Gå til innhold

Hvilken offroad sykkel bør man kjøpe


Speak

Anbefalte innlegg

Ønsker meg ny sykkel, men kjenner at jeg drukter i vrimmelen av tilbud.

Ønsker ikke å kjøpe en billigmodell, men derimot en kvalitetssykkel som jeg kan bruke i maaaange år.

Noen med gode tips til "mye-for-pengene-sykkel"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meridas birkebeinermodell for damer står i gangen min og venter på å bli luftet :-) Vet ikke om prisen var bra, men sykkelen er i det minste bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Jeg er veldig fornøyd med min sykkel, en merida mtb comp level lady, 27 gir. Ser både jentete og røff ut. Ruller raskt :-)

Fint sete, og litt ekstra finesser på fjæringen på fremhjulet. Koster 5000 på sportshuset.

Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meridas birkebeinermodell for damer står i gangen min og venter på å bli luftet :-) Vet ikke om prisen var bra, men sykkelen er i det minste bra.

Hvilket utstyr er det på den? Jeg ønsker en som er mye bedre enn "medium bra". Ønsker en som godt tåler både mye sykling og f.eks. å sykle Grenserittet.

Har en "billigsykkel" som kostet 3.500,-, og jeg skal i hvertfall ikke ha noe slikt igjen. Må også ha dempere som kan låses. Helst fra styret. Umulig å sykle med demper på asfalt.

Tror kanskje jeg har litt høye krav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min sykkel, en merida mtb comp level lady, 27 gir. Ser både jentete og røff ut. Ruller raskt :-)

Fint sete, og litt ekstra finesser på fjæringen på fremhjulet. Koster 5000 på sportshuset.

Veldig fornøyd!

Jeg har vært ute å sett litt, og skal nok opp i en sykkel som koster meg en del mer... Ellers kan jeg jo bruke den jeg har.

Hvilket utstyr er det på din sykkel? Tror jeg ender på en med XT-utstyr, men det er fortsatt mye å velge blandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket utstyr er det på den? Jeg ønsker en som er mye bedre enn "medium bra". Ønsker en som godt tåler både mye sykling og f.eks. å sykle Grenserittet.

Har en "billigsykkel" som kostet 3.500,-, og jeg skal i hvertfall ikke ha noe slikt igjen. Må også ha dempere som kan låses. Helst fra styret. Umulig å sykle med demper på asfalt.

Tror kanskje jeg har litt høye krav...

Her er en link som viser spesifikasjonene. http://www.sykkelservice.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=161&category_id=20&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

Modellen heter birkebeiner racing lady - og er vel tenkt til nettopp den bruken du beskriver. Brukes visstnok mye av de som sykler turløp.

(Jeg er foreløpig laaaangt unna å sykle turløp, og har ikke helt kommet i gang med sykkelprosjektet mitt. Vil helst gå på ski, men det er så utrolig dårlig skiføre akkurat nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jordbærpiken

Jeg har vært ute å sett litt, og skal nok opp i en sykkel som koster meg en del mer... Ellers kan jeg jo bruke den jeg har.

Hvilket utstyr er det på din sykkel? Tror jeg ender på en med XT-utstyr, men det er fortsatt mye å velge blandt.

Ja, det er jo mye å velge mellom :-)

Jeg vet ikke hva XT utstyr er, det høres ut som om du har litt mer peiling enn meg.

Lykke til med kjøpet av sykkel da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo mye å velge mellom :-)

Jeg vet ikke hva XT utstyr er, det høres ut som om du har litt mer peiling enn meg.

Lykke til med kjøpet av sykkel da :-)

Takk for det. Da beveger jeg meg videre ut i sykkeljungelen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en link som viser spesifikasjonene. http://www.sykkelservice.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=161&category_id=20&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

Modellen heter birkebeiner racing lady - og er vel tenkt til nettopp den bruken du beskriver. Brukes visstnok mye av de som sykler turløp.

(Jeg er foreløpig laaaangt unna å sykle turløp, og har ikke helt kommet i gang med sykkelprosjektet mitt. Vil helst gå på ski, men det er så utrolig dårlig skiføre akkurat nå...)

Den så jo flott ut:-) Men jeg kjenner ikke til utstyret på den i det hele tatt. Vet at det finnes et annet merke enn Shimano på utstyret på sykkelen, så denne har kanskje dette utstyret...

Tusen takk for link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i går

Tror de er billigere her:

http://www.fast-bikes.no/

Men takk for tipset:-)

Problemet er at jeg ikke helt klarer å bestemme meg for hva jeg trenger/vil ha. Litt for dårlige kunnskaper enda. Også vanskelig å vite størrelser om man skal bestille på nett.

