslag ønskes til koselige stunder foran tven, DVD. Han er ikke så skvetten av seg. Men snur seg vekk hver gang noen kysser:o)

Tenker på filmer en selv så, men som får sin renessanse for en ny generasjon.

Indiana Jones, Men in black, Tilbake til fremtiden osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Champ (husker ikke aldersgrensen)

I går gikk Alive på tv, den er knallgod men sikkert ikke egnet for 11åring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

ET er et must! Lassie? Saltkråkan? McGyver?

ET er sett. Saltkråkan er han ferdig med, McGyver også, men det var en stor suksess for et par år siden.

Jeg foreslo Happy Feet forleden, men da himlet han med øya og sa at han var ferdig med animasjon.

De vokser så fort. Hadde aldri egentlig trodd at jeg ville latt ham se den typen serier eller filmer som han gjør nå. Og egentlig har jeg prøvd å holde tilbake litt i tidligere år føler jeg.

I min barndom ble jeg redd av Derrick på hans alder, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET er sett. Saltkråkan er han ferdig med, McGyver også, men det var en stor suksess for et par år siden.

Jeg foreslo Happy Feet forleden, men da himlet han med øya og sa at han var ferdig med animasjon.

De vokser så fort. Hadde aldri egentlig trodd at jeg ville latt ham se den typen serier eller filmer som han gjør nå. Og egentlig har jeg prøvd å holde tilbake litt i tidligere år føler jeg.

I min barndom ble jeg redd av Derrick på hans alder, tror jeg.

Ferdig med animasjon?? :o Hva slags oppdragelse er det du gir gutten?

Hehe, spøk til side så er det masse bra animasjon, men han er kanskje i en mellomperiode der han ennå ikke vet å sette pris på tekniske detaljer og gags og sidekicks som er mer rettet mot voksne. Du får ta det ansvaret og peke dem ut for ham, da. ;) Et alternativ er også japanske tegnefilmer, spesielt de som er laget av Studio Ghibli. Det er rik fantasi og masse detaljer, og selv om historiene kan være litt skumle så går det alltid bra til slutt.

Harry Potter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Ferdig med animasjon?? :o Hva slags oppdragelse er det du gir gutten?

Hehe, spøk til side så er det masse bra animasjon, men han er kanskje i en mellomperiode der han ennå ikke vet å sette pris på tekniske detaljer og gags og sidekicks som er mer rettet mot voksne. Du får ta det ansvaret og peke dem ut for ham, da. ;) Et alternativ er også japanske tegnefilmer, spesielt de som er laget av Studio Ghibli. Det er rik fantasi og masse detaljer, og selv om historiene kan være litt skumle så går det alltid bra til slutt.

Harry Potter?

Han er nok i en mellomfase ja. Han ser på Simpsons. Men ellere tro jeg han forbinder animasjon med tegnefilm i for stor grad, og nå er det ikke det som fenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noen forslag

Free Willy

Karate Kid (?)

Knight rider (?)

Huset på prærien

Northern exposure

Starsky and Hutch

Batman (gammel serie)

The Wizard Of Oz (1939)

Dumb and dumber

Stand by me (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Free Willy

Karate Kid (?)

Knight rider (?)

Huset på prærien

Northern exposure

Starsky and Hutch

Batman (gammel serie)

The Wizard Of Oz (1939)

Dumb and dumber

Stand by me (?)

Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok i en mellomfase ja. Han ser på Simpsons. Men ellere tro jeg han forbinder animasjon med tegnefilm i for stor grad, og nå er det ikke det som fenger.

Sett Jimmy fri! Vi har akkurat sett den (kjæresten og jeg altså) og den var råbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med E.T., The Champ og Kramer mot Kramer?

Er The Champ og Kramer mot Kramer passende for unger i 10-11 årsalderen da?! For meg er det filmer for de over 15-16, men det er mulig jeg er gammeldags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er The Champ og Kramer mot Kramer passende for unger i 10-11 årsalderen da?! For meg er det filmer for de over 15-16, men det er mulig jeg er gammeldags.

Ja, 10-11 er kanskje litt ungt, men det spørs jo veldig hvor modent barnet er. Jeg husker at The Champ gjorde inntrykk på meg, men husker selvsagt ikke hvor gammel jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liede

"Neverending Story"!

"Hjemme alene", "Star trek"-filmene, "Tre menn og en baby/ liten dame"-serien. Mener å huske at jeg var i den alderen da jeg så "Jurassic Park" også, men jeg var ikke av den lettskremte typen.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...