Gå til innhold

Ta opp lån i bank for å betale MasterCard?


girl-next-door

Anbefalte innlegg

girl-next-door

Jeg har et MasterCard med -30 000 kroner på.

Ellers så er jeg i fast jobb (kr 300 000 i inntekt) og har ingen annen gjeld bortsett fra studielån. Er det fornuftig å ta opp et forbrukslån i banken og deretter betale ned MasterCardet, og heller betale på lånet i banken?

Jeg vil få lån ja? Jeg har ingen betalingsanmerkninger.

Synes det er veldig dyrt å ha mastercardet.Samtidig er det kanskje like dyrt å ha lån i en bank? Er det noen eksperter eller noen i samme situasjon som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kontantkjøp

Jeg har også MasterCard ..... men jeg bruker det jo ikke mer enn hva jeg har penger til, må jo kunne betale regningen når den kommer en gang i måneden.

Du burde kanskje ikke hatt MasterCard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girl-next-door

Jeg har også MasterCard ..... men jeg bruker det jo ikke mer enn hva jeg har penger til, må jo kunne betale regningen når den kommer en gang i måneden.

Du burde kanskje ikke hatt MasterCard.

Dette ble brukt i et krisetilfelle før jeg fikk jobb. Jeg bruker det ikke lengre, har klippet det i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lavere renter i en bank, så sånn sett er er det mer lønnsomt. Men forbrukerlån er heller ikke billig i bank.

Men i og med at du tjener såpass bra og ikke har stort annen gjeld, så må det da være mulig for å deg betale ekstra på MasterCard og bli kvitt lånet?

Det høres ikke ut som om du har så veldig god styring på økonomien din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kom til banken

Det er nok fortsatt rimeligere med lån i bank enn kredittkortlån. Jeg hadde bedt om lån og betalt inn på kredittkortet. Samtidig hadde jeg kvittet meg med kortet, eventuelt bedt om en lavere kreditt, f.eks. 10000 for ikke å havne i samme situasjon igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kom til banken

Det er nok fortsatt rimeligere med lån i bank enn kredittkortlån. Jeg hadde bedt om lån og betalt inn på kredittkortet. Samtidig hadde jeg kvittet meg med kortet, eventuelt bedt om en lavere kreditt, f.eks. 10000 for ikke å havne i samme situasjon igjen.

Jeg mente 10.000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest master og visa

Jeg har også MasterCard ..... men jeg bruker det jo ikke mer enn hva jeg har penger til, må jo kunne betale regningen når den kommer en gang i måneden.

Du burde kanskje ikke hatt MasterCard.

Hva er poenget med et slikt kort, om man likevel betaler hele regningen på det hver måned? Burde man ikke heller da bruke lønna direkte på å betale det man skal?

Poenget er vel at man kan kjøpe noe man ellers ikke hadde kunnet, og så betaler det ned over noen mnd, ergo ikke betaler hele regninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken er alltid billigst. I tillegg betaler du da fast ned på lånet og fristes ikke til å "hoppe over" noen måneder.

Denne gjelda burde du kunne kvitte deg med raskt. Finn en bank som ikke tar etableringsgebyr (som utgjør en relativt stor del av et lite lån).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med et slikt kort, om man likevel betaler hele regningen på det hver måned? Burde man ikke heller da bruke lønna direkte på å betale det man skal?

Poenget er vel at man kan kjøpe noe man ellers ikke hadde kunnet, og så betaler det ned over noen mnd, ergo ikke betaler hele regninga.

Når man betaler med mastercard er det enklere hvis man trenger å reklamere/angre på kjøpet. Husker ikke nøyaktig reglene her og nå, men vi har av av slike grunner valgt å betale f.eks feriereiser med mastercardet. Deretter betalt hele regningen før rentene begynner å løpe. Det er noe med at det fungerer omtrent som en avbestillingsforsikring, det er lettere å heve et kjøp om du har betalt med mastercard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt er banklån billigere. Men du kan få div. gebyrer som fordyrer dette. Men det er jo bare å spørre i banken og regne på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storforbruker av kredittkort

Jeg har også MasterCard ..... men jeg bruker det jo ikke mer enn hva jeg har penger til, må jo kunne betale regningen når den kommer en gang i måneden.

Du burde kanskje ikke hatt MasterCard.

Jeg bruker MasterCard og er fornøyd med det. Jeg har flere kredittkort og i perioder bruker jeg dem mye. F.eks. den gangen jeg pusset opp, eller når jeg studerte en periode, eller når jeg er på reise i utlandet. Jeg har god styring på det og betaler gjerne kostnadene fremfor "spare meg opp" summene. Det er bare slik det er.

Av en eller annen grunn blir disse kortene brukt mye i Norge,og ikke si til meg at alle de som bruker dem ikke har styring på økonomien sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...