Gå til innhold

Fått satt inn Levonova


Gjest mij

Anbefalte innlegg

Spent på hvordan jeg evt. vil reagere, hva er deres erfaringer?

Håper virkelig på å miste mensen helt, det er virkelig noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blødde VELDIG mye de første par dagene, og hadde en del blødninger den 1. mnd. mener jeg. Etter det har jeg ikke blødd mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde litt (ikke så mye som en vanlig mens) de tre første mnd i strekk, det er _helt_ vanlig. Etter det hadde jeg en liiiten mens en sjelden gang, det holdt med truseinnlegg 2-3 dager bare med mnds mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg brukte levonova mellom andre- og tredje svangerskap og har desverre ikke så gode erfaringer med den..

For det første hadde jeg småblødninger nesten hver eneste dag de første ni mnd etter at jeg satte inn spiralen. Etter ni mnd begynte det å gå seg til og jeg hadde småblødninger kun en sjelden gang. Problemet var jo at jeg aldri følte meg helt trygg på når blødningene skulle komme, så jeg gikk konstant rundt med truseinnlegg.. Det var ikke mye blod, men nok til at jeg kjente meg mest vel med truseinnlegg.

Ellers følte jeg meg ikke helt "som meg selv". Ble lettere irritabel og kjente ofte en slags "stramning" i underlivet. Jeg brukte allikevel spiralen i ca to år før jeg bestemte meg for å få den fjerna. Jeg dro på Medi 3 for å fjerne den, men gynekologen klarte ikke å få den ut *grøss*

Deretter ble jeg henvist til gynekologisk på sykehuset og der fikk de den heldigvis greit ut :)

Søsteren min brukte levonova samtidig som meg og hadde bare positive erfaringer. Hun mistet blødningene helt og merket ikke ubehag ved den. Etter et nytt svangerskap bestemte hun seg for levonova igjen, men denne gangen fikk hun de samme bivirkningene som jeg hadde..

Det kan nesten virke som det er litt tilfeldig om man får problemer eller ikke, men de aller aller fleste jeg kjenner som har brukt levonova har vært fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte levonova mellom andre- og tredje svangerskap og har desverre ikke så gode erfaringer med den..

For det første hadde jeg småblødninger nesten hver eneste dag de første ni mnd etter at jeg satte inn spiralen. Etter ni mnd begynte det å gå seg til og jeg hadde småblødninger kun en sjelden gang. Problemet var jo at jeg aldri følte meg helt trygg på når blødningene skulle komme, så jeg gikk konstant rundt med truseinnlegg.. Det var ikke mye blod, men nok til at jeg kjente meg mest vel med truseinnlegg.

Ellers følte jeg meg ikke helt "som meg selv". Ble lettere irritabel og kjente ofte en slags "stramning" i underlivet. Jeg brukte allikevel spiralen i ca to år før jeg bestemte meg for å få den fjerna. Jeg dro på Medi 3 for å fjerne den, men gynekologen klarte ikke å få den ut *grøss*

Deretter ble jeg henvist til gynekologisk på sykehuset og der fikk de den heldigvis greit ut :)

Søsteren min brukte levonova samtidig som meg og hadde bare positive erfaringer. Hun mistet blødningene helt og merket ikke ubehag ved den. Etter et nytt svangerskap bestemte hun seg for levonova igjen, men denne gangen fikk hun de samme bivirkningene som jeg hadde..

Det kan nesten virke som det er litt tilfeldig om man får problemer eller ikke, men de aller aller fleste jeg kjenner som har brukt levonova har vært fornøyde!

Hm, ikke bra det der. Jeg var i tvil, men kom fram til at om den ikke funker for meg så er det vel bare (kanskje ikke alltid "bare" ser det ut til..) å ta den ut igjen. Er verdt et forsøk, er så lei sterke mensblødninger som kommer igjen 4-5 mnd etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Hm, ikke bra det der. Jeg var i tvil, men kom fram til at om den ikke funker for meg så er det vel bare (kanskje ikke alltid "bare" ser det ut til..) å ta den ut igjen. Er verdt et forsøk, er så lei sterke mensblødninger som kommer igjen 4-5 mnd etter fødsel.

Det er nok en overvekt av fornøyde, så du kan sikkert ta det helt med ro:)

Jeg brukte forresten P-implantat ("fyrstikk" under huden på underarmen) etter tredjemann. Var kjempefornøyd, også fordi jeg kunne amme som normalt. Desverre begynte de samme småblødningene ca et år etter fødselen (sikkert når mensen normalt skulle kommet). Jeg tror rett og slett ikke jeg tåler hormonell prevensjon :-(

For noen uker siden steriliserte mannen min seg, så nå slipper jeg å ta ansvar for den biten mer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en overvekt av fornøyde, så du kan sikkert ta det helt med ro:)

Jeg brukte forresten P-implantat ("fyrstikk" under huden på underarmen) etter tredjemann. Var kjempefornøyd, også fordi jeg kunne amme som normalt. Desverre begynte de samme småblødningene ca et år etter fødselen (sikkert når mensen normalt skulle kommet). Jeg tror rett og slett ikke jeg tåler hormonell prevensjon :-(

For noen uker siden steriliserte mannen min seg, så nå slipper jeg å ta ansvar for den biten mer ;-)

Har'n fått ut finger'n?

