Gå til innhold

nhd - usikker på seponering


Gjest føler meg litt dum og usikker

Anbefalte innlegg

Gjest føler meg litt dum og usikker

Jeg har gått på Lamictal i ett år nå. Min livssituasjon er mer avklart, og jeg føler meg mer balansert. Det kan selvsagt også være en effekt av Lamictalen. Hvordan kan jeg vite hva som er høna eller egget? Jeg lurer på hvordan jeg kan bli mer sikker på om tiden er inne for å slutte med dette medikamentet. Er dette et medikament det er tenkt at man skal gå på for resten av livet når man først har begynt? Har medikamentet en "behandlende" effekt i betydningen retter på noe? Stimulerer det for eksempel produksjonen av ett eller annet "mystisk" signalstoff el. lign?

Man kan selvsagt stille spørsmålet: "hvorfor slutte hvis livet er på skinner". Jo, det er fordi jeg helst vil være bare meg selv, uten "kjemiske krykker" hvis jeg ikke lenger trenger det.

Jeg er ikke bipolar, så det er antagelig ikke noe svært biologisk som ligger til grunn for denne ustabiliteten jeg hadde. Men dette vet jeg egentlig ingenting om.

Jeg er som du ser full av spørsmål, og jeg er i grunnen litt flau over å mase om dette. Det virker kanskje som et lite problem, men jeg går i alle fall og tenker mye på dette.

Jeg er ikke knyttet til en behandler eller DPS, og min fastlege er ikke så inne i akkurat disse tingene.

Hvis du kunne hjelpe meg å bli litt sikrere på hva jeg bør velge å gjøre, ville jeg være takknemlig for det.

Jeg avslutter med et sikkert dumt spørsmål: Kan det på noen måte undersøkes om tiden er inne for å seponere et medikament som Lamictal, jeg tenker her i form av et klinisk intervju eller en blodprøve.

Det er mulig dette ble litt ustruturert og utydelig formulert, men jeg håper i alle fall du kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...