Gå til innhold

Fortelle hans samboer han har vært utro?


Gjest idiota

Anbefalte innlegg

Gjest idiota

For noen uker siden når jeg var ute på byen, traff jeg en utrolig sjarmende mann. Han var en god del eldre enn meg. Vi flørtet og kysset den kvelden. Og utvekslet mailadresser og telefonnummer. Det ble en uke med heftig meldingsutveksling. Han overøste meg med vakre ord og vendinger og fortalte hvordan han lengtet etter nærhet og var på vei ut av sitt samboerforhold (de hadde ikke felles barn, men hun hadde et barn på 11 år som bodde med de). Jeg visste ikke han hadde samboer når jeg traff ham ute. En ting som jeg reagerte på var at han løy om alderen både på seg selv om sin samboer med ti år? Kanskje for å få meg i seng? (femten år eldre enn meg). Jeg ble veldig betatt av denne flotte manne. Forelsket. Han kom hjem til meg. Vi hadde noen deilige timer sammen. Så hørte jeg ikke mer fra ham :-( Dette er første gang jeg har blitt så grundig lurt :-( Han overøste meg med kjærlighetsmeldinger før vi møttes. Sa han ønsket seg flere barn osv osv. Jeg ble forbannet når han ble fullstendig fraværende og sa jeg skulle fortelle samboeren hans. Da ble han skikkelig patetisk. Helt vill. Det kom 5o meldinger hvor han tryglet og ba om at jeg ikke måtte gjøre det. Han sa menn var ikke mer enn dyr? Nå er jeg fristet å fortelle henne hva slags mann hun deler livet sitt med. Jeg er garantsert ikke den første! Har hun ikke rett på å vite????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at du tenker sånn, men det beste er nok bare å holde deg 100% unna både ham og samboeren hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Det er forsmedelig å bli lurt opp i stry. Men den beste løsningen her er å trekke seg unna - unna både ham og samboeren hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... Dette er jo prototypen på en situasjon som kan diskuteres i det vide og det brede om hva som er det "rette" å gjøre. Begge alternativer har så mange for, og motargumenter at det ikke finnes noen løsning på hva som er riktig.

Jeg synes du bør tenke på hva som er hoved motivasjonen din for å evt. fortelle samboeren hans dette?

Er det for å hevne deg på ham fordi du føler deg lurt? Eller det fordi du oppriktig ønsker samboeren hans en bedre skjebne enn å leve med en utro mann?

Hvis motivet ditt er å hevne deg på ham, så vil det jo også gå utover samboeren at hun blir såret, og et evt brudd mellom dem vil føre til at et barn mister en nær omsorgsperson.

Det er lite trolig at hun vil takke deg for opplysningen, det er mere sannsynlig at hun vil se på deg som den "onde heksa" som forførte mannen hennes. Han kommer sikkert til å gi henne en annen versjon av saken enn du gir, og antagelig vil hun velge å tro på ham.

Hun kjenner deg jo ikke, og har i utgangspunkte ingen grunn til å stole på at du ønsker hennes beste.

I bunn og grunn er det heller ikke din sak å opprette "rettferdighet" i forholdet dem imellom.

Det hadde vært annerledes om hun hadde vært en venninne av deg, og hennes mann hadde holdt på bak hennes rygg.

Da synes jeg det moralske riktige ville vært å si ifra.

Jeg skjønner godt at det er fristende å gi menn som ham en "smekk over fingrene" så de skal forstå at de ikke kan ture frem som de vil.

Sannsynligvis har du allerede skremt ham kraftig ved å true med å avsløre ham. Enten du er den første, eller ikke, så har du kanskje fått det til å gå opp for ham at det finnes en stor risiko ved å holde på sånn.

Om ikke annet, så har du kanskje gitt ham en oppvekker så han lettere holder seg på matta heretter...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er motivet ditt?

For meg så høres dette ut som hevn fordi du føler deg lurt. Hvis du er så redd for å bli lurt så får du undersøke litt mer rundt personene før du lar trusene falle og går til sengs med dem. Hvis ikke får du heller se på det som en god opplevelse og ferdig med det.

Begge har et ansvar, han for ikke å lure deg, du for ikke å la deg lure, hvis du ikke ønsker å bli lurt da. Ikke legg all skylda på han fordi du ikke gjorde nok undersøkelser på forhånd hvis du er så redd for å bli lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva oppnår du med å fortelle? Du får din hevn - og du skaper fullstendig kaos i minst 3 liv.

Bare glem fyren du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gomle

Ingen tvil om at dette er en drittsekk!! Men jeg synes ikke du skal fortelle hans samboer likevel, det er ikke sikkert hun vil ønske å høre dette fra deg, og så blir du syndebukk istedenfor "reddende engel". Dessuten kan det jo hende hun har sine mistanker, men velger å leve med ham likevel. Nei, hold deg unna du, og slikk sårene dine, og så håper jeg du har bedre lykke neste gang. De fleste menn er IKKE slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Nei, du skal ikke fortelle henne noe som helst. Han har oppført seg som en dritt, men kan heller få leve med frykten for å bli oppdaga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...