Gå til innhold

God sunn Lørdgasmat


Gjest Alene i dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi lager alltid sunn pizza. Deigen er av speltmel, med litt grovt og havregryn, samt litt revet gulrot. Den blir veldig god. Fyllet består av enten karbonadedeig eller kylligkjøttdeig, og med mye forskjellige grønnsaker, samt tomatsaus. Osten er den nye fra vita (revet). Blir kjempegod, bedre enn den usunne faktisk. Salat serveres til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Vi lager alltid sunn pizza. Deigen er av speltmel, med litt grovt og havregryn, samt litt revet gulrot. Den blir veldig god. Fyllet består av enten karbonadedeig eller kylligkjøttdeig, og med mye forskjellige grønnsaker, samt tomatsaus. Osten er den nye fra vita (revet). Blir kjempegod, bedre enn den usunne faktisk. Salat serveres til.

Hvilke grønnsaker bruker du i? Jeg tenker alltid at jeg skal ha oppi mer sunt, så ender jeg opp med løk og sopp *kjedelige Shira*

Så hva bør jeg hive oppi tomatsausen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Litt sent nå, da.

Spørs jo helt om du skal handle først. Hadde det vært meg, og jeg skulle handlet, ville jeg antakelig satset på en salat med "alt", dvs. det viktigste - en god dressing - og i tillegg til de vanlige grønnsakene også pinjenøtter, soltørkede tomater, stekte marinerte kyllingbiter og godt med skivet parmesan. Eventuelt også noe pasta i. Og godt brød eller baguette til.

Nettopp spist, men brått nesten sulten igjen :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dressing

Litt sent nå, da.

Spørs jo helt om du skal handle først. Hadde det vært meg, og jeg skulle handlet, ville jeg antakelig satset på en salat med "alt", dvs. det viktigste - en god dressing - og i tillegg til de vanlige grønnsakene også pinjenøtter, soltørkede tomater, stekte marinerte kyllingbiter og godt med skivet parmesan. Eventuelt også noe pasta i. Og godt brød eller baguette til.

Nettopp spist, men brått nesten sulten igjen :-).

Lager du dressingen selv? Og i tilfelle, hvordan lager du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Lager du dressingen selv? Og i tilfelle, hvordan lager du den?

Ja, dressingen lages selv - av god olivenolje, vinedikk, fransk sennep, hvitløk, salt, pepper og urter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...