De har utsalg i Oslo. Det heter Birk sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meridas birkebeinermodell for damer står i gangen min og venter på å bli luftet :-) Vet ikke om prisen var bra, men sykkelen er i det minste bra.

Var å så på denne i går. De hadde ikke min størrelse, men skulle bestille denne så jeg skulle få se den. Så da får vi se om det blir den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du har tydeligvis litt peiling, så jeg tenkte jeg kunne slenge på et spørsmål til deg! :)

Har selv tenkt å kjøpe ny sykkel, og er usikker på om jeg skal velge offroad eller hybrid. Når jeg egentlig bruker sykkelen mest i byen, men også tar den med på turer på skogsveier, er kanskje det det beste? Har du noen innspill?

Vurderer denne, kanskje noe for deg også (eller skal du ha noe "enda" bedre)?:

http://www.oslosportslager.no/product/8279/8281/423161/Everest_Adventure_WSD_med_dempegaffel.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis litt peiling, så jeg tenkte jeg kunne slenge på et spørsmål til deg! :)

Har selv tenkt å kjøpe ny sykkel, og er usikker på om jeg skal velge offroad eller hybrid. Når jeg egentlig bruker sykkelen mest i byen, men også tar den med på turer på skogsveier, er kanskje det det beste? Har du noen innspill?

Vurderer denne, kanskje noe for deg også (eller skal du ha noe "enda" bedre)?:

http://www.oslosportslager.no/product/8279/8281/423161/Everest_Adventure_WSD_med_dempegaffel.html

Når det stort sett er by + noen skogsveier så fungerer en hybrid supert. Jeg sykla mye på det i fjor. (Også i skogen/på skogsstier)

Jeg har to ting jeg er veldig misfornøyd med på denne sykkelen. Det ene er størrelsen. Den jeg har er rett å slett for stor for meg. Det andre er at jeg ikke kan "slå av" demperen. Det er viktig. (Pleier å være små brytere du kan skru over på selve demperen, eller så står det en bryter på styret) Ikke kjøp en sykkel uten. Da blir det alt for tungt å sykle på asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Når det stort sett er by + noen skogsveier så fungerer en hybrid supert. Jeg sykla mye på det i fjor. (Også i skogen/på skogsstier)

Jeg har to ting jeg er veldig misfornøyd med på denne sykkelen. Det ene er størrelsen. Den jeg har er rett å slett for stor for meg. Det andre er at jeg ikke kan "slå av" demperen. Det er viktig. (Pleier å være små brytere du kan skru over på selve demperen, eller så står det en bryter på styret) Ikke kjøp en sykkel uten. Da blir det alt for tungt å sykle på asfalt.

Ok, takk skal du ha. Har i dag en sykkel helt uten dempere, og ønsker meg dempere på min neste sykkel, men har ikke en gang visst om at det finnes mulighet til å slå dem av/på.

Jeg er høy, ca. 1,75, tror du likevel en slik sykkel vil være for stor?

Mottar gjerne tips på andre gode sykler :) Ikke av de _aller_ dyreste, parkerer den ofte i byen og da er det dumt å ha "fineste sykkelen i gata".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk skal du ha. Har i dag en sykkel helt uten dempere, og ønsker meg dempere på min neste sykkel, men har ikke en gang visst om at det finnes mulighet til å slå dem av/på.

Jeg er høy, ca. 1,75, tror du likevel en slik sykkel vil være for stor?

Mottar gjerne tips på andre gode sykler :) Ikke av de _aller_ dyreste, parkerer den ofte i byen og da er det dumt å ha "fineste sykkelen i gata".

Jeg har jo gjort den feilen at jeg har kjøpt en sykkel med for stor ramme. De fleste syklene har flere rammestørrelser.

Du er dessuten 11 cm høyere enn meg, så min gamle sykkel hadde nok vært OK i størrelse til deg.

Har ingen andre gode tips til deg, men synes den du selv har plukket ut virker veldig OK.

Vet at de også har en SCOTT-sykkel på XXL til 9000,-. Ren off road. Men aner ikke om den ene eller andre er best her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har jo gjort den feilen at jeg har kjøpt en sykkel med for stor ramme. De fleste syklene har flere rammestørrelser.

Du er dessuten 11 cm høyere enn meg, så min gamle sykkel hadde nok vært OK i størrelse til deg.

Har ingen andre gode tips til deg, men synes den du selv har plukket ut virker veldig OK.

Vet at de også har en SCOTT-sykkel på XXL til 9000,-. Ren off road. Men aner ikke om den ene eller andre er best her.

Takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...