Gå til innhold

Plagsomt med mye besøk......


Gjest bare et hjertesukk

Anbefalte innlegg

Gjest bare et hjertesukk

Vet at dette er et luksusproblem, men her i huset er det konstant mange unger! Eldstejenta på ni har sine venninner som kommer i tid og utide, og nå har den mellomste på seks fått mange nye kamerater, og alle skall være HER! Vi sender dem ofte ut når det er fint vær, men da er de som regel i hagen vår. Forsvinner de fra eiendommen, er de snart tilbake, hele bunten! Er det dårlig vær, er de i kjellerstuen.

Sender dem ofte hjem når vi skal spise middag i håp om å få en rolig ettermiddag sammen med ungene, men vips, så snart vi rydder av bordet er de der igjen.

Synes det er kjekt at ungene har mange venner, men av og til er det deilig å bare være oss også! Det blir mye rot og styr også med hele huste av unger. Og så vil noen ha drikke, og så må en ditt og en annen datt....

Vet at det er fordel at de bruker mye tid her, slik at vi blir kjent med vennene osv, men akk, for et styr til tider....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff ja, jeg vet at det kan være et styr, men HOLD UT! Du får igjen for det, det kan jeg nesten love deg! Vi har også alltid hatt åpent hus, og det har til tider vært veldig travelt, men vi har alltid kjent barnas venner, og når eldstemann fikk kjæreste var det for han verdens mest naturlige ting å ta henne med hjem! Alt du ofrer for barna mens de er små får du igjen for når de blir tenåringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har vi det her også, hele året, men ekstra mye nå om sommeren.

Det er jo veldig fint at ungene har mange venner og jeg er enig med Pås - at jeg tror vi forhåpentligvis får igjen for det siden, så vi legger alltid litt tilrett for at det skal kunne være andre barn her, og sier høflig i fra når det ikke passer.

Samtidig så er det greit å innrømme at det i perioder kan bli for mye og det er viktig å ha noen grenser som verner familielivet litt.

Her hos oss kan det ringe på døra 08.00 om morgenen på fridager, og middagsro har vi sjelden da ringer det på døra i ett. Først den ene så den andre osv osv.

Det kan også være vanskelig å få gjort lekser fordi det hele tiden er forstyrrelser fra dørklokka,

Om vi sitter ute i hagen og spiser nå sommerstid, så har vi garantert en hel flokk med unger som står og ser på til vi ber dem om å gå et annet sted mens vi spiser.

En utfordring er det definitift, særlig på skolehverdager hvor vi prøver å få litt ro på hjemmebane før fotballtrening, gitartimer osv. Vi har enda ikke funnet en god løsning, bortsett fra at vi har skaffet oss en fritidsbolig, som vi bruker enkelte helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Eldstejenta på 10 år er veldig sosial, men sier selv hun er glad for at vi bor slik til at venninnene ikke bare kan komme når som helst. De må kjøres. Vi kjører titt og ofte og hun har ofte besøk. Allikevel kan hun være med på å bestemme når og hvor lenge hun skal være på besøk/ha besøk. Hun hadde nok ikke klart å si nei til besøk og av den grunn blitt sliten av for mye styr rundt seg.

En annen positiv ting er også at mine tre døtre blir veldig sammensveiset siden de _må_ leke med hverandre også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik er det her også. Og som regel syns jeg det bare er koselig,

litt irriterende dette med at det stadig ringer på når vi spiser. Men, men..

Jentene har mange venner og vi har alltid åpent hus, når det er godt vær

ute så er de som regel ute og leker og kommer inn for en liten pause for

så å løpe ut igjen.

Er spennt å se når lillegutt blir litt eldre (2,5 år), om det ikke blir kaos her

når han også skal ha vennebesøk. Det blir jo endel unger her hvis

mine 3 barn skal alle ha besøk samtidig :)

Men vi har det slik at etter kl. 18 så skal ungene være inne. Er jo litt

greit å få snakket med de i løpet av dagene .*he,he* Nei da, men litt

fordi at da er jentene blitt ganske slitne av all lekingen og de syns det

er koselig å se barnetv i fred og ro og få litt pause før de legger seg.

Satser på at man får belønningen når ungene er blitt eldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Sånn har vi det her også, hele året, men ekstra mye nå om sommeren.

Det er jo veldig fint at ungene har mange venner og jeg er enig med Pås - at jeg tror vi forhåpentligvis får igjen for det siden, så vi legger alltid litt tilrett for at det skal kunne være andre barn her, og sier høflig i fra når det ikke passer.

Samtidig så er det greit å innrømme at det i perioder kan bli for mye og det er viktig å ha noen grenser som verner familielivet litt.

Her hos oss kan det ringe på døra 08.00 om morgenen på fridager, og middagsro har vi sjelden da ringer det på døra i ett. Først den ene så den andre osv osv.

Det kan også være vanskelig å få gjort lekser fordi det hele tiden er forstyrrelser fra dørklokka,

Om vi sitter ute i hagen og spiser nå sommerstid, så har vi garantert en hel flokk med unger som står og ser på til vi ber dem om å gå et annet sted mens vi spiser.

En utfordring er det definitift, særlig på skolehverdager hvor vi prøver å få litt ro på hjemmebane før fotballtrening, gitartimer osv. Vi har enda ikke funnet en god løsning, bortsett fra at vi har skaffet oss en fritidsbolig, som vi bruker enkelte helger.

Gosh, høres slitsomt ut, blir jo som å bo permanent på en campingplass.

Har selv små barn som ikke får så mye besøk ennå, og bor ikke i et typisk boligfelt med tette hus og kun småbarnsfamilier, så vet ikke om det blir slik hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmm....

Jeg tenker nå på en kollega (mann) som mente at det hørtes utrolig slitsomt ut at vi mødrene til guttegjengen tidligere drev og sms'et til hevrandre om barna kunne komme, når de skulle hjem osv. Nå er de 'store', og de ringer selv til hverandre og spør om de kan komme, og min sønn spør oss da om den&den som ringer kan komme på besøk.

Kollegaen mente at det var mye deiligere at barna bare forflyttet seg fritt husene imellom.

Når jeg leser ditt innlegg tenker jeg at det var ganske så lurt likevel slik vi har gjort det. Her er det ytterst sjelden at det bare drøsser inn med uanmeldte unger, men likevel er det veldig ofte barn her og også flere på en gang, men det synes jeg er bare hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...