Gå til innhold

Saksøke staten


orpah

Anbefalte innlegg

De er medskyldig i den forbrytelsen som skjedde mot meg. De er medskyldige i fler forbrytelser som er mer klare enn i min sak. Er det muligheter å få dekket bistandsadvokat til dette tilfelle.

At staten skal ta ansvar for at deres politikk fører til drap , voldtekter , etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg ikke rett å være sint.

Staten vet noe fælt skjer med meg. Og de gidder ikke straffe han som gjorde det. Jeg tror jeg spyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beib1

jeg har hørt at man må selv dekke kostnader mot søksmål mot staten og om man vinner så får man det dekket om motpart blir dømt til og betale saksomkostningene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var den til meg?

Nei, men jeg har akkurat svart deg et annet sted, så kanskje det var tankeoverføring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påan igjen...

whatever.

Forøvrig er det lov å hoppe over innlegg hvis du ikke vil lese. Du kan spare deg for det sure oppgulpet.Men skjønner av du tydeligvis fikk et slags personlig utbytte av å sende en slik melding.Og det sier kanskje mer om deg enn det gjør om innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du er helt på villspor. Konsentrer deg om å få orden på ditt eget liv.

Enig i at mitt ønske nok er urealistisk og at muligheten rett og slett ikke er der. Men jeg er ikke på villspor. Regjeringens innvandring og integreringspolitikk vil føre til flere drap og voldtekter i fremtiden og vi kan ikke gjøre en dritt. Ville du sagt det samme om en afrikansk jente ville saksøke staten for sin unnfallenhet i forhold til å stoppe omskjæring.

Den få orden på mitt eget liv settning er så utrolig arrogant sagt.Selvfølgelig er det fornuftig men hva har det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt lei, ja

whatever.

Forøvrig er det lov å hoppe over innlegg hvis du ikke vil lese. Du kan spare deg for det sure oppgulpet.Men skjønner av du tydeligvis fikk et slags personlig utbytte av å sende en slik melding.Og det sier kanskje mer om deg enn det gjør om innlegget mitt.

Har "hørt på" denne sytinga de i flere måneder/år (men du har selvsagt brukt masse forskjellige nick), så kanskje du bør vurdere å skrive en dagbok istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "hørt på" denne sytinga de i flere måneder/år (men du har selvsagt brukt masse forskjellige nick), så kanskje du bør vurdere å skrive en dagbok istedet?

Ok. Tar et hint.

For en utrolig arrogant holdning.Håper at du engang når du har det vanskelig og skriver om det her så skal jeg påpeke hvor møkklei jeg er av sytingen din.

Jeg klarer ikke helt å legge det bak meg og jeg vil ha rettferdighet.Saksøk meg.Dette er ikke det rette foraet og ikke f om jeg kommer til å sitte å kun syte til en psykolog.Jeg er sint og vil at noe skal bli gjort. Er det for mye forlangt at jeg forventer staten skal straffe de som har begått overgrep mot meg?.

Men du har rett at en ikke kommer det spøtt lengre med min sak av å skrive her på DOL og at sånnsett er det meningsløst i og med at jeg ikke får oppnådd målene mine. Målet mitt er nemlig ikke kun å klage eller syte men at ting skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at mitt ønske nok er urealistisk og at muligheten rett og slett ikke er der. Men jeg er ikke på villspor. Regjeringens innvandring og integreringspolitikk vil føre til flere drap og voldtekter i fremtiden og vi kan ikke gjøre en dritt. Ville du sagt det samme om en afrikansk jente ville saksøke staten for sin unnfallenhet i forhold til å stoppe omskjæring.

Den få orden på mitt eget liv settning er så utrolig arrogant sagt.Selvfølgelig er det fornuftig men hva har det med saken å gjøre?

Jeg har ingen tro på at det vil føre frem å saksøke staten på et slikt grunnlag. Du kan kjempe for å få frem dine synspunkter på mer konstruktive måter enn det. Skriv leserinnlegg, kontakt politikere osv. osv.

Mente ikke å være arrogant i det jeg skrev; mente derimot at det er bedre å jobbe for å løse de vanskeligheter man har fått som følge av overgrep enn å kjempe en urealistisk kamp for å få erstatning av staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke saksøke staten (og vente å få medhold) på grunn av politikken de fører.

Forøvrig har du, hvis du oppfyller kravene, rett til fri rettshjelp også i søskmål mot staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg ikke rett å være sint.

Staten vet noe fælt skjer med meg. Og de gidder ikke straffe han som gjorde det. Jeg tror jeg spyr

Hvis det har vært en rettsak så kan du vel velge å anke resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at det vil føre frem å saksøke staten på et slikt grunnlag. Du kan kjempe for å få frem dine synspunkter på mer konstruktive måter enn det. Skriv leserinnlegg, kontakt politikere osv. osv.

Mente ikke å være arrogant i det jeg skrev; mente derimot at det er bedre å jobbe for å løse de vanskeligheter man har fått som følge av overgrep enn å kjempe en urealistisk kamp for å få erstatning av staten.

Jeg er faktisk enig med deg. Å få styrke til å akseptere det man ikke kan endre er en viktig ting.Som innebærer fortiden blant annet. enkelte kristne argumenterer at rettferdighet. Et liv for et liv ,altså dødsstraff betyr rettferdighet. Men man kan jo aldri gjøre det ugjort eller få den rettferdigheten.Er et liv tatt så er det tatt.Og fortiden kan man aldri endre uansett hvor mye rettferdighet man får eller gjerningsmannen blir straffet . Det er vel en forståelig og menneskelig følelse.Og en skal ikke totalt underslå hevn motivet heller , rettferdighet etc. Men spørsmålet er om det i det hele tatt er noe fruktbart for den som er krenket å fokusere på dette. Hat og bitterhet og sinne er egentlig bare negativt og skader mest en selv. og prøver å ta meg selv i det og skjerpe meg.Men jammen er det ikke lett alltid å jeg blir dratt over til den "mørke siden" en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...