Gå til innhold

Psykiatrisk undersøkelse / egnet til å kjøre bil


Gjest En som er lei av å lete

Anbefalte innlegg

Gjest En som er lei av å lete

I forbindelse med en straffesak ble jeg fratatt førerkort grunnet vandel. Da jeg påanket dette, fikk jeg beskjed om at siden jeg hadde vært sykemeldt og ble utredet av psykolog, måtte jeg dokumentere at jeg var frisk og egnet til å kjøre bil av en psykiater. Så ville jeg få førerkortet igjen. Fastlegen min jobbet lenge med å finne en som kunne lage en slik vurdering. Den eneste spesialisten som takket ja, la ned praksisen, og jeg ble avvist av det offentlige to ganger da de tidligere har friskmeldt meg. Jeg ble friskmeldt for flere år siden, men politiet krever en friskmelding nyere enn 6 mnd som sier at jeg kan kjøre bil uten å gå amokk. Jeg er 100% arbeidsfør, studerer ved siden av fulltidsjobb og har ingen sykdommer. Jeg var nedfor under langvarig rettsbehandling for noen år siden, og gikk i en kort periode på cipramil. Dette gikk raskt over, og jeg ble friskmeldt av vanlig lege. Jeg har ringt meg gjennom Gulesider uten hell. Jeg finner ingen som kan eller vil gjøre utredningen, og politiet har avvist å hjelpe meg. Vet dere hvem jeg kan kontakte for å få gjort noe sånt noe? Jeg har holdt på med dette i over to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnnaMolina

Kan du ikke bare bli henvist til dps? Da må du sikkert vente igjen 6 mnd, men dette virker jo veldig snålt på meg. Du har holdt på i to år og ennå ikke funet noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ehilele

Kan være greit å kontakta NAV. Vet flere sykehus som har både såkalte kognitive tester men også regler for feks hvor stor oksygenmetning man må ha for å kunne kjøre bil. Det finnes jo noen rettningslinjer. Og jeg vet ikke om det finnes så mange konkrete tester direkte myntet på bilkjøring. Men enkle tester rundt konsentrasjon,hukommelse , etc måtte vel være tilstrekkelig. J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...