Gå til innhold

Hjemmesideutvikling spørsmål


Gjest Greie tips noen?

Anbefalte innlegg

Gjest Greie tips noen?

Jeg skal ha ansvaret for å lage en hjemmeside for den avdelingen jeg er på i fht jobben min. Bedriften har hjemmesider fra før, men ikke noen som omhandler mitt spesielle asvarsområde. Hvordan går jeg fram..? Kontakter jeg it-avdelinga for å samarbeide med dem, eller kan jeg bare benytte meg av programvaren som ligger der allerede..? Ganske grønn på dette, og vil gjerne ta råd og tips? Finnes det gode sider på nettet som kan kurse meg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt de som har ansvar for sidene som allerede ligger der, så kan de fortelle deg hvilke verktøy du skal bruke og om det er spesielle ting du må ta med eller passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greie tips noen?

Kontakt de som har ansvar for sidene som allerede ligger der, så kan de fortelle deg hvilke verktøy du skal bruke og om det er spesielle ting du må ta med eller passe på.

Takk for svar. Hvilke verktøy er mest vanlig at blir brukt? Man trenger ikke spesielle forkunnskaper for å gjøre dette...håper jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Hvilke verktøy er mest vanlig at blir brukt? Man trenger ikke spesielle forkunnskaper for å gjøre dette...håper jeg...?

Det kommer helt an på hvordan de eksisterende sidene er satt opp. Dersom det er satt opp et såkalt CMS (Content Management System), så trenger du sannsynligvis bare å skrive inn teksten i en boks og så er alt i orden. Dette får du hjelp til av de som administrerer systemet. Hvis det ikke er satt opp noe slikt system trengs det mer forkunnskaper for å sette opp sidene. I så fall må de som administrerer systemet veilede deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...