Gå til innhold

Tida går...


solbaer

Anbefalte innlegg

Ja...då var mensen her igjen slik som den jevnt og trutt har dukka opp sidan vi begynte å prøve å bli gravid for 23 månader sidan. Kvar månad resignerer eg og tenker at vi aldri blir foreldre, og kvar månad etter eggløysing så håper eg like mykje (berre at eg ikkje "innrømmer" det for meg sjølv lenger) på at DENNE mnd. skal det skje. Men det gjer det ikkje. Det hjelper ikkje stort då å trøste meg sjølv med at det kan bli prøverør etterkvart, sjølv om det er eit alternativ. For går ikkje det så er alle alternativ brukt opp. Adopsjon virker det som det er lite sannsynleg at vi kjem til å gå for; desverre. Ingen mål og meining med innlegget i grunn.

Har for såvidt slutta å pøse ut frustrasjon inne på formumet her, det gjorde eg ein del etter eit halvt års prøving og fram til i fjor haust...

Var til eit utredning i fjor sommar og alt såg fint ut på ultralyd og hans prøve virka fin-så legen var rimeleg sikker på at eg kom til å bli gravid dette året her (sidan det faktisk er nokon som må bruke opp mot to år på å bli gravid av ein eller anna grunn). Slik gjekk det ikkje altså...Trist og usannsynleg urettferdig!! :( Dei fleste (over 90 % !) blir jo gravide og får familien dei drømmer om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler sånn med deg!!! Det er utrolig slitsomt å gå slik å liksom ikke håpe ;)

Vi prøvde i 3 år før vi klarte å få til førstemann. Det virket som om _alle_ andre ble gravide - bare ikke jeg.

Og når jeg hørte om dem som hadde 1 samleie og ble gravide da, klarte jeg ikke å la være å bli sur, sint og ikke minst lei meg.

Jeg tror det var flere faktorer som hjalp oss. For det første var jeg hos homeopat og soneterapeut. Ikke så lenge etter ble jeg operert pga PCO, og 2 uker etter det flyttet vi fra storbyen til et roligere sted.

Jeg klarte oppi alt dette å ikke tenke på det å bli gravid. Vi hadde sex når vi hadde lyst uten å tenke på eggløsning osv.

Selvsagt var tanken på graviditet hos meg, men oppi alt det andre som skjedde klarte jeg å holde en viss avstand.

Og 4 mnd etter flyttingen var jeg jammen gravid!!!

Jeg håper så inderlig at dere får oppleve det også. Kanskje kan homeopati, akupunktur, soneterapi eller noe annet være en hjelp for dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler sånn med deg!!! Det er utrolig slitsomt å gå slik å liksom ikke håpe ;)

Vi prøvde i 3 år før vi klarte å få til førstemann. Det virket som om _alle_ andre ble gravide - bare ikke jeg.

Og når jeg hørte om dem som hadde 1 samleie og ble gravide da, klarte jeg ikke å la være å bli sur, sint og ikke minst lei meg.

Jeg tror det var flere faktorer som hjalp oss. For det første var jeg hos homeopat og soneterapeut. Ikke så lenge etter ble jeg operert pga PCO, og 2 uker etter det flyttet vi fra storbyen til et roligere sted.

Jeg klarte oppi alt dette å ikke tenke på det å bli gravid. Vi hadde sex når vi hadde lyst uten å tenke på eggløsning osv.

Selvsagt var tanken på graviditet hos meg, men oppi alt det andre som skjedde klarte jeg å holde en viss avstand.

Og 4 mnd etter flyttingen var jeg jammen gravid!!!

Jeg håper så inderlig at dere får oppleve det også. Kanskje kan homeopati, akupunktur, soneterapi eller noe annet være en hjelp for dere også?

Jo, eg trur nok desverre at psykologi er med å speler ei rolle...men kvifor skjedde det ingenting det første halve året då liksom (då var eg jo veldig innstilt på at vi kanskje måtte bruke litt tid, så eg var ikkje stressa). Ellers så har eg prøvd fotsoneterapi, og brukte ganske mykje penger på det, så det alternativet har eg gitt opp... Men får no sjå utover hausten om dei finn ut noko når eg får ei skikkeleg utredning. Har liksom mista all tru på at eg skal vere så heldig som for eksempel deg som blei gravid til slutt... Vanskeleg å vere positiv akkurat no, men det blir vel betre igjen utover i mnd., det gjer det jo alltid..Men takk for støttemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et sted du kan øse ut frustrasjon så skulle det hvertfall være her! Så bare øs i vei du!

