Gå til innhold

Kan dere hjelpe oss med å bestemme reisemål?


Gjest Helle dussen

Anbefalte innlegg

Gjest Helle dussen

Hvor skal vi reise? Vi skal reise tidlig i oktober, første uken (høstferie) - og står nå mellom følgende reisemål:

Porto , Nice , Venezia , Malaga eller Bordeuax? Altså - Portugal, Frankrike, Spania?

Hvor er det varmest - og hvilken plass vil dere som er bereiste anbefale?

Er nokså bereist selv, vi, men har kun vært i Malaga av disse....

Råd mottas med takk!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare vært i Nice og Venezia av de to, men aldri i oktober. Jeg skulle tro at det begynner å bli såpass kjølig på de breddegrader da at det ikke er aktuelt med strandliv dagen lang.

Rivieraen har den fordelen at det er kort vei til "alt" - det er mye du kan se i kort avstand fra Nice.

Men Venezia er veldig flott, da. Jeg kunne veldig gjerne tenke meg dit i høstferien:-) Men kanskje ikke for en hel uke??

NB: Jeg har hørt noe om at man fra september av skal innføre adgangsbegrensning i Venezia, slik at dere må forhåndsbestille 'plass'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Temmelig sikkert at Malaga (vanligvis) er varmest av de stedene du nevner, så om det er viktigste kriterium bør dere dra dit. Der kan det godt være fint vær for sol og bading i oktober (har opplevd det selv).

Ellers er det umulig å velge blant disse attraktive stedene uten å vite hva du legger vekt på ved reisemålet - selv ville jeg f.eks. ikke valgt Malaga om målet med turen var romantikk, uteliv eller kunst og kultur, da ville jeg heller valgt ett av de andre reisemålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg har vært i Nice i slutten av september, og da var det fremdeles varmt og strandvær. Men vi hadde regnværsdager også.

Dersom det er varme du er ute etter, ville jeg nok valgt Malaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg har i allefall hatt en fenomenal ferie i Nice siste uken i sept og først i oktober. Da var vi på stranden nesten hver dag, og det var ikke for varmt. Også deilig med shopping når det ikke baker.

Tror vi hadde ca 20-25 grader om dagen.

Jeg syntes stort sett at det er alt for varmt å være ved middlehavet om sommeren. Da får man fort temperaturer på 35 grader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle dussen

Og da er reisen i boks - det ble sør-spania :) Marbella faktisk. Jeg har bodd noen år i Fuengirola, så sånn sett var det dust å spørre dere om akkurat Malaga-strøket, men det var litt for å sammenligne med de andre stedene jeg ikke har vært...

Det blir nok Nice neste gang, siden flere skryter av den plassen..men denne gang - spania! Takker for alle svar!" :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...