Gå til innhold

Snakk om brå-omvendelse


Gjest gå ta banen

Anbefalte innlegg

Gjest gå ta banen

når afghanerne stuper i Mjøsa og lar seg døpe i 15 graders vann. Og Kvarme m flere lar seg innbille at de er seriøse "troende"??????? Jemini, hvor naive går det an å bli. Omvende seg dagen før de blir utsendt.....

Håper de blir sendt ut til skrekk og advarsel for resten av "klanen". Har vi et regelverk eller har vi ikke? Hvorfor har vi det hvis vi ikke skal bruke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mista nikket

Hvis det er sant, så lurer jeg på hvor dypt den troa går. La de få svinekjøtt og se om de spiser det. Det er veldig haram for en muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest innsih

Dette er det mest idiotiske jeg hørt om på lenge. De blir plutselig kristne noen få timer før de skal tvangsutsendes fra landet?

Og det mest sjokkerende er faktisk den presten som vel vitende om dette allikevel døper dem. Han burde bli tiltalt for blasfemi! (eller noe... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset også på dette.

En skulle tro at det å skifte tro krevde litt mer enn bare å hoppe i Mjøsa.

Trodde man faktisk måtte lære seg litt om hva den nye troen går ut på, men jeg er kanskje litt dum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Ble det ikke sagt at "de er fullt klar over at de kommer til å bli forfulgt i Afghanistan, men den risikoen er de villige å ta for sin nye tro". Eller noe i den duren... Er vel bare å shippe dem over da..? *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kjenner det på kroppen

Jeg ser og hører hva dere skriver. Og ja, jeg er enig i at de sikkert ikke har konvertert fordi de synes kristendom er topp. Men tenk dere litt om, sett dere inn i andre menneskers liv, hvor desperate de er, hvor j**** det er der de kommer fra, før dere kommer med sånne nedlatende innlegg. Du som har tak over hodet, seng å sove i og kan velte deg omtrent i hva du vil av mat og drikke, vet du egentlig hva nød er? Hadde de, og mennesker forøvrig som kommer hit, hatt en brøkdel av det vi har, tror jeg de ville valgt sitt eget hjemland som bosted og oppvekstland for sine barn. I sitt miljø, med sine besteforeldre, tanter, kusiner i nærheten. Og ikke blant folk som ser på deg som annenrangs uansett hva du måtte inneha av menneskelige egenskaper, sorger og lengsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke her nei

Jeg stusset også på dette.

En skulle tro at det å skifte tro krevde litt mer enn bare å hoppe i Mjøsa.

Trodde man faktisk måtte lære seg litt om hva den nye troen går ut på, men jeg er kanskje litt dum...

Det kreves ingen opplæring for konvertering til Statskirken, bare en innmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det mener jeg iallefall

Jeg ser og hører hva dere skriver. Og ja, jeg er enig i at de sikkert ikke har konvertert fordi de synes kristendom er topp. Men tenk dere litt om, sett dere inn i andre menneskers liv, hvor desperate de er, hvor j**** det er der de kommer fra, før dere kommer med sånne nedlatende innlegg. Du som har tak over hodet, seng å sove i og kan velte deg omtrent i hva du vil av mat og drikke, vet du egentlig hva nød er? Hadde de, og mennesker forøvrig som kommer hit, hatt en brøkdel av det vi har, tror jeg de ville valgt sitt eget hjemland som bosted og oppvekstland for sine barn. I sitt miljø, med sine besteforeldre, tanter, kusiner i nærheten. Og ikke blant folk som ser på deg som annenrangs uansett hva du måtte inneha av menneskelige egenskaper, sorger og lengsler.

Så derfor skal alle som vil få lov å bo i norge da? Er det det du mener.

Det er vel de som er igjen i landet som oftest er de som har det værst. De som ikke har noen mulighet til å komme ut av landet.

Enig i at mange har det ille, men løsningen er vel allikevel ikke at alle skal få opphold i norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjenner det på kroppen

Så derfor skal alle som vil få lov å bo i norge da? Er det det du mener.

Det er vel de som er igjen i landet som oftest er de som har det værst. De som ikke har noen mulighet til å komme ut av landet.

Enig i at mange har det ille, men løsningen er vel allikevel ikke at alle skal få opphold i norge?

Det kommer landet de kommer fra til gode, så kan det bygges opp med penger som de tjener her. Enten ved at de sender penger ned, eller legger igjen penger når de besøker landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det mener jeg iallefall

Det kommer landet de kommer fra til gode, så kan det bygges opp med penger som de tjener her. Enten ved at de sender penger ned, eller legger igjen penger når de besøker landet.

Ja, sikkert løsningen det du kommer med, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjenner det på kroppen

Ja, sikkert løsningen det du kommer med, hehe.

Drit i verden - bare jeg har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset også på dette.

En skulle tro at det å skifte tro krevde litt mer enn bare å hoppe i Mjøsa.

Trodde man faktisk måtte lære seg litt om hva den nye troen går ut på, men jeg er kanskje litt dum...

Vi har nok sett for mye på amerikanske tv-programmer! ;-)

Jeg har egentlig ikke tenkt over det før, men stusset også over hvor lettvint det var å konvertere. I motsetning til f eks Charlottes konvertering i Sex & Singelliv...;-)

Ja ja, hetr får man stadig vekk ødelagt illusjonen om at TV, DOL og filmer likevel ikke er livet selv;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke her nei

Vi har nok sett for mye på amerikanske tv-programmer! ;-)

Jeg har egentlig ikke tenkt over det før, men stusset også over hvor lettvint det var å konvertere. I motsetning til f eks Charlottes konvertering i Sex & Singelliv...;-)

Ja ja, hetr får man stadig vekk ødelagt illusjonen om at TV, DOL og filmer likevel ikke er livet selv;-)

De fleste andre trosretninger krever opplæring, så det kan jo stemem at TV'en stemmer allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi har nok sett for mye på amerikanske tv-programmer! ;-)

Jeg har egentlig ikke tenkt over det før, men stusset også over hvor lettvint det var å konvertere. I motsetning til f eks Charlottes konvertering i Sex & Singelliv...;-)

Ja ja, hetr får man stadig vekk ødelagt illusjonen om at TV, DOL og filmer likevel ikke er livet selv;-)

Det er nok langt enklere å konvertere til protestantismen enn til katolisismen.

Har bekjente som har blitt katolikker, og de har måttet gå til samtaler hos presten et helt år før de fikk konvertere(!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste andre trosretninger krever opplæring, så det kan jo stemem at TV'en stemmer allikevel.

Husj, ikke ødelegg poenget mitt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det mener jeg iallefall

Drit i verden - bare jeg har det bra!

''Drit i verden - bare jeg har det bra!''

Godt du har det bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjenner det på kroppen

''Drit i verden - bare jeg har det bra!''

Godt du har det bra da.

Jeg har det ikke bra så lenge jeg ser noen lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det mener jeg iallefall

Jeg har det ikke bra så lenge jeg ser noen lider.

Da kommer du aldri til å ha det bra.

Det vil alltid være noen som lider. Norge kan ikke redde hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Det kommer landet de kommer fra til gode, så kan det bygges opp med penger som de tjener her. Enten ved at de sender penger ned, eller legger igjen penger når de besøker landet.

Er det ikke bedre å hjelpe dem der de er? Man ser jo at noen av politikerne i Norge med utenlandsk bakgrunn er av dem som er mest for at man ikke skal slippe inn "alt og alle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...