Du skal utredes ift assistert befruktning nå eller? For jeg vil jo si det er på tide nå vel? Jeg føler med deg, det er vel ikke så mye mer jeg kan si. Jeg kjenner jeg begynner å jobbe meg opp en liten frustrasjon allerede, selv om vi ikke har prøvd så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er et sted du kan øse ut frustrasjon så skulle det hvertfall være her! Så bare øs i vei du!

Du skal utredes ift assistert befruktning nå eller? For jeg vil jo si det er på tide nå vel? Jeg føler med deg, det er vel ikke så mye mer jeg kan si. Jeg kjenner jeg begynner å jobbe meg opp en liten frustrasjon allerede, selv om vi ikke har prøvd så lenge..

Joda,skal begynne på utredning så snart vi kjem heim til Norge. Begynte egentleg sist sommar då det var gått eit år, men sidan vi flytta utenlads rakk vi berre ein time hos spesialist. Han anbefalte oss berre å prøve eit år til og komme tilbake om det ikkje skulle ha gått innen dette utenlandsåret. Men etter undersøkinga var han heilt sikker på at eg kom til å bli gravid. WHO sine retningslinjer seier at ein skal prøve i 2 år før ein blir rekna som ufrivillig barnløs og kan sette i gong med tiltak (det var legen som sa, veit ikkje om det stemmer).

Las innlegget ditt lenger oppe ang. fokuset på det å bli gravid. Eg måtte berre kutte ut alle forum i nokre månader i haust, då orka eg ikkje meir. Det hjalp faktisk. Eg ville heller ikkje kjøpt bladet Gravid før eg faktisk var det. (Men det er berre mi meining, kanskje andre synes det er lurt). Veit at gynekologer gjerne anbefaler å berre "kjøyre" på 2-3 gongar i veka når du trur du har eggløysing i staden for å drive å teste heile tida. Visst du veit at du har eggløysing så skulle det vere nok. (Eg brukte eggløysingstester lenge, men har kutta dei også heilt ut, men begynner kanskje på det igjen når vi kjem tilbake til Norge-får sjå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Solbaer! :)

Når jeg logget meg inn her i dag, tenkte jeg på deg. Skjønner at du ikke har det noe godt, og at hele greia tar motet og håpet fra deg.

Håper du kommer i gang med skikkelig utredning snart når dere kommer hjem igjen...

De fant ingenting galt hos oss heller. I 3 mnd før prøverrørsbehandlingen gikk jeg til forberedenede akupunktur hos en meget dyktig dame, der jeg også måtte endre en del på kosten min i forhold til ting hun trodde jeg ikke tålte. Selv tror jeg det har hatt sitt å si for at forsøket ble vellykket. Jeg vil anbefale det, men da velg en som har mye erfaring innen ufrivilligbarnløshet og evt. prøverør, om dette blir aktuelt for dere. :-) Men skjønner dette ang. penger, for det koster jo fort noen kroner, og iallefall når dere har prøvd andre alternative behandlinger tidligere også....

Har du vært innom sidene til fub.no? De er kjempegode synes jeg, og er et forum nettopp for oss i vår situasjon!

Tenker på deg! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Solbaer! :)

Når jeg logget meg inn her i dag, tenkte jeg på deg. Skjønner at du ikke har det noe godt, og at hele greia tar motet og håpet fra deg.

Håper du kommer i gang med skikkelig utredning snart når dere kommer hjem igjen...

De fant ingenting galt hos oss heller. I 3 mnd før prøverrørsbehandlingen gikk jeg til forberedenede akupunktur hos en meget dyktig dame, der jeg også måtte endre en del på kosten min i forhold til ting hun trodde jeg ikke tålte. Selv tror jeg det har hatt sitt å si for at forsøket ble vellykket. Jeg vil anbefale det, men da velg en som har mye erfaring innen ufrivilligbarnløshet og evt. prøverør, om dette blir aktuelt for dere. :-) Men skjønner dette ang. penger, for det koster jo fort noen kroner, og iallefall når dere har prøvd andre alternative behandlinger tidligere også....

