Gå til innhold

Å gi slipp


Gjest lei av å ha det vondt nå

Anbefalte innlegg

Gjest lei av å ha det vondt nå

Jeg har det vondt etter samlivsbruddet og har egentlig fint lite greie på kjærlighetssorg selv om jeg ikke er ung lenger. Når man har vært så lenge sammen med en person er det vanskelig å gi slipp. Det er vanskelig å få det helt inn i systemet at det virkelig er over og at han aldri mer skal være noe som helst mer i mitt liv enn far til barnet.

Hva gjør man for å gi slipp? Går det virkelig an å slutte å elske? Og hvordan i huleste skal jeg få til det, når jeg elsket ham i det han gikk fra meg. Ikke vet om noe annet enn å elske ham til tross for alt.

Er det virkelig sikkert som folk sier at tiden vil lege mye av smerten over utroskap, svik og kjærlighetssorg?

Er det noen som har gode råd og erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Er det virkelig sikkert som folk sier at tiden vil lege mye av smerten over utroskap, svik og kjærlighetssorg?''

Jepp. Det er helt sant, selv om det kan føles som vredens største bløff akkurat nå.

Det er i skrivende stund akkurat 4 år siden min eks kom og sa at han ville skilles. Nå kom ikke det som noen gedigen bombe for meg etter at forholdet hadde skrantet en god stund, men alikevel var det et stort nederlag at mine barn skulle vokse opp som skilsmissebarn.

Nå tror jeg imidlertid det var omtrent det beste som kunne hendt oss! Vi har det mye bedre på hver vår kant - ja, forholdet oss imellom også! - nå enn vi hadde det de siste årene sammen. Noe som også speiler seg i ungene selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett, men det går.

Jeg trodde jeg skulle forgå av kjærlighetssorg når eksen gjorde det slutt med meg.

Aldri har jeg elsket slik, og aldri har jeg blitt elsket slik.

Det var vondt fysisk og psykisk.

Tror jeg brukte over 1 uke på bare å gråte.

Nå er det snart 13 år siden det ble slutt. I mellomtiden har jeg giftet meg og fått barn og har det godt.

Savnet etter eksen er der fremdeles :) Det som var godt i det forholdet var så utrolig godt. I ettertid ser jeg jo at det var mye som ikke var godt også, og jeg er glad det ble slutt.

Likevel har han en plass inni meg som nok aldri kan fylles av noen annen.

Savnet er nå mer som et minne å regne, men det har tatt meg år å slutte å virkelig savne ham, slutte å drømme om å treffe ham igjen, slutte å tenke på å ringe eller skrive.

Gi deg selv lov og tid til å sørge, til å gråte og rase. Bli sint - det hjelper.

Etter en stund er det på tide å møte verden igjen. Finn ting du kan gjøre som får tankene dine vekk fra ham. Bli sliten, så sovner du fort på kvelden og slipper å tenke.

Og så skal du se at om en stund så føler du deg bra igjen. Du kjenner at livsgleden er tilbake og savnet er mindre. Kanskje du til og med treffer en ny kjærlighet som vil tilføre livet ditt enda mer godt.

*Trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

"Hva gjør man for å gi slipp? Går det virkelig an å slutte å elske?"

Du kan ikke tvinge deg selv til å slutte å elske. Men du vil oppdage at kjærligheten vil gradvis ta en annen form. Jeg har mange ganger tenkt at jeg har litt kjærlighet igjen for alle jeg en gang har elsket med meg.

En person som en gang har betydd mye for meg, og som har opptatt en plass i hjertet mitt, forsvinner ikke ut av bevistheten med et pennestrøk.

Jeg har hatt flere lange forhold, og selv om jeg elsker mannen min nå, så må jeg jo si at jeg har et snev av varme følelser for noen av mine ekser. Det er ikke noen trussel mot mitt forhold nå, men et slags ettertrykk i hjertet mitt etter en stor kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av å ha det vondt nå

Det er ikke lett, men det går.

Jeg trodde jeg skulle forgå av kjærlighetssorg når eksen gjorde det slutt med meg.

Aldri har jeg elsket slik, og aldri har jeg blitt elsket slik.

Det var vondt fysisk og psykisk.

Tror jeg brukte over 1 uke på bare å gråte.

Nå er det snart 13 år siden det ble slutt. I mellomtiden har jeg giftet meg og fått barn og har det godt.

Savnet etter eksen er der fremdeles :) Det som var godt i det forholdet var så utrolig godt. I ettertid ser jeg jo at det var mye som ikke var godt også, og jeg er glad det ble slutt.

Likevel har han en plass inni meg som nok aldri kan fylles av noen annen.

Savnet er nå mer som et minne å regne, men det har tatt meg år å slutte å virkelig savne ham, slutte å drømme om å treffe ham igjen, slutte å tenke på å ringe eller skrive.

Gi deg selv lov og tid til å sørge, til å gråte og rase. Bli sint - det hjelper.

Etter en stund er det på tide å møte verden igjen. Finn ting du kan gjøre som får tankene dine vekk fra ham. Bli sliten, så sovner du fort på kvelden og slipper å tenke.

Og så skal du se at om en stund så føler du deg bra igjen. Du kjenner at livsgleden er tilbake og savnet er mindre. Kanskje du til og med treffer en ny kjærlighet som vil tilføre livet ditt enda mer godt.

*Trøsteklem*

Takk for trøstende ord. En dag må det bli bedre enn det er nå i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av å ha det vondt nå

"Hva gjør man for å gi slipp? Går det virkelig an å slutte å elske?"

Du kan ikke tvinge deg selv til å slutte å elske. Men du vil oppdage at kjærligheten vil gradvis ta en annen form. Jeg har mange ganger tenkt at jeg har litt kjærlighet igjen for alle jeg en gang har elsket med meg.

En person som en gang har betydd mye for meg, og som har opptatt en plass i hjertet mitt, forsvinner ikke ut av bevistheten med et pennestrøk.

Jeg har hatt flere lange forhold, og selv om jeg elsker mannen min nå, så må jeg jo si at jeg har et snev av varme følelser for noen av mine ekser. Det er ikke noen trussel mot mitt forhold nå, men et slags ettertrykk i hjertet mitt etter en stor kjærlighet.

Jeg håper inderlig at jeg kan komme dit en gang. Takk for ditt svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...