Gå til innhold

hvor fort effekt m/ rett Lamictal nivå?


Gjest klara vil bli klok

Anbefalte innlegg

Gjest klara vil bli klok

Fikk vite at jeg lå langt under terapeutisk nivå (på 8). Nå har jeg økt 50 mg, det skulle være nok. Spent på om det vil virke nå!

Når kan jeg fortest merke bedring? Når bør jeg senest ha merket noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Majja Kr.

hvilken dose bruker du? 50 mg eller økte du med 50 mg

hos meg virker lamictal kjapt når jeg er oppe i 300 mg, eller 500 mg når jeg bruker p piller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klara vil bli klok

hvilken dose bruker du? 50 mg eller økte du med 50 mg

hos meg virker lamictal kjapt når jeg er oppe i 300 mg, eller 500 mg når jeg bruker p piller

Doseøkning fra 150 til 200 mg.

Vet du hvor mange dager (uker? mnd?) det vil ta før jeg bør kjenne noe om medisinpreparatet virker på meg? Legen anslo at rett dose for meg nok er 200, basert på at nivået mitt på 150 mg i bloet ble målt til 8. Håper virkelig den kan få depresjonene unna! Jeg har Bipolar Rapid Cycling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majja Kr.

Doseøkning fra 150 til 200 mg.

Vet du hvor mange dager (uker? mnd?) det vil ta før jeg bør kjenne noe om medisinpreparatet virker på meg? Legen anslo at rett dose for meg nok er 200, basert på at nivået mitt på 150 mg i bloet ble målt til 8. Håper virkelig den kan få depresjonene unna! Jeg har Bipolar Rapid Cycling.

De trodde også 200 mg skulle være rett for meg, derfor gikk jeg på den dosen, som er for lite for meg, i ganske lang tid. Det førte til at det ikke hadde noen som helst effekt og jeg ble gitt tilleggsmedisiner som zyprexa, seroquel, fluanxol osv, som ga enorm vektøkning. Før de oppdaget at dosen var for liten og at den rette faktisk er 300.

Jeg vet ikke hvor mange dager eller uker dessverre, men jeg reagerer veldig raskt så var ikke lang tid... snarere dager enn uker i mitt tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klara vil bli klok

De trodde også 200 mg skulle være rett for meg, derfor gikk jeg på den dosen, som er for lite for meg, i ganske lang tid. Det førte til at det ikke hadde noen som helst effekt og jeg ble gitt tilleggsmedisiner som zyprexa, seroquel, fluanxol osv, som ga enorm vektøkning. Før de oppdaget at dosen var for liten og at den rette faktisk er 300.

Jeg vet ikke hvor mange dager eller uker dessverre, men jeg reagerer veldig raskt så var ikke lang tid... snarere dager enn uker i mitt tilfelle...

Huff, utrolig unødvendig da med all den medisineringen. De burde da ha tenkt på å sjekke nivået.... Er visst veldig lurt å få viten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majja Kr.

Huff, utrolig unødvendig da med all den medisineringen. De burde da ha tenkt på å sjekke nivået.... Er visst veldig lurt å få viten selv.

ja, de burde tenkt på det, men 200 mg er vel regnet som så standarddose at de ikke var så nøye med sjekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Serumkonsentrasjonen øker lineært med dosen. Dvs dobbel dose gir dobbel serumkonsentrasjon.

Ulike mennesker trenger ulike serumkonsentrajoner. Det er et visst håp om at 200 mg (ca 11 mikromol/l) vil hjelpe deg.

Jeg antar at du trenger noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klara vil bli klok

Serumkonsentrasjonen øker lineært med dosen. Dvs dobbel dose gir dobbel serumkonsentrasjon.

Ulike mennesker trenger ulike serumkonsentrajoner. Det er et visst håp om at 200 mg (ca 11 mikromol/l) vil hjelpe deg.

Jeg antar at du trenger noe mer.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...