Har du vært innom sidene til fub.no? De er kjempegode synes jeg, og er et forum nettopp for oss i vår situasjon!

Tenker på deg! Klem

Tusen takk for fint innlegg Mathildaa! Føler vel rett og slett at dette er nokon ingen forstår heilt. Dokke prøvde såpass lenge at eg føler vi er "på nett"!

Ja, det har så definitivt tatt heilt motet av meg det her :( Men til hausten startar vi sikkert utredning, så får vi håpe det kan hjelpe oss på veg. Korleis fant du ein akupunktør som hadde jobba med denne problematikken før? Har som du sikkert har skjønt vore hos soneterapeut, og må seie eg har mista trua på alternativ behandling etter all tid og penger eg brukte på det. Men samtidig så har eg høyrt at nokon fertilitetsklinikker bruker akupunktør i samanheng med prøverørforsøk..

Jaja, det var vertfall kjempefint å høyre frå deg!! :) Du får berre krysse alle fingrer og tær for at det skal gå like bra for oss som for dokke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fint innlegg Mathildaa! Føler vel rett og slett at dette er nokon ingen forstår heilt. Dokke prøvde såpass lenge at eg føler vi er "på nett"!

Ja, det har så definitivt tatt heilt motet av meg det her :( Men til hausten startar vi sikkert utredning, så får vi håpe det kan hjelpe oss på veg. Korleis fant du ein akupunktør som hadde jobba med denne problematikken før? Har som du sikkert har skjønt vore hos soneterapeut, og må seie eg har mista trua på alternativ behandling etter all tid og penger eg brukte på det. Men samtidig så har eg høyrt at nokon fertilitetsklinikker bruker akupunktør i samanheng med prøverørforsøk..

Jaja, det var vertfall kjempefint å høyre frå deg!! :) Du får berre krysse alle fingrer og tær for at det skal gå like bra for oss som for dokke! :)

Hei igjen! :)

Jeg hadde egentlig litt flaks med akupunktøren... hadde hørt fra en venninne at hun var dyktig i det hun gjorde. Når jeg ringte og skulle bestille time spurte jeg om hun hadde erfaring innen prøverør og ufrivillig barnløshet, noe hun hadde. Jeg var iallefall kjempefornøyd, og som du sier selv er det noe som en del fertilitetsklinikker bruker og anbefaler. :) I tillegg til at hun forberedet meg på prøverør, følte jeg også at jeg fikk en meeeget stor helsemessig gevinst også. Jeg ble mye mer opplagt og humøret ble bedre enn det hadde vært på årevis, til tross for situasjonen vi sto i akkuratt der og da, og jeg var, om deg, livredd for at dette ikke kunne hjelpe oss... Hva da liksom??? Ennå er jeg redd for å miste, til tross for at jeg er 17 uker på vei.... tenk om det ikke går neste gang da????? Prøver å tenke positivt, men det er ikke alltid like lett, nei! :)

Jeg krysser virkelig fingrer og tær for at det skal lykkes for dere også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :)

Jeg hadde egentlig litt flaks med akupunktøren... hadde hørt fra en venninne at hun var dyktig i det hun gjorde. Når jeg ringte og skulle bestille time spurte jeg om hun hadde erfaring innen prøverør og ufrivillig barnløshet, noe hun hadde. Jeg var iallefall kjempefornøyd, og som du sier selv er det noe som en del fertilitetsklinikker bruker og anbefaler. :) I tillegg til at hun forberedet meg på prøverør, følte jeg også at jeg fikk en meeeget stor helsemessig gevinst også. Jeg ble mye mer opplagt og humøret ble bedre enn det hadde vært på årevis, til tross for situasjonen vi sto i akkuratt der og da, og jeg var, om deg, livredd for at dette ikke kunne hjelpe oss... Hva da liksom??? Ennå er jeg redd for å miste, til tross for at jeg er 17 uker på vei.... tenk om det ikke går neste gang da????? Prøver å tenke positivt, men det er ikke alltid like lett, nei! :)

Jeg krysser virkelig fingrer og tær for at det skal lykkes for dere også!!!!

Ok! :) Då får eg berre søke litt på nettet evt. forhøyre meg på fertilitetsklinikken vi skal på utredning på og høyre om dei har nokon dei anbefaler (visst dei gjer sånt der vi skal..). Fint å tenke på at det har ordna seg for ei som har vore i same situasjon! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...