Gå til innhold

Harry Potter og aldersgrense på bøkene.


hare1365380455

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ingen aldersgrense på bøker. :o)

Poden min blir 9 til høsten og jeg kan godt tenke meg å lese den første boka for ham, men så er det lillemor da som fyller 7 i august... Hun kommer til å synes den er både kjedelig og for skummel om jeg kjenner henne rett så vi venter vel en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest nr 1-2-3 for min gutt som fyllte 8 år nettopp. Flere andre i klassen hans som har lest dem i løpet av 2.klasse. Nr 4-7 venter vi nok ganske lenge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt at når han kan lese dem selv, er han gammel nok. Og når han har lest bøkene, kan han se filmene.

Min eldste er 9 og begynte å lese den første bøken i fjor sommerferie (mellom 2. og 3. klasse). Nå har han snart lest ut den siste og sett alle filmene som har kommet.

Min yngste er 7 og har ikke lest noen av bøkene eller sett noen av filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp lest ferdig første bok til jentene. De er 6 og 7 år nå.

7-åringen satt som fjetret. 6-åringen fulgte også godt med, men det var mer hun ikke forsto.

Vi passet på å forklare endel uttrykk som var ukjente.

De kunne ikke vente til kvelden med å lese mer og var skuffet når boken var slutt.

Så for oss gikk det helt greit å lese nå. Mareritt har de heller ikke fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Det er ingen aldersgrense på bøker. :o)

Poden min blir 9 til høsten og jeg kan godt tenke meg å lese den første boka for ham, men så er det lillemor da som fyller 7 i august... Hun kommer til å synes den er både kjedelig og for skummel om jeg kjenner henne rett så vi venter vel en stund til.

Har du lest Heksene for de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lest Heksene for de?

Nei, den står på ungdomsbøker så den har vi ikke lest foreløbig, men den er jo morsom så kanskje vi skal prøve den nå i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Nei, den står på ungdomsbøker så den har vi ikke lest foreløbig, men den er jo morsom så kanskje vi skal prøve den nå i sommer?

Å, jeg visste ikke den var blant ungdomsbøkene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den står på ungdomsbøker så den har vi ikke lest foreløbig, men den er jo morsom så kanskje vi skal prøve den nå i sommer?

Apropos Heksene. Den las jeg for min datter da hun var 6 år. Har lest den to ganger til etter det. Like populært hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter 8 år og elsker Harry Potter. Har ikke kommet så langt at jeg har lest bøkene til henne, men det er bare tilfeldigheter. Kanskje til høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Heksene. Den las jeg for min datter da hun var 6 år. Har lest den to ganger til etter det. Like populært hver gang.

Da skal vi prøve den i sommer! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den står på ungdomsbøker så den har vi ikke lest foreløbig, men den er jo morsom så kanskje vi skal prøve den nå i sommer?

Vi har den på lydbok og den har vært favoritten i hvertfall i 2 år for mine, som er like gamle som dine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme, og har vel kommet til at jeg begynner å lese den første for 7-åringen min i løpet av året.

Nå er vi straks ferdig med Hobbiten. Jeg var usikker på den også, men han elsker den og det er faktisk den første boken på etpar år som virkelig har fenget ham i den grad at han løper inn på rommet sitt for å legge seg når jeg minner ham på at vi skal lese "den spennende boka"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En 7 årig gutt jeg kjenner syns den var for skummel. Han ble redd og fikk mareritt om natten av den. Jeg ville ventet til han var kanskje 9 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...