Gå til innhold

Må man kreve feriepenger selv?


Gjest lookin for some money

Anbefalte innlegg

Gjest lookin for some money

Er det vanlig å måtte "minne" arbeidsgivere på å få feriepenger, eller er dette noe som man får uansett dersom man har krav på det?

OG er det sannsynlig å få feriepenger fra en bedrift man hadde sommerjobb hos forrige sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke normalt å måtte minne arbeisgiveren på å få feriepenger. Og du skal selvfølgelig ha feriepenger fra sommerjobben du hadde i fjor. Dette pleier vel de som er ansvarlig for lønn/regnskap å gjøre automatisk uten at du bør minne dem på det. Det er ganske vanlig at man har en fast utbetaling av feriepengene. Der jeg jobber utbetales alltid feriepengene lønningsdagen i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ansvar for lønn her. Da jeg kjører feriepenger gjør jeg det for alle på en gang. Så når "jeg trykker på feriepengeknappen" kommer det til alle. Også de som kun jobben noen få timer i fjor.

Så om du har jobba i en vanlig bedrift som har lønnsansvar for flere så virker det rart om du må gi beskjed om dette.

Og selvsagt skal du få feriepenger for sommerjobben fra i fjor. (Om du ikke fikk det på siste lønning i fjor da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...