Gå til innhold

Hus kan bli revet for større vei


Gjest Liker ikke slike ting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kollektivfelt er bra

Det er snakk om ti eller syv boliger, resten er andre bygninger. Bittert for dem det gelder, men mange steder betaler kommunen mer for ekspropierte tomter enn man ville fått for dem ellers, nettopp fordi de ligger rett ved veien som skal bygges ut. Så kanskje noen av disse får seg bedre beliggenhet for sine nye boliger? Men uansett er det vondt når boliger rives.

Men generelt er jeg for at det bygges kollektivfelt, det gir ofte mindre trafikk og mindre forurensing, samt kortere pendlertid for mange, og det er bra.

Viktig at det er del av en stor og langsiktig plan, slik at ingen føler de har fllyttet forgjeves, hvis trafikken legges om et annet sted etter fem år eller så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det er snakk om ti eller syv boliger, resten er andre bygninger. Bittert for dem det gelder, men mange steder betaler kommunen mer for ekspropierte tomter enn man ville fått for dem ellers, nettopp fordi de ligger rett ved veien som skal bygges ut. Så kanskje noen av disse får seg bedre beliggenhet for sine nye boliger? Men uansett er det vondt når boliger rives.

Men generelt er jeg for at det bygges kollektivfelt, det gir ofte mindre trafikk og mindre forurensing, samt kortere pendlertid for mange, og det er bra.

Viktig at det er del av en stor og langsiktig plan, slik at ingen føler de har fllyttet forgjeves, hvis trafikken legges om et annet sted etter fem år eller så..

Veldig enig i det du skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liker ikke slike ting

Det er snakk om ti eller syv boliger, resten er andre bygninger. Bittert for dem det gelder, men mange steder betaler kommunen mer for ekspropierte tomter enn man ville fått for dem ellers, nettopp fordi de ligger rett ved veien som skal bygges ut. Så kanskje noen av disse får seg bedre beliggenhet for sine nye boliger? Men uansett er det vondt når boliger rives.

Men generelt er jeg for at det bygges kollektivfelt, det gir ofte mindre trafikk og mindre forurensing, samt kortere pendlertid for mange, og det er bra.

Viktig at det er del av en stor og langsiktig plan, slik at ingen føler de har fllyttet forgjeves, hvis trafikken legges om et annet sted etter fem år eller så..

Jeg er enig i det du sier. Men hvorfor må hele veien i kollektiv? Det er jeg veldig uenig i. Jeg synes at bolighusene kunne bevares og at det bare var et kollektiv de meterne. At ene siden av veien fikk. Dette gjelder 200 m. Men jeg er enig i at resten av veien kan få kollektivfelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om ti eller syv boliger, resten er andre bygninger. Bittert for dem det gelder, men mange steder betaler kommunen mer for ekspropierte tomter enn man ville fått for dem ellers, nettopp fordi de ligger rett ved veien som skal bygges ut. Så kanskje noen av disse får seg bedre beliggenhet for sine nye boliger? Men uansett er det vondt når boliger rives.

Men generelt er jeg for at det bygges kollektivfelt, det gir ofte mindre trafikk og mindre forurensing, samt kortere pendlertid for mange, og det er bra.

Viktig at det er del av en stor og langsiktig plan, slik at ingen føler de har fllyttet forgjeves, hvis trafikken legges om et annet sted etter fem år eller så..

Veldig enig på generelt grunnlag.

den konkrete saken i linken har jeg ingen formening om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må nok til desverre. Jeg har sett på at hytte etter hytte har blitt revet langs E-18 mot dyreparken nå det siste halvåret. Mange av dem lå riktig idyllisk til. Synd til tusen. Biler tar plass, og veien her var ikke god nok lengre. Det har nok blitt revet endel hus og hytter de siste årene. Tenk på at hovedveier var smale grusveier før....snålt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liker ikke slike ting

Det må nok til desverre. Jeg har sett på at hytte etter hytte har blitt revet langs E-18 mot dyreparken nå det siste halvåret. Mange av dem lå riktig idyllisk til. Synd til tusen. Biler tar plass, og veien her var ikke god nok lengre. Det har nok blitt revet endel hus og hytter de siste årene. Tenk på at hovedveier var smale grusveier før....snålt.

Ja, tenk på det. Gamle hovedveier var av grus før, det er rart å tenke på. Det er synd de skal rive privathus. Men jeg håper de skrinlegger saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hva er det å ikke like?

Kollektivtrafikken i Stavanger er så treg at det ikke frister å bruke den. Det kjøres mindre kollektivt i Stavanger enn de andre store byene i Norge. Noe må gjøres.

Da er det et godt tiltak å lage egne kollektivfelt, men skal det ha noen hensikt må en ha kollektivfelt hele veien. Ellers tjener en nesten ingenting. Det hjelper ikke å lage litt kollektivfelt og så han en flaksehals noen hundre meter lenger ned veien.

Selvfølgelig synd for dem som rammes, men de vil nok få godt betalt for husene og får sannsynligvis billige tomter som kompensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...