Gå til innhold

Undervisningstimer i skoleåret (2.trinn) mm.


egilsdatter

Anbefalte innlegg

egilsdatter

Hei

Sitter akkurat og lurer på antall undervisningstimer a 45min. Dvs. totalt for høst og vår semester.

Er jeg helt på jordet når jeg antar at det kan dreie seg om nær 900 skoletimer. I følge timeplanen skal uken inneholde 24 undervisningstimer for andre trinn.

Bakgrunnen for at jeg lurer er at poden har fått tildelt 132 pedagog timer og 200 assistenttimer, årstimer (dette er angitt i hele klokketimer)

Gutten har store omerksomhet og konsentrasjonsproblemer som iflg logoped og PPT er en risikoelev for senere lese/skrivevansker ifølge test som ble tatt i vinter, pga.lav kortidsminnefunksjon og svak auditiv persepsjon.

BUP har observert eleven i skoletimene og konkluderer med at de sjelden har sett noen elev som har så stort utbytte av å ha en voksen ved sin side som kan sette ham igang, forsirke seg om at instruksjoner er forstått og veilede. BUP så at i de timer det ikke var noen assistent klarte ikke gutten å få med seg instruksjonen og fallt ut, og hadde store problemer å komme i gang med oppgavene.

Saken er den at PPT er skolensrådgivende organ, dvs. det er hva de sier som er med på å danne grunnlaget for hvor mange assistent og pedagogtimer som skolen tildeler. Nå har ikke PPT observert poden i stor klassegruppe (bare i en enkel test i vinter, hvor han ble tatt ut av klassen)

BUP har derimot gjort akkurat det og anbefaler på det sterkeste en vok

sen ved guttens side i stort sett hele undervisningstiden. Men BUP er ikke skolen rådgivende organ, og skolen har trange budsjetter.

Er det noen fagfolk ell. foreldre med barn som trenger ekstra oppfølgning blant dere på DOL som har erfaring med disse prosessene og kanskje kan forklare meg noe.

Etter mine beregninger får han ekstra opfølgning i 11skoletimer av 24skoletimer. Er usikker om mine beregninger er riktige.

Hva har dere å si om antall timer han har fått tildelt utifra informasjonen i innlegget mitt?

Beklager laaangt innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tatjana

Hvis jeg var deg, og var misfornøyd med vedtaket, så ville jeg klage. Det er vel klagerett på slike vedtak? Send begrunnet skriftlig klage og legg ved uttalelsen fra BUP. Send til skolesjefen (eller tilsvarende) med kopi til skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en mor

Det er ikke slik det regnes ut, tildelingen av ekstra ressurser gis til hver enkelt elev, skolen samordner antall ekstratimer og fordeler disse på elevene som trenger ekstra oppfølging.

Slik ble jeg forklart systemet, håper du ble klokere.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert sprsmål som skolen enkelt kan svare på (med hensyn til timeantall)

Det skal vel også mye til at han trenger oppføling i alle timer. Regner med at også de har utedag hvor de går tur og lærer litt om natur osv. Disse timene trenger han vel ikke ekstralærer til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...