Gå til innhold

Overlever barnet denne blødningen?


Blåjenta

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 6 og har blødd nå i 5 dager, litt rødt blod innimellom, men mest brun utflod. Ingen smerter, ingen klumper. Jeg er kjempebekymret, særlig siden jeg hadde en MA i høst.

Har vært hos lege for å måle Hcg (har fått svar på første måling: 31000 dvs. passe nivå etter hvor langt på vei jeg er. Men det er jo store variasjoner. Jeg venter på svar på andre blodprøve.) Ellers hadde ikke lege og jordmor så mange tips, annet enn å ta det med ro og evt. søke ultralyd.

1. Hvor store sjanser er det for at fosteret overlever dette?

2. Hvor mye blør man ved spontanabort?

3. Noen erfaringer med hva man gjør med barnet hvis det kommer ut?

4. Tips til hvordan jeg kan slappe av?

5. Er sykehuset villig til å ta celleprøve av barnet ved 2.gangs abort?

Takk for alle svar! klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ha kraftige blødninger tidlig i svangerskapet og likevel beholde barnet. Det jeg har lest er at det i slike tilfeller kan ha vært to fostre opprinnelig men at en støtes bort. Likevel kan den andre fint overleve.

Men det kan jo også være mulig at du mister/har mistet. Gå til lege/jordmor og få tatt ul for å være sikker. Alt håp er ikke ute ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blødd mye i begge svangerskap, fra veldig tidlig på vei. Det jeg fant fram av informasjon på nett og hos jordmor var at det slett ikke er uvanlig å blø i svangerskapet, uten at det betyr noe som helst for fosteret. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har blødd mye i begge svangerskap, fra veldig tidlig på vei. Det jeg fant fram av informasjon på nett og hos jordmor var at det slett ikke er uvanlig å blø i svangerskapet, uten at det betyr noe som helst for fosteret. Lykke til!!

Takk for det! Har ikke skjedd så veldig mye mer. Blør litt fortsatt, hadde stigende Hcg i uke 5, så jeg prøver å si til meg selv at dette går bra. Men slår meg ikke helt til ro før ul. Tror jeg ber om det nå. Er i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Har ikke skjedd så veldig mye mer. Blør litt fortsatt, hadde stigende Hcg i uke 5, så jeg prøver å si til meg selv at dette går bra. Men slår meg ikke helt til ro før ul. Tror jeg ber om det nå. Er i uke 8.

Gjør det du. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...