Gå til innhold

Om noe hender når jeg er i utlandet


Gjest detvar en gang

Anbefalte innlegg

Gjest detvar en gang

Som tidligere offer for diverse voldeligheter, er jeg selvsagt bekymret for at det skal skje igjen, eller kanskje rettere sagt bevisst på at det kan skje. For å føle meg så trygg som mulig trenger jeg i det minste å vite hva jeg bør gjøre hvis jeg blir utsatt for noe nytt. (Jeg oppfører meg selvfølgelig ikke provoserende, og kler meg etter landets skikker.)

Om jeg er i utlandet, et mindre sivilisert land, og jeg blir overfalt av en "innfødt", da regner jeg med det skal rapporteres til det lokale politiet.

Men hva om jeg er på interrail, og en i reisefølget mitt som også er utlending (men ikke nødvendigvis norsk) utsetter meg for noe. Skal man også da henvende seg til det lokale politiet?

Sist men ikke minst lurer jeg på hvor jeg skal henvende meg dersom min arbeidsgiver, eller en jeg jobber sammen med utsetter meg for noe. Hvor "mye" skal dette være før man går til politiet? Kan de sparke meg hvis jeg anmelder noe som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Du henvender deg selvsagt til politiet om det hender noe voldelig på reisen.

Og du henvender deg til politiet her i norge om det hender noe voldelig her. Og nei, de kan ikke sparke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolarII...jeg visst

Kjære deg.

Skjønner du har frykt i deg. Likevel de hendelesene skjedde den gang. Det er ingenting som skal tilsi at noen skal kaste seg over deg på nytt. De fleste mennesker er greie og til å stole på. Man trenger ikke å tro at alle mennesker vil skade en eller gjøre en vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...