Gå til innhold

Å plante bringebær


Hope

Anbefalte innlegg

Hei,

vi har ville bringebærbusker et sted i hagen som vi ikke ønsker å ha dem...har nå spadd dem opp med røttene og plantet dem en annen plass....Dette gjorde jeg i går. De står nå rake i "stilken", men samtlige av bladene henger...Hva kommer det av? Har vannet...bør kanskje gjødsle og?

Noen med erfaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At de henger med bladene så snart etter planting, er ikke noe rart. Det tar tid før de venner seg til å stå et annet sted. Syns ikke du skal gjødsle ennå, ikke før de har rotet seg, altså fått nytt feste med røttene i jorda.

Nå husker ikke jeg når på året flytting av bringebær er best, men det er slett ikke sikkert det er akkurat nå, da den er midt i formingen av bær. Så det kan hende dere ikke skulle ha flyttet dem før til høsten. Det vil tida vise.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjødsel! Ikke før neste år vil jeg tro. Gi dem godt med vann og la dem være helt i fred og håp på det beste. :o)

Og bli ikke forbauset om det fortsetter å komme nye busker der dere fjernet de gamle, bringebær er omtrent håpløst å bli kvitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...