Gå til innhold

Bør familien få vite de ekle detaljene.


orpah

Anbefalte innlegg

Føler foreldrene og broren min ikke helt forstår hva jeg har gått igjenom. Egentlig ingen vet alle detaljene hva som skjedde med meg. Bare meg selv har lest domspapirene. noenganger tenker jeg at jeg vil at familien skal lese så de skjønner bedre. Men samtidig så står det endel ekle og grafiske ting der som er private.Og jeg ikke vil de skal vite. Men jeg føler altså at jeg ikke blir forstått godt nok bare ved å si det fæle ordet voldtekt.

Jeg har veldig behov for at de skal forstå alvorlighetsgraden og hvorfor dette preger meg så veldig enda. Mine grenser ble ikke bare overtråkket. Det har den blitt flere ganger og det har ikke vært noe voldtekt.

Men å bli tatt med vold og trusler er liksom ganske ille. Det er det som er voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke mulig å snakke med familien din om det du skriver her, uten nødvendigvis å la de få detaljkunnskap om alt?

En gjenganger på her på dol er temaet "hva vil det si å bli forstått av noen?". Hva ønsker du at familien din skal gjøre for deg? Hva må de si eller gjøre for at du skal føle at de "har forstått"?

Kanskje handler det ikke om manglende "forståelse", men at dere har ulike oppfatninger av hva forståelsen bør resultere i at utsagn og handlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Å bli forstått:

Hva skal dine foreldre og søsken gjøre eller ikke gjøre, si eller ikke si for at du skal føle at de forstår deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...