Gå til innhold

hjelp!!! jeg skal ut å fly.


Piljametilja

Anbefalte innlegg

Piljametilja

Er så redd for å fly, men i morgen drar vi til syden. Samboeren min har endelig klart å overtale meg. Det er 6 år siden vi sist var i syden, så han har maset på meg siden da. Jeg føler at mine siste timer er kommer, vil helst holde meg hjemme. Det er ikke bare det å fly jeg er redd, men alt. flykapring, styrt, kræsj, brann osv. Er jeg helt panisk eller?? Hva skal jeg gjøre for å få en bra flytur?? skal ha datteren min på 4 år med oss, så jeg vil ikke at hun skal bli redd pga meg. Blir veldig glad for noen trøstende ord og tips....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Du bør heller grue deg til bilturen til flyplassen. Den er mye farligere!!

Uansett..jeg skjønner at det ikke er så lett å tenke rasjonelt;) Jeg trives ikke så innmari godt oppi fly selv, men heldigvis er det ikke så ille at jeg unngår å fly.

Hm, jeg har vel ikke andre råd til deg enn at du må prøve å være oppmerksom på andre ting enn at du skal ta fly. Nå har du med et barn du kan gi din fulle oppmerksomhet til og da kanskje du får tankene over på andre ting? Tving deg selv til å være fullt ut oppmerksom på barnet og forklare barnet hva som skjer. Forklare på en måte som gjør at barnet vil trives og synes dette er gøy. Kanskje smitter du deg selv? ;)

God tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Forsøk å være rasjonell - det er langt farligere å kjøre bil enn å fly! Det går tusenvis av fly hver eneste dag og det er svært sjelden det skjer noe.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du bør heller grue deg til bilturen til flyplassen. Den er mye farligere!!

Uansett..jeg skjønner at det ikke er så lett å tenke rasjonelt;) Jeg trives ikke så innmari godt oppi fly selv, men heldigvis er det ikke så ille at jeg unngår å fly.

Hm, jeg har vel ikke andre råd til deg enn at du må prøve å være oppmerksom på andre ting enn at du skal ta fly. Nå har du med et barn du kan gi din fulle oppmerksomhet til og da kanskje du får tankene over på andre ting? Tving deg selv til å være fullt ut oppmerksom på barnet og forklare barnet hva som skjer. Forklare på en måte som gjør at barnet vil trives og synes dette er gøy. Kanskje smitter du deg selv? ;)

God tur:)

Må du si nesten det samme som meg å klemme inn innlegget sekundet før, da?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Må du si nesten det samme som meg å klemme inn innlegget sekundet før, da?

;)

Puh!! Godt jeg kom deg i forkjøpet, så ser det ut som jeg er glupest *hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Må du si nesten det samme som meg å klemme inn innlegget sekundet før, da?

;)

Er vel innlysende, men 'å' skulle vært 'og', da * sukk *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Ett tips er og ta beroligendes. Litt sent nå, for du bør teste det ut på forhånd, og finne en type som ikke sender deg i bakken, men bare roer deg.

Gi beskjed til flyvertinna, muligens allerede ved innsjekk. Da vet de om det, kan svare på spm om du lurer på noe, og hjelpe til med å roe deg ned.

Jeg flyr både titt og ofte, abselutt ingenting har noen gang hendt. Det går så mange fly hver eneste dag, det er en trygg måte og reise på.

God tur, håper du får en noenlunde OK reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
serendipity

Alt man foretar seg innebærer en kalkulert risiko. Også det å fly MEN sjansen for at det skal skje noe er imidlertid så liten at det sies at man kan fly døgnet rundt fra man blir født til man dør uten at noe skjer (selv med en afrikansk flyselskap som er på "værsting lista".

Det er antageligvis de bildene du lager deg i hodet ditt og som du ser for deg som skremmer deg mest. Du ser for deg værst mulig tenkelig scenario, og så er det det du tilslutt du blir redd for. Og du vet du ikke har mulighet til å komme unna.

Frykt er heldigvis en sunn innebygget mekanisme. Men frykten bør ikke stoppe deg fra det å kunne glede deg over en ferie.

Det er ikke flaut å si fra til flyvertinnene at du er redd. De møter tusenvis av oss. Når du først er oppe i luften er jeg sikker på at du slapper mer av. Nervene er størst inntil dere har tatt av og kommet i marshøyde. Samt om det oppstår turbulens. Turbulens er IKKE farlig.

Når det gjelder kapring så er det vi lite sannsylig at et charter fly fra Norge er særlig aktuelt, og det er jo strenge rutiner for hva man kan ha med seg ombord.

Prøv å glede deg, det er bortkastet å grue seg, og ha en riktig fin ferie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...