Gå til innhold

Familietrøbbel


Hugmee

Anbefalte innlegg

Tenger noen utenforstående sin mening om dette :

Jeg og søsteren min er veldig forskjellige og har aldri vært nære. Vi omgåes i familiesammenheng og er høfflige mot hverandre, men ikke mer enn det.

Noe har skjedd etter at jeg fikk barn (hun er enda uten og er noen år yngre enn meg), vi har kommet opp i en evig krangel som jeg ikke kan huske hva som var årsaken til i begynnelsen. Nå er den bare om bagateller og ting som skjedde for årevis siden - helt tullete. Men vi klarer ikke å får løst dette og jeg tror helt realistisk at det ikke blir noen løsning med mindre jeg gir henne rett på alle punkter og begynner å danse etter hennes fløyte. Og det er jeg ikke villig til desverre.

Problemet er at hun nå har begynt å ringe foreldrene våre med masse beskyldninger om meg som ikke er sanne. Jeg ønsker ikke å lage noe så stort av dette at hele familien skal være innblandet og har fortalt dem det. Dermed har jeg ingen mulighet til å forsvare meg (da må jeg jo utlevere kranglene våre). Føler nå at jeg blir sittende igjen som den slemme og det er så vondt iforhold til foreldrene våre.

Bør jeg snakke med dem så de også får min side av saken eller skal jeg prøve å dysse det hele ned? Vi er jo så store at foreldrene våre bør få slippe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chance1365380587

Uff, det er ikke lett med familieproblemer...

Du må kanskje si klart ifra til søsteren din at hun ikke kan holde på sånn. Og si ifra til foreldrene dine hva som er fakta. Ellers blir du sittende igjen som svarteper. Du virker ganske sikker på at forholdet til din søster er status quo, så du har kanskje ikke så mye å tape på å si ifra til henne. Og at foreldrene dine nå dessverre må involveres i dette, kan du kanskje takke din søster for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt å først si i fra til min søster at det hun gjør er smålig. Fortell at hun vet like godt som deg at det hun forteller er løgn.

Så hadde jeg fortalt alt til foreldrene mine.

Greit at du kan føle deg som en sladrehank, men er det ikke bedre at du bevarer et godt forhold til dine foreldre og dine barns besteforeldre?

Det er neimen ikke lett, og det er utrolig sårt når slike ting skjer.

Siden søsteren din tydeligvis ikke klarer å slutte, så får du bare ta ett oppgjør og si at forholdet mellom deg og henne får slutte nå. Også forklarer du hvorfor til foreldrene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg at hun føler seg mindre verdt enn deg. Du sier hun forandret seg etter at du fikk barn. Er hun eldre eller yngre enn deg? Kanskje jeg tar feil, men hun er nok misunnelig på det du har, og gjør dette for at de andre skal få et annet syn på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

close to you

Uff, det er ikke lett med familieproblemer...

Du må kanskje si klart ifra til søsteren din at hun ikke kan holde på sånn. Og si ifra til foreldrene dine hva som er fakta. Ellers blir du sittende igjen som svarteper. Du virker ganske sikker på at forholdet til din søster er status quo, så du har kanskje ikke så mye å tape på å si ifra til henne. Og at foreldrene dine nå dessverre må involveres i dette, kan du kanskje takke din søster for.

Tror nok også at det kan være snakk om sjalusi, siden dette startet etter at du fik barn. Kanskje hun har problemer med å få barn selv??? Og dette er en forsvarsmekanisme som har slått inn hos din søster?? Kan være mange grunner til endret adferd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...