Gå til innhold

spiralspørsmål...


Gjest Levonovabruker

Anbefalte innlegg

Gjest Levonovabruker

Begynner å bli på tide å bytte spiral, har hatt den i 5 år nå. Men etter å ha hørt diverse skrekkhistorier om bytting av spiral, må jeg si at jeg gruer meg litt... Dere som har gjort det; er det vondt? Og hvordan er det, må man først til legen for å få resept, så hente spiralen, og så ny time hos legen, eller er det noe annet når man har hatt spiral en gang før?

Har ikke hatt mensen på 5 år nå (deilig), men hadde noe uregelmessige blødninger de første månedene og noe "menssmerter", vil det komme på nytt igjen etter å ha byttet (så jeg bør vendte til etter ferien)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ubehagelig å bytte spirel. Får ofte litt veer (har det blitt meg fortalt) etterpå, så jeg planlegger ikke noe den kvelden. MEN det spiller veldig liten rolle i sammenhengen ettersom jeg heller ikke har mens.

Jeg fikk ikke nye blødninger (slik jeg fikk første gang jeg satt inn hormonspiral), så jeg hadde ikke vært redd for å gjøre dette før ferien.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4barns mor-77

Heisann...

Jeg byttet spiral i september 06. Grudde meg noe hemskt mykket, og var nær ved å feige ut. Men jeg ble veldig positivt overrasket. Merket rett og slett ikke at han tok den ut! Men det var hakket værre når den nye skulle på plass... Dèt var litt vondt!

Skal du bytte hos fastlegen må du nok få resepten først, og så komme tilbake for å få det gjordt. Jeg var hos Volvat å fikk det gjordt. Der hadde de alt, så jeg ble igrunn "tatt litt på senga"... hehe... Hadde ikke helt regnet med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...