Gå til innhold

Menstruasjon og eggløsning


Gjest

Anbefalte innlegg

Sluttet på p-piller for nesten ett år siden. Var til gynekolog for en stund siden fordi jeg lurte på om jeg hadde EL. Tok hormonprøver i blodet på dag 23, de viste ikke tilstrekkelig økning progesteron, (kun verdi 2,) forenelig med EL. Men min gynekolog sa at jeg hadde EL i samråd med hva han så på innvendig ultralyd av underlivet. Gynekologen her på doktoronline sa at ifølge blodprøvene kunne det tyde på at jeg hadde EL i det tidspunktet blodprøven ble tatt siden det var forhøyet LH og FSH og at jeg fikk mensen 14 dager etterpå. Hun sa at jeg skulle kontakte lege hvis mensen forsatte å være uregelmessig.

Det jeg lurer på da er:

Er min syklus regelmessig når de tre siste menstruasjonene har hatt 35-38 dagers mellomrom? Blør heller ikke like mye som før jeg begynte på p-piller, kun litt brunlig utflod i 2-3 dager og 1-2 dager med ordentlig blødning. Tok ELtester merke Quik Response i min siste syklus. På dag 23 fikk jeg en tydelig strek på stripsen, men ikke sterkere en kontrollstreken. Hadde veldig ømme bryster denne dagen og utover i syklusen. Tror dere jeg hadde EL da selv om ikke EL- testen var pos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...