Gå til innhold

Dosering - øke hvis det ikkke funker?


Gjest lurer jeg på

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på

Jeg bruker 75 mg Seroquel /dag, og har gjort det i 2 år. Føler for tiden at den ikke fungerer like bra som før.

Kan jeg selv øke doseringen uten godkjenning fra lege først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

75 mg seroquel er jo en veldig lav dose. Jeg har gått på det tidobbelte og vel så det.

Hva får du det for? tror ikke 75mg har noen annen virkning enn søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer jeg på

75 mg seroquel er jo en veldig lav dose. Jeg har gått på det tidobbelte og vel så det.

Hva får du det for? tror ikke 75mg har noen annen virkning enn søvn.

Angst og søvnvansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer jeg på

75 mg seroquel er jo en veldig lav dose. Jeg har gått på det tidobbelte og vel så det.

Hva får du det for? tror ikke 75mg har noen annen virkning enn søvn.

Men jeg er ikke alvorlig syk da..

750 mg Seroquel er jo mot schizofreni e.l., er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Angst og søvnvansker.

det er iallefall ikke farlig å øke. Selv om du jo helst skal gjøre det etter anbefaling av legen. Men du er innen for trygge rammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurer jeg på

75 mg seroquel er jo en veldig lav dose. Jeg har gått på det tidobbelte og vel så det.

Hva får du det for? tror ikke 75mg har noen annen virkning enn søvn.

Hva tok du den for?

Jeg tør ikke å øke uten samtykke fra legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Hva tok du den for?

Jeg tør ikke å øke uten samtykke fra legen..

godt spørsmål. Jeg fikk det vel fordi en uopplyst lege trodde jeg var schizofren. Det har de gått bort ifra nå. Kan vel si at jeg ikke hvet hva som feiler meg. Bortsett fra at jeg har definitivt OCD, men så strides de lærde om jeg har noe psykotisk ved siden av iom at jeg har vært ganske psyk til tider. Ellers har jeg panikklidelse og endel fobier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer jeg på

75 mg seroquel er jo en veldig lav dose. Jeg har gått på det tidobbelte og vel så det.

Hva får du det for? tror ikke 75mg har noen annen virkning enn søvn.

Du vet jo ikke hva du prater om da..JO, det hjelper mot annet enn søvn..Hva hadde ellers vært poenget med å ta den? KJenner jeg blir litt provosert av uttalelsen din...Du vet jo ikke hva du prater om heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Du vet jo ikke hva du prater om da..JO, det hjelper mot annet enn søvn..Hva hadde ellers vært poenget med å ta den? KJenner jeg blir litt provosert av uttalelsen din...Du vet jo ikke hva du prater om heller.

Vet ikke jeg hva jeg prater om? Jeg gikk på 1000 mg seroquel i flere måneder, og hadde like mye angst som ellers. Legen som behandlet meg sa at doser under 600 mg var ikke terapeutisk dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majja Kr.

Vet ikke jeg hva jeg prater om? Jeg gikk på 1000 mg seroquel i flere måneder, og hadde like mye angst som ellers. Legen som behandlet meg sa at doser under 600 mg var ikke terapeutisk dose.

brukte 200-300 mg jeg, og det hjalp på mine symptomer.

Men det hjalp ikke på søvn, bivirkningene stjal søvnen. Men for lidelsen min hjalp det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer jeg på

Vet ikke jeg hva jeg prater om? Jeg gikk på 1000 mg seroquel i flere måneder, og hadde like mye angst som ellers. Legen som behandlet meg sa at doser under 600 mg var ikke terapeutisk dose.

Jeg hører flere som bruker under 600 mg da...Mot diverse psykiske plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer jeg på

brukte 200-300 mg jeg, og det hjalp på mine symptomer.

Men det hjalp ikke på søvn, bivirkningene stjal søvnen. Men for lidelsen min hjalp det fint.

Er du enig i at dosering under 600 mg ikke er for terapeutisk bruk?

Noen påstod det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurer jeg på

brukte 200-300 mg jeg, og det hjalp på mine symptomer.

Men det hjalp ikke på søvn, bivirkningene stjal søvnen. Men for lidelsen min hjalp det fint.

Er du enig i at dosering under 600 mg ikke er for terapeutisk bruk?

Noen påstod det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thatsit

Nei, snakk med legen din.

guuud jeg kjenner at jeg blir skikkelig irritert når jeg leser denne tråden..

hvorfor spør du om du kan øke,for og så ikke ville øke uten og ha snakket med lege først,da er det ikke noe poeng og spørre her,du har jo allerede bestemt deg.

og så begynne og kverulere når andre med erfaring med denne medisinen sier hva slags erfaring denne har med denne medisinen.

hva er problemet? en dårlig dag?ingen som vil gi deg oppmerksomhet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majja Kr.

Er du enig i at dosering under 600 mg ikke er for terapeutisk bruk?

Noen påstod det..

hvis du er schizofren eller har en alvorlig mani bør du vel ha 600 mg, men det fins andre psykiske lidelser som får hjelp av seroquel enn slike tilfeller, og de kan godt bruke langt lavere doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar II-diagnose

guuud jeg kjenner at jeg blir skikkelig irritert når jeg leser denne tråden..

hvorfor spør du om du kan øke,for og så ikke ville øke uten og ha snakket med lege først,da er det ikke noe poeng og spørre her,du har jo allerede bestemt deg.

og så begynne og kverulere når andre med erfaring med denne medisinen sier hva slags erfaring denne har med denne medisinen.

hva er problemet? en dårlig dag?ingen som vil gi deg oppmerksomhet??

Legg denne som svar til hovedinnlegget du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

willemo1365380562

75mg hørtes veldig lite ut. Jeg har stått på 800mg i 2 år og trives med det.

Man bør allikevel ikke drive med selvmedisinering uten å snakke med behandleren sin . (Sier hun som har gjort det selv, og med veldig dårlig resultat.)

Nå vet jeg jo ikke hvorfor du bruker det, men det burde være margin for økning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar II-diagnose

det er iallefall ikke farlig å øke. Selv om du jo helst skal gjøre det etter anbefaling av legen. Men du er innen for trygge rammer.

Det kommer vel helt an på hva man bruker medisinen mot, hvor mye hver enkelt person tåler/påvirkes bl.a. Jeg syns ikke man skal oppfordre til endring av doser eller å kutte ut/begynne på medisiner uten at man har klarert med en lege. Det er en grunn til at man må til legen for å få medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...