Gå til innhold

Reaksjoner på melk


jubalong70

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mom33

Aner ikke sånn rent medisinsk, men jeg får i alle fall - i tillegg til vondt i magen/løs mage - opphopp av kviselignende greier i ansiktet og utbrudd av "eksem" på ryggen dersom jeg spiser for mye melkemat. Det er i alle fall den eneste sammenhengen jeg selv klarer å se med disse kviseutbruddene nå i en alder av straks 40...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster får _svære_ vonde kviser, særlig på ryggen når hun drikker melk. Jeg får masse røde mindre prikker i ansiktet, ser nesten ut som en fjortis på vei inn i kvisealderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall veldig vanlig for små barn, slik som podene våre. Squishy får rødt utslett i ansiktet og ikke magevondt. Legen sa at det mest sannsynlig betyr at han ikke er helt klar for kumelk og at jeg kan prøve igjen senere, om jeg vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall veldig vanlig for små barn, slik som podene våre. Squishy får rødt utslett i ansiktet og ikke magevondt. Legen sa at det mest sannsynlig betyr at han ikke er helt klar for kumelk og at jeg kan prøve igjen senere, om jeg vil det.

Takk for svar. Minsten tendens til tørr hud og litt atopi. Jeg har lagt merke til at det plutselig ble mye verre. Så kom jeg til å tenke på at han i samme periode hadde drukket endel melk.

Ser at det altså kan være en sammenheng her.

Har kuttet melk en ukes tid nå, og utslettet er vesentlig bedre, og huden er ikke så tørr heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Gutten min var tidligere allergisk mot melkeprotein. Om han hadde fått i seg melkeprodukter fikk han i tillegg til magesmerter og løs mange også kløende utslett, særlig på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja, når man ikke tåler melk kan man reagere både på hud, mage og pust. Vår yngste sønn har allergi mot melkeprotein og får blemmer rundt munnen hvis han får i seg noe med melk i. Han får også små blemmer hvis noen tar på han og har melk eller is e.l. på hendene sine. Så fullt mulig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...