Gå til innhold

Gjør jeg riktig i mitt kosthold??


Mallan1365381102

Anbefalte innlegg

Mallan1365381102

Jeg er en kvinne på 24 år som veier 73 kg og er 1.63 høy. Jeg har gått ned 7 kg og har bestemt meg for å klare 13 kg til, slik at jeg veier 60 kg. Men jeg vet ikke om jeg spiser riktig. Det er så mye ja og nei mat, og man skal spise ditt men ikke datt ol. Jeg blir usikker og kommer derfor til deg. Her er mitt kosthold: K= Krabohyd. F=Fett P=Protein FROKOST 08.00: Havre fras (K=21 g F=2,5 g P=3,5 g pr posjon) også har jeg skummet melk på. LUNCH 12.00: Woket grønnsaker: Mini mais, bambus skudd, bønnespirer, løk, squars og vannkastanjer. Litt soya saus på. Vet ikke hvor mye det inneholder av K, F eller P. MIDDAG 16.00: Kylling uten skinn, salat, kinakål, rød paprika og litt dressing. ELLER: Svinekotelett uten fett og en bakt potet med veldig lite hvitløks smør og litt salat vedsiden av. ELLER: Wok grønnsaker og litt basmati ris. KVELDS: Frukt, men ikke banan. Mellom måltid: Eple, pære, grønne druer. Drikke: Vann, sukkerfri saft. På lørdager spiser jeg hva jeg vil. Jeg trener tilsammen 1 time pr dag. Jeg kan ikke gå turer eller jogge da jeg har betennelse i akillessenen. Går til behandling for dette på idrettsklinikken. Gjør jeg riktig?? Er dette sunt?? Går jeg ned i vekt?? Vil gjerne gå ned 4 kg (mist) pr mnd. Mvh Mallan Frokost: Havre fras

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres bra ut, men kanskje litt ensformig? 3 hovedmåltider + et par mellommåltider er i hvertfall veldig bra. Og du har jo gode resultater med det, så det er jo ingen grunn til å endre det vesentlig.

Bønner og linser er to veldig sunne alternativer med bl.a. mye proteiner....som et lite tips. Fisk er også veldig bra for deg. Men det vet du nok allerede. Dersom du er redd for bønner/linser vil jeg anbefale en liten rett jeg har "kokt sammen. Litt olje i kjelen + hakka løk som freses møre. 1 del røde linser og 2 deler vann + grønnsaksbuljong. Kokes som ris. Kjempegodt ved siden av varm lunsj/middag.

Tror at dersom man tenker grønt og grovt uten sukker så er mye gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om du får i deg for lite proteiner. Du bør spise proteiner til hvert måltid. Så i tillegg til frokosten kan du spise 1 egg.

I lunsjen har du litt kylling, tunfisk, ren skinke eller annet kjøtt/fisk/fugl.

Det samme til kveldsmaten.

Ellers virker det som om du spiser mye grønnsaker, og det er kjempefint.

Drikk mye vann. Det er godt for kroppen, og metter i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...