Gå til innhold

Sjalu når partner er på byen?


Gjest sjaluu

Anbefalte innlegg

Gjest sjaluu

Hei!

Jeg er 35, han er 39.. Har bare vært sammen i 5 mnd, er stormende forelsket og vi har det topp sammen. Vi føler begge at dette er noe helt spesielt.

Men... jeg har alltid, i alle forhold, slitt med sjalusi. Han er ikke typen som er mye ute eller som liker å feste, men han er heller ikke asosial og noen ganger må han jo ut å lufte litt på vingene:)

Til helgen må han på et opplegg med jobben i en annen by. Det blir ulikt opplegg om dagen og middag og fest på byen om kvelden. Merker jeg får fysisk vondt i magen av dette. Jeg gnåler ikke om dette til ham fordi jeg av erfaring vet at det er ødeleggende.

Han er en solid, ordentlig kar som har nevnt at han aldri har vært utro og han er heller ikke av den "utagerende" typen som. Men han er ganske kjekk og jeg er redd for at noen prøver seg på ham og at han kanskje har tatt noen øl og ikke klarer si nei.. Selv om ingenting tyder på at han er sånn!

Er DU sjalu når partneren din er ute på noe uten deg eller er du ikke engstelig i det hele tatt??

Dette er slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes ikke engstelig eller sjalu på den måten nei. :o)

Kjæresten har jobbet borte 2 uker i slengen og da har ofte en gjeng av dem vært ute og spist om kvelden uten at jeg har tenkt annet enn at det er fint og koselig at de også gjør litt sosiale ting i tillegg til å sitte på kontoret 12 timer om dagen.

Jeg er da også ute med søsken eller venninner og spiser og koser meg av og til uten at han løfter et øyenbryn av den grunn. Han synes bare det er trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg kan nok være sjalu til tider slik at det føles som jeg har en klump i magen. Det er en vond følelse, men jeg tenker som så at jeg er jo ikke utro selv om jeg er på byen, så da stoler jeg på min partner. Har i de to tilfellene jeg har blitt utsatt for utroskap følt at noe var så galt at jeg tok det opp og fått det bekreftet. Men da hadde det gått langt og jeg var langt nede fordi jeg skjønte noe var galt. Men ellers så er litt sjalusi bare fint, det bekrefter følelsene man har for den andre og at man er redd for å miste vedkommende. Det er når det utvikler seg at sjalusi blir farlig.

Jeg er i ett slags forhold nå med en nydelig jente og jeg er livredd for at hun skal finne seg noen andre. Og når hun fortalte at hun skulle til Tyrkia på jentetur så stakk det i magen. Men jeg mener selv at jeg ikke har noen grunn til å beskylde henne for noe som helst og heller holde det for meg selv. Skulle det skje så kommer det nok frem i lyset på ett eller annet vis.

Grunnløse beskyldninger tjener ingen, jeg tror du ville merket det dersom han virkelig var utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nei, jeg er ikke sjalu når han er på byen.

Om man er av den sjalu sorten burde vel engstelsen være like stor om han var på jobb, på trening eller ved pc på jobb eller privat? Flørte kan man jo gjøre hvor som helst, ikke minst på nettet.

Er man i et (godt) forhold må man jo bare stole på hverandre, ellers er forholdet lite verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke sjalu. Han har aldri gitt meg noen grunn til å være det, heller tvert imot.

Det høres slitsomt ut å ha det slik.

På hvilke måter (som ikke handler om å overvåke og kontrollere) tror du du kan dempe dette? Hvordan kan fornuften dra følelsene i riktig rettning?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest liker det ikke

sliter med samme greien.. hater det.. stoler på han og alt men det klarer ikke slappe av når han er ute.. nå har han funnet ut at han skal på rudskogen på guttetur!! kommer til å gå på veggene de dagene. får det ikke ut av hode. alle vet jo hvor mye damer og dritt det er der nede. å det hjelper ikke at halvparten av gutta er singel! :(:(

vil ikkje være sjalu men slik er det bare blitt. og blir enda verre når jeg er gravid:( er så redd for å miste han. men vet inni meg at han ikke ville gjort meg noe vondt, men.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...