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest efoll

Har også denne. Bare gode erfaringer! Inge mens, og ingen plager. Blødde endel i starten etter innsetting, vær forbredt på det. I flere uker. Men når det tok slutt var alt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen småblødninger de første 4-5 ukene etter at jeg fikk satt den inn, og nå har jeg ikke sett snurten av mensen på to og et halv år - det er sååå deilig å slippe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Har'n fått ut finger'n?

*sukk*

Jaaa!!!

Han grua seg litt i dagene før, men det gikk utrolig greit. Jeg tror han syntes det var verst å ligge på benken og vise _den_ fram ;-)

Det var bittelitt ubehagelig når legen måtte "grave" for å fiske fram sædlederen på den ene siden. Den lå nemlig litt langt inni.. På den andre siden kjente han ikke noe som helst.

De første par dagene etter operasjonen ble han sliten av å stå oppreist for lenge av gangen (Vi var faktisk på handletur dagen etter;)). Tredje dagen følte han seg mye bedre og fjerde dag var han på jobb som normalt. Han er kjemepglad for å ha det overstått;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå hatt Levonova i ca. 2 år, og har mista mensen helt... De første gangene etter innsettelsen blødde jeg kraftig, den var også litt uregelmessig. Men nå har jeg bare litt spor av blod på et truseinnlegg 1 dag, og ferdig med det!;-) Ikke pms, ikke blod, bare fryd og gammen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt startvansker de 3 første månedene - blødninger, ømme bryst og sånne ting, helt til å leve med altså. Etter det hadde jeg bittesmå mensblødninger som varte veldig kort, kanskje ett års tid. Etter det har blødningene opphørt helt. Så jeg er veldig fornøyd nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest også en mamma

Jeg hadde Levonova, men det fungerte svært dårlig for meg. Etter 8-9 mnd med stadige blødninger og magesmerter fikk jeg den fjernet igjen. Det var dyr prevensjon.

Nå bruker jeg p-sprøyte, og slipper blødningene helt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa!!!

Han grua seg litt i dagene før, men det gikk utrolig greit. Jeg tror han syntes det var verst å ligge på benken og vise _den_ fram ;-)

Det var bittelitt ubehagelig når legen måtte "grave" for å fiske fram sædlederen på den ene siden. Den lå nemlig litt langt inni.. På den andre siden kjente han ikke noe som helst.

De første par dagene etter operasjonen ble han sliten av å stå oppreist for lenge av gangen (Vi var faktisk på handletur dagen etter;)). Tredje dagen følte han seg mye bedre og fjerde dag var han på jobb som normalt. Han er kjemepglad for å ha det overstått;)

*imponert*

Her er det dårlig med fremgang :-/

Men jeg funderer på om jeg skal snu på flisa og gå for hormonspiral, selv om jeg har sverget på at jeg aldri mer skal ha hormonell prevensjon. Jeg begynner å bli temmelig lei av at bekkenet slår seg vrangt hver gang jeg får mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

*imponert*

Her er det dårlig med fremgang :-/

Men jeg funderer på om jeg skal snu på flisa og gå for hormonspiral, selv om jeg har sverget på at jeg aldri mer skal ha hormonell prevensjon. Jeg begynner å bli temmelig lei av at bekkenet slår seg vrangt hver gang jeg får mensen.

Jeg får vrangt bekken av hormonell prevensjon jeg, så da foretrakk jeg å ha vrangt bekken en gang i mnd (litt vondere bekken av mensen da, men...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vrangt bekken av hormonell prevensjon jeg, så da foretrakk jeg å ha vrangt bekken en gang i mnd (litt vondere bekken av mensen da, men...).

Du får det ja, det var det bra du sa... Har hørt (lest...) om en del som er fornøyde, hvor det tydeligvis hjelper å få stabilisert hormonene.

Hormonspiral er litt voldsomt å prøve bare for å finne ut etter noen få mnd at det ikke var noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Du får det ja, det var det bra du sa... Har hørt (lest...) om en del som er fornøyde, hvor det tydeligvis hjelper å få stabilisert hormonene.

Hormonspiral er litt voldsomt å prøve bare for å finne ut etter noen få mnd at det ikke var noe særlig...

Ja, det skal ikke være enkelt;)

Søster'n hadde bare positive erfaringer første gang hun brukte levonova. Andre gang ble det bare trøbbel. Kan virke som det er litt tilfeldig om man er fornøyd eller ikke - men de aller fleste er jo veldig fornøyde. Har iallefall inntrykk av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal ikke være enkelt;)

Søster'n hadde bare positive erfaringer første gang hun brukte levonova. Andre gang ble det bare trøbbel. Kan virke som det er litt tilfeldig om man er fornøyd eller ikke - men de aller fleste er jo veldig fornøyde. Har iallefall inntrykk av det!

Nei, det skal ikke være enkelt.

Jeg har funnet ut at jeg skal følge magefølelsen min, og pushe mer på gubben istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til !

Nå har jeg hatt den i 6 år, byttet ifjor.

Etter at jeg satte den inn for 6 år siden, hadde jeg blødninger (liten mengde, brukte truseinnlegg) litt uregelmessig de første 6 - 7 månedene, så ble mensen helt borte :).

Da det begynte å nærme seg 5 års "bruk", så begynte jeg å få litt småblødninger igjen, jeg dro til legen å fikk byttet den, og vips var alle antydninger til blødninger borte :).

Har innimellom litt ømme og såre pupper, nesten så jeg lurer på om jeg har blitt gravid med spiralen. I starten hadde jeg nok litt humørsvingninger, men ikke verre enn at resten av familien klarte å leve med dem :).

Vi reagerer ulikt på spiralen, så om du reagerer annerledes er det helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...