Gå til innhold

Hurtig økning av hodeomkrets på barn


Gjest Bekymret og redd mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret og redd mamma

Sønnen min ble tatt med vakum når han ble født og ved 6 ukerskontrollen hadde hodet økt med over 3 percentil. Vi var innom sykehuset og tok en ul av hodet, men det ble bestemt at økningen kom av vakumet og at hodet hadde blitt 'dratt' i. Ved 6 månederskontrollen ble vi nok en gang sendt til ul pga hurtig økt hodeomkrets og fyldig fontanelle, denne gangen fikk vi vite at han hadde mer væske på siden av hjernen enn det som var normalt, men fikk vite at dette var i orden. Nå har han blitt ett år og hodeomkretsen hadde stabilisert seg og fulgte sin kurve, men på ettårs kontrollen hadde det nok en gang økt hurtig igjen, denne gangen med 2 percentil. Har blitt tilbydd oppfølging hos helsesøster for å måle flere ganger, men nå er jeg begynt å bli veldig bekymret for hva det er som er galt. Har du noen ide om hva det kan være, eller er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

De følger nøye med fordi hurtig økning av hodeomkrets KAN bety at babyen her vannhode.

Dette er ikke en livsfarlig tilstand, og de har gode behandlingsmetoder.

Min lillesnuppe ble målt og fulgt opp litt ekstra en studn på grunn av rask vekst i hodet. Men det viste seg å ikke være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...