Gå til innhold

På ferie med tenåring...


Gjest SnillMama

Anbefalte innlegg

Gjest SnillMama

Hei!

I år skal min tenåringsønn og jeg reise alene på tur, men hva er gøy for begge to?

Trenger noen tips....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva liker han da, og hva slags budsjett har dere (f.eks. innenlands / utenlands)?

Storbyferie, kanskje? Det er lettere å gi konkrete tips hvis du forteller litt om interessene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnillMama

Hva liker han da, og hva slags budsjett har dere (f.eks. innenlands / utenlands)?

Storbyferie, kanskje? Det er lettere å gi konkrete tips hvis du forteller litt om interessene hans.

Han er en ganske typisk tenåring føler jeg ...glad i fotball, musikk (rap), kule klær og synes vel ikke akkurat at jeg er den morsomste å reise med ;-) Tenkte det var greit å holde budsjett på rundt 10.000... Han har vært i London, Paris/ EuroDisney, Danmark, Nice, Island, Tyskland... Hadde vært morsomt å overraske han med et nytt og spennende reisemål som vi begge ville ha likt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en ganske typisk tenåring føler jeg ...glad i fotball, musikk (rap), kule klær og synes vel ikke akkurat at jeg er den morsomste å reise med ;-) Tenkte det var greit å holde budsjett på rundt 10.000... Han har vært i London, Paris/ EuroDisney, Danmark, Nice, Island, Tyskland... Hadde vært morsomt å overraske han med et nytt og spennende reisemål som vi begge ville ha likt...

Tja. Jeg hadde nok ikke forsøkt å overraske, men heller tatt en åpen samtale om muligheter og ønskemål for ferien, slik at dere kanskje kunne finne noe som begge ble litt fornøyde med totalt sett. Men tenåringen min er jente, så det er kanskje enklere å kommunisere med henne - gutter i den alderen kan være litt tausere av seg?

Kan dere ta noen dager i nærheten av Tønsberg mens det er festival, mot at du får bestemme litt over resten av ferien?

http://www.slottsfjellfestival.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnillMama

Tja. Jeg hadde nok ikke forsøkt å overraske, men heller tatt en åpen samtale om muligheter og ønskemål for ferien, slik at dere kanskje kunne finne noe som begge ble litt fornøyde med totalt sett. Men tenåringen min er jente, så det er kanskje enklere å kommunisere med henne - gutter i den alderen kan være litt tausere av seg?

Kan dere ta noen dager i nærheten av Tønsberg mens det er festival, mot at du får bestemme litt over resten av ferien?

http://www.slottsfjellfestival.no/

Ja kommuikasjonen er ikke alltid like grei med han :-) Har vært mye i tønsberg da vi har familie der så tror ikke det blir aktuelt, men takk for tipset ang. festival.. det er det jo sikkert mange andre steder også, så det skal jeg undersøke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delphina1365380402

Hva med Roma? Katakombene og Colosseum - mye spennende der. Rimelige flybilletter også - bl.a. med Norwegean. Hva med en uke i rorbu i Lofoten? Fiske og turer? Mye fint å se og oppleve der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...