Gå til innhold

Antall barn på barnehageavdeling


Gjest forvirra er jeg

Anbefalte innlegg

Gjest forvirra er jeg

Hvor mange barn er det lov å ha på en barnehageavdeling?

0-3 og 3-6 års avdelinger.

Kommer det ann på antall voksne?

Antall førskolelærere?

Antall pedagogiske ledere?

Hva er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bikku

anbefalt er 1 voksen pr 3 barn på småbarnsavd, og 1 voksen pr 6 barn på stor avd. Derav en pedagog i begge tilfeller. Men dette avvikes dessverre ofte. Tror ikke den nye loven sier noe om at det skal være så mange, men det anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bikku

anbefalt er 1 voksen pr 3 barn på småbarnsavd, og 1 voksen pr 6 barn på stor avd. Derav en pedagog i begge tilfeller. Men dette avvikes dessverre ofte. Tror ikke den nye loven sier noe om at det skal være så mange, men det anbefales.

Mente: En pedagog pr 9 barn på småbarnsavd, og en per 18 på stor avd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg mener å ha hørt det skal være tre voksne per ti barn på småbarnsavdeling.

10? Har de økt det fra det tidligere ni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det er noen begrensning på hvor stor en avdeling kan være i det hele tatt, men det er en anbefaling på hvor mange barn pr. voksen. Mine barn har gått på småbarnsavdelinger med 14 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter går på en småbarnsavdeling (0-3 år) med 14 barn og 4 voksne.

Samme her, 14 barn og 4 voksne på småbarnsavdelingen. Til høsten blir det stor avdeling, 3-6 år, og da er det 18 barn og 3 voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Man er ikke pliktig a dele en barnehage opp i avdelinger, men det skal vare tre voksne hvorav en pedagog pa ni barn under tre ar, og samme antall voksne/pedagoger pa 18 barn over tre